Onko sinulla kokemusta vesisynnytyksestä? Kerro kaikki mistä minulle voisi olla hyötyä kun teen asian tiimoilta päätöstä.
Kommentit (5)
kun oltiin tosi hommissa, niin tämä tyttö päätykin sitten epiduraaliin;) eli se siitä..
Siis avautumisvaiheessa. Tiesin, ettei siinä sairaalassa voi ponnistaa vedessä. Palelsi niin hemmetisti molemmilla kerroilla, puolialasti hikisenä horkassa, alapääkin oli ihan kylmä.
Mutta salissa ei ehditty olla kuin parikymmentä minuuttia, oli jo tullessa 9,5 cm auki. Ei siinä paljon vesiammeita ehdi täytellä.
En edes ehtinyt katsoa, oliko siinä slissa ylipäätään amme.
Eipä varmaan kolmannellakaan kerralla ehdi paljon lämmitellä, toivotaan että ehditään edes sinne saliin palelemaan.
Minulta puhkaistiin kalvot, minkä jälkeen vasta menin vesialtaaseen ja synnytys tapahtui siellä. Vedessä kannattaa liikuskella, minulla paras asento oli polvillaan heijaten - kipulääkitystä ei tarvittu. Lapsi syntyi veteen ja pidettiin hetki veden alla ennen kuin nostettiin ylös. Kaiken kaikkiaan unohtumaton kokemus eikä mitään negatiivista sanottavaa.
Olin siis vain avautumisvaiheen ammeessa, synnyttämistäkin veteen harkittiin, mutta kuivalle maallle vauvan sit kuitenkin pyöräytin. Kivat muistot jäi :-)
vesisynnytystä. Jos lapsivesi menee, et voi vesisynnyttää. Mutta tämän varmasti jo tiesitkin.