Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin tupakoinnin. Kauanko kestää ennen kuin elämänhalu palaa?

Vierailija
22.05.2015 |

Nyt tuntuu siltä, että kaikki on vain surullista ja tylsää kun ei voi polttaa. Lopetin viikko sitten.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun tiedostat, että olet nyt parempaa kastia.

Vierailija
2/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. Ihan oikeasti tuntuu siltä, että kaikki ilo elämästä on kadonnut, kun ei voi enää polttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 3kk oli pahimmat, joista 3 ekaa viikkoa ihan tuskaa masennuksen kourissa. Tuntui, että ilman tupakkaa ei ole mieltä missään. Tsemppiä! Luulin jo koko elämänhaluni kadonneen pysyvästi, mutta niin siitä selvittiin. Yli vuosi jo takana savutonta. Kohta sinullakin, jos niin päätät!

Vierailija
4/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk ollut ilman eikä vieläkään helpota..

Vierailija
5/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jossain vaiheessa! Susta vaan tuntuu ettei oo tekemistä kun onhan se poltto vähän niinkuin hommaa. Ajan kanssa.

Vierailija
6/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vielä viiden kuukauden jälkeenkään? Voihan perkele. En haluaisi kuolla keuhkosyöpään tai muuhun tupakoinnista johtuvaan, mutta onhan se yhtä helvettiä jos elämästä katoaa kaikki ilo ja mielekkyys. Mutta ok, jollakulla muulla alkanut helpottua jo kolmen viikon/kuukauden jälkeen.

Vierailija
7/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen vasta aloittamassa tupakointia.

Vierailija
8/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja nimeltä Stumppaa tähän. Mulla tuommoset ajatukset loppu sen luettuani :) Onnea ehkä elämäsi parhaasta päätöksestä!

Vierailija
9/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 8 vk sitten koska tupakanpolttaminen ei enää kiinnostanut, enkä ole sen jälkeen edes halunnut sitä. Minulla ainakin mieliala kohosi ja tasaantui välittömästi.

Vierailija
10/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, puoltoista vuotta ollu polttamatta ja perseestä tää on. Varsinkin kun tupakka ja alkoholi oli mulla niin synkassa keskenään että kaljanjuontikin loppui samalla. Vieläkään en uskalla ottaa ees saunakaljaa etten alkaisi polttamaan..

Vierailija
11/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja olen tuon stumppaa tähän myös lukenut, mutta ei se minulla mitään vaikuttanut kun en oikeasti halunnut lopettaa, ts. siihen ei ollut tarpeeksi hyvää syytä.

Vierailija
12/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:31"]

Paha sanoa, puoltoista vuotta ollu polttamatta ja perseestä tää on. Varsinkin kun tupakka ja alkoholi oli mulla niin synkassa keskenään että kaljanjuontikin loppui samalla. Vieläkään en uskalla ottaa ees saunakaljaa etten alkaisi polttamaan..

[/quote]

Kalja maistuu ilman röökiä paremmalle, mutta käy päähän ihan eri tavalla. Yht'äkkiä menee ihan tutkalle ja pakko lähteä nukkumaan. Toisaalta kännien vetäminenkään ei jostain syystä enää niin paljon kiinnosta, mikä on hyvä juttu.

Vierailija
13/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointihan ilmeisesti altistaa humalanhakuiselle juomiselle ja toisaalta estää alkoholin vaikutusta, eli voi juoda enemmän.

Vierailija
14/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monta asiaa jotka ovat menettäneet hohtonsa, arjen pienet ilot ovat kokonaan poissa. Aamun eka rööki kahvikupin kanssa, tupakka ruuan jälkeen, viinilasillisen kanssa... Ei todellakaan ole mieliala kohonnut tai tasaantunut, joko olen masentunut tai sitten vihainen kuin mikä. Stumppaa tähän, pitää katsoa jos löydän.

Vierailija
15/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "lopetin" aikoinani, 3viikkoa oli vaikeaa. Sitten taas kolmas kuukausi. Tämän jälkeen olet päässyt nikotiinistä eroon. Loput on tapa ongelmia, mikä ei tarkoita että ne olisivat helpompia, niihin ei vain liity ärtymystä tai fyysisiä vieroitus oireita, mutta kylmä olut saunan terassilla, kun kaverit poltti vieressä.. tämä oli vaikeinta..

Jonnekkin aivojen syövereihin se valitettavasti jää. Eron aiheuttaman stressin jälkeen aloitin 1,5 vuoden tauon jälkeen uudelleen tupakoinnin (idiootti). Nyt yli kolme vuotta myöhemmin olen tänään kolmatta päivää ilman, mutta ei tämä tälläkertaa taida onnistua, kun on niin monta muuta murhetta. Tukijoukko on tärkeä, mikä nyt minulta puuttuu. Oman tahdon on oltava valtava, ja hyväksyt alkuvaiheina itsellesi korvikkeet, kuten makean himon, mitä itselläni ei koskaan muulloin ole ollut. Eli mussuta suklaata, pidä ystävät lähellä, ja kun olo helpottaa, sitten voit keskittyä uusien kilojen pudottamiseen. Pitkällä tähtäimellä tämä kannattaa ja on 10 x halvempaa ja terveellisempää! Tsemppiä! Toiset pystyy lopettamaan vaan kun sanoo että tahdon, itse en kuulu näihin ;)

Vierailija
16/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:41"]

Jonnekkin aivojen syövereihin se valitettavasti jää.

[/quote]

Nikotiini aktivoi aivojen nikotiinireseptoreita. Kun olet kerran aktivoitunut nikotiinireseptorit ne eivät ikinä palaa entiseen tilaan vaan ovat ns. talviunilla sitten kun lopetat tupakoinnin.

Jos aloitat savuttelun uusiksi, himo tupakkaan kasvaa nopeasti vanhalle tasolleen ja myös tolarenssi pienenee nopeasti.

Vierailija
17/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:35"]

On niin monta asiaa jotka ovat menettäneet hohtonsa, arjen pienet ilot ovat kokonaan poissa. Aamun eka rööki kahvikupin kanssa, tupakka ruuan jälkeen, viinilasillisen kanssa... Ei todellakaan ole mieliala kohonnut tai tasaantunut, joko olen masentunut tai sitten vihainen kuin mikä. Stumppaa tähän, pitää katsoa jos löydän.

[/quote]

Kai se tupakka toimii joillekin kuten masennuslääke kun sisältää samoja aineitakin (MAO-estäjiä), siis nikotiinin lisäksi.

Vierailija
18/18 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:41"]

Jonnekkin aivojen syövereihin se valitettavasti jää.

[/quote]

Nikotiini aktivoi aivojen nikotiinireseptoreita. Kun olet kerran aktivoitunut nikotiinireseptorit ne eivät ikinä palaa entiseen tilaan vaan ovat ns. talviunilla sitten kun lopetat tupakoinnin.

Jos aloitat savuttelun uusiksi, himo tupakkaan kasvaa nopeasti vanhalle tasolleen ja myös tolarenssi pienenee nopeasti.

[/quote]

Siksi ei pidäkään polttaa edes humalassa vaikka tekisi mieli. Se eka rööki maistuu aina kaljatuopin kanssa hyvältä ja loppu on pelkkää alamäkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi