Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko feministi rakastaa miestä?

Vierailija
21.05.2015 |

Onko se mahdollista?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, pystyn rakastamaan miestä ja rakastankin, kuitenkin vain sellaista joka pitää minua tasavertaisena ihmisenä. On se feminismi kamalaa.

40

Vierailija
42/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:57"]

En voisi seurustella feministin kanssa, täydellinen deal breaker. Ja ennenkuin joku tulee kiljumaan taas kuinka kukaan feministi ei halua minunkaan kanssa seurustella, niin hyvä koska tunne on todellakin täysin molemminpuolinen.

[/quote]

Asennetta beibe. Tavataanko? t. Pera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:08"]

Pitääkö sinun mielestäsi tutytöillä ja naisilla olla oikeus koulutukseen ja työntekoon? Onko heillä mielestäsi oikeus päättää kehostaan ja valinnoistaan? Esim. kenen kanssa menee naimisiin, oikeus kieltäytyä seksistä.

Jos olet tiota mieltä niin mulla on sulle ylläri. Olet feministi.
[/quote]
Hyväksyn tuon näkemyksen feminismistä. Mutta kerro miten nuo asiat ovat millään lailla ongelmia tasa-arvon kannalta Suomessa? Esimerkiksi koulutuksesta puhuttaessa nimenomaan poikien asemassa on parantamista; suurin osa koulupudokkaista on poikia ja yliopistoista valmistuu kaksi kertaa enemmän naisia kuin miehiä. Oikeus työntekoon on myös erikoinen nosto sinulta, koska työttömistä, varsinkin pitkäaikaistyöttömistä, suurin osa on miehiä. Entäpä oikeus päättää kehosta ja valinnoista? Suurin tasa-arvo-ongelma tähän liittyen on miehille pakollinen armeija, jossa miesten kehot uhrataan maan puolustamiseen sotatilanteessa ilman valinnan mahdollisuutta. Kaikilla on laissa kirjattu oikeus kieltäytyä avioliitosta tai seksistä, eikös niin? Pakkoavioliittoja tuskin edes tapahtuu Suomessa, ja raiskauksistakin jaetaan tyyliin 200 tuomiota vuosittain. Vaikka olettaisi todellisen olevan kymmenkertainen, se on siltikin marginaalia rikollisuuden joukossa. Joten ei kovinkaan merkittävä tasa-arvo-ongelma jos vertaa armeijan lisäksi vaikkapa katuväkivaltaan, jonka uhrimäärät ovat paljon suurempia, pääosin miehiä.

Vierailija
44/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:30"]

Miten voi olla törmäämättä harhaluuloihin kun feminismin nimessä jauhetaan ties mitä juttua maan ja taivaan väliltä, feministi voi olla mitä vain ja mitä mieltä mistä hyvänsä eli feminismi on kaikki maailman mielipiteet ja asiat yhden nimikkeen alla.

MUTTA kun se todellisuus on arvon vatipäät on nyt sellainen, että naisjärjestöt niin ne feministit jotka tässä maassa niitä asioita ajaa, ajavat pelkästään naisten asioita ja kannanotot koskevat pelkästään naisten ongelmia, jotain pikku poikkeuksia lukuunottamatta.

NIIN tämän takia feminismi ei ole sama asia kuin tasa-arvon ajaminen KOSKA tästä yhtälöstä puuttuu miehet kokonaan, siis noin 50% tämän maan väestöstä.

MENEEKÖ JAKELUUN![/quote]

Sinä olet juuri sellainen kilaroiva luupää jonka kanssa ei vaikuta edes keskustella, koska et edes yritä selvittää faktoja, vaan raivoat omiin väärinkäsityksiisi perustuen.

Vierailija
45/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:30"]

Miten voi olla törmäämättä harhaluuloihin kun feminismin nimessä jauhetaan ties mitä juttua maan ja taivaan väliltä, feministi voi olla mitä vain ja mitä mieltä mistä hyvänsä eli feminismi on kaikki maailman mielipiteet ja asiat yhden nimikkeen alla.

MUTTA kun se todellisuus on arvon vatipäät on nyt sellainen, että naisjärjestöt niin ne feministit jotka tässä maassa niitä asioita ajaa, ajavat pelkästään naisten asioita ja kannanotot koskevat pelkästään naisten ongelmia, jotain pikku poikkeuksia lukuunottamatta.

NIIN tämän takia feminismi ei ole sama asia kuin tasa-arvon ajaminen KOSKA tästä yhtälöstä puuttuu miehet kokonaan, siis noin 50% tämän maan väestöstä.

MENEEKÖ JAKELUUN![/quote]

Sinä olet juuri sellainen kilaroiva luupää jonka kanssa ei vaikuta edes keskustella, koska et edes yritä selvittää faktoja, vaan raivoat omiin väärinkäsityksiisi perustuen.

[/quote]Sinunlaisille luupäille pitää vääntää asia rautalangasta. Siinähän väität joka paikassa olevasi tasa-arvon kannattaja vaikka lokeroit itsesi pelkän naisasian kannattajaksi kutsumalla itseäsi feministiksi.

Sovinistikin voi väittää olevansa tasa-arvon kannattaja aivan kuten feministi, mutta ei hän sitä ole.

Vierailija
46/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:54"]
[/quote]
En ole se jolle vastasit, mutta voisitko itse laittaa jotain faktaa pöytään? Olen jo todennut, että Naisasialiitto Unioni ei ole koskaan kampanjoinut miesten tasa-arvon puolesta. Voit itse mennä katsomaan kyseisen feministijärjestön nettisivuilta niiden satojen tiedotteiden joukosta mitä se on vuosien aikana julkaissut: yksikään ei käsittele miesten tasa-arvoa. Kummallakohan meistä tässä on väärinkäsitys naisjärjestöjen ideologiasta? Todista että olen väärässä.

Vierailija
47/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:54"] Sinä olet juuri sellainen kilaroiva luupää jonka kanssa ei vaikuta edes keskustella, koska et edes yritä selvittää faktoja, vaan raivoat omiin väärinkäsityksiisi perustuen. [/quote] En ole se jolle vastasit, mutta voisitko itse laittaa jotain faktaa pöytään? Olen jo todennut, että Naisasialiitto Unioni ei ole koskaan kampanjoinut miesten tasa-arvon puolesta. Voit itse mennä katsomaan kyseisen feministijärjestön nettisivuilta niiden satojen tiedotteiden joukosta mitä se on vuosien aikana julkaissut: yksikään ei käsittele miesten tasa-arvoa. Kummallakohan meistä tässä on väärinkäsitys naisjärjestöjen ideologiasta? Todista että olen väärässä.[/quote]

Sinä puhut nyt asialiitoista ja järjestöistä joka ei vastaa yksilöä juurikaan. Itse en kuulu mihinkään naisasialiikkeeseen vaikka feministi olenkin. Aivan samalla tavalla olen huolestunut asepalveluksesta ja (no Suomessa tämä ei ole samalla tavalla ongelma) poikien turhasta ympärileikkaamisesta. Feminismi ei ole kirkko jossa pitää olla järjestön jäsen ja maksaa veroja jotta kuuluu virallisesti porukkaan.

Sen olen oppinut, etten ota vastuuta siitä mitä muut sanovat. En voi enkä halua puolustella massiivista ihmisryhmää jossa jokainen osaltaan keskittyy eri asioihin. Ei, en ole jokaisen feministin kanssa samaa mieltä läheskään joka asiasta, enkä seiso heidän sanojensa takana, enkä ota niistä vastuuta vain koska olen feministi. Tarkoittaako tämä että feminismi itsessään on mätää ja pahaa? Ei.

Että suosittelen tappelemaan tuota unionia vastaan jos haluat keskustella jollekin joka on vastuussa heidän sanomisistaan, minä en ole, enkä niitä edes tunne.

Vierailija
48/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:04"]

Sinunlaisille luupäille pitää vääntää asia rautalangasta. Siinähän väität joka paikassa olevasi tasa-arvon kannattaja vaikka lokeroit itsesi pelkän naisasian kannattajaksi kutsumalla itseäsi feministiksi.

Sovinistikin voi väittää olevansa tasa-arvon kannattaja aivan kuten feministi, mutta ei hän sitä ole.

[/quote] Niin, no, on "hieman" typerää lähteä sanomaan mitään tuollaista jos ei toisen keskustelijan näkökantoja yhtään tunne.

Ja se olet sinä joka lokeroit minut "pelkäksi naisasian kannattajaksi", koska sanoin itseäni feministiksi. Järkevä ihminenhän ei näin tee.  Jälleen kerran, keuhkoat omiin virheellisiin käsityksiisi perustuen. Onnittelen.

Vierailija
49/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:54"] Sinä olet juuri sellainen kilaroiva luupää jonka kanssa ei vaikuta edes keskustella, koska et edes yritä selvittää faktoja, vaan raivoat omiin väärinkäsityksiisi perustuen. [/quote] En ole se jolle vastasit, mutta voisitko itse laittaa jotain faktaa pöytään? Olen jo todennut, että Naisasialiitto Unioni ei ole koskaan kampanjoinut miesten tasa-arvon puolesta. Voit itse mennä katsomaan kyseisen feministijärjestön nettisivuilta niiden satojen tiedotteiden joukosta mitä se on vuosien aikana julkaissut: yksikään ei käsittele miesten tasa-arvoa. Kummallakohan meistä tässä on väärinkäsitys naisjärjestöjen ideologiasta? Todista että olen väärässä.[/quote]

Sinä puhut nyt asialiitoista ja järjestöistä joka ei vastaa yksilöä juurikaan. Itse en kuulu mihinkään naisasialiikkeeseen vaikka feministi olenkin. Aivan samalla tavalla olen huolestunut asepalveluksesta ja (no Suomessa tämä ei ole samalla tavalla ongelma) poikien turhasta ympärileikkaamisesta. Feminismi ei ole kirkko jossa pitää olla järjestön jäsen ja maksaa veroja jotta kuuluu virallisesti porukkaan.

Sen olen oppinut, etten ota vastuuta siitä mitä muut sanovat. En voi enkä halua puolustella massiivista ihmisryhmää jossa jokainen osaltaan keskittyy eri asioihin. Ei, en ole jokaisen feministin kanssa samaa mieltä läheskään joka asiasta, enkä seiso heidän sanojensa takana, enkä ota niistä vastuuta vain koska olen feministi. Tarkoittaako tämä että feminismi itsessään on mätää ja pahaa? Ei.

Että suosittelen tappelemaan tuota unionia vastaan jos haluat keskustella jollekin joka on vastuussa heidän sanomisistaan, minä en ole, enkä niitä edes tunne.

[/quote]Et voi poimia tässäkään asiassa rusinoita pullasta, et vaikka kuinka haluat. Kutsumalla itseäsi feministiksi assosioit itsesi myös änkyrä ja sekopääfeministien kanssa ja lisäksi tulet allekirjoittaneeksi nuo naisjärjestöjen kannanotot ja asioiden ajamisen jotka ovat pelkkää naisasiaa.

Näin yksinkertaista tämä oikeasti on, jos olet aidon tasa-arvon kannattaja ja myös miesten ongelmat ovat lähellä sydäntä, sinun pitää kutsua itseäsi joksikin muuksi kuin feministiksi.

Hyvin yksinkertaista, mutta joillekin tämän asian ymmärtäminen tuntuu olevan käsittämättömän vaikeaa.

Vierailija
50/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:22"]

[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Luonnollisesti jokainen feministi on yksilö, mutta tässähän oli kiistakysymyksenä feminismin merkitys, millaisia arvoja tuo ideologia edustaa. Ja kuten kaikissa ideologioissa, sisältö määräytyy kannattajien puheiden ja toiminnan kautta. Siksi mielestäni luotettavin tapa arvioida feminismiä aatteena on katsoa naisjärjestöjen toimintaa, koska siellä vaikuttaa suuri määrä feministejä, ja näiden työn jälkeä on suhteellisen helppo seurata. Naisasialiitto Unioni on tunnetuin naisjärjestö, joten miksipä ei katsottaisi sitä? Jos tiedät paremman tavan objektiivisesti tarkastella mitä feminismi edustaa, niin kerro.

Vierailija
51/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:42"]Et voi poimia tässäkään asiassa rusinoita pullasta, et vaikka kuinka haluat. Kutsumalla itseäsi feministiksi assosioit itsesi myös änkyrä ja sekopääfeministien kanssa ja lisäksi tulet allekirjoittaneeksi nuo naisjärjestöjen kannanotot ja asioiden ajamisen jotka ovat pelkkää naisasiaa.

Näin yksinkertaista tämä oikeasti on, jos olet aidon tasa-arvon kannattaja ja myös miesten ongelmat ovat lähellä sydäntä, sinun pitää kutsua itseäsi joksikin muuksi kuin feministiksi.

Hyvin yksinkertaista, mutta joillekin tämän asian ymmärtäminen tuntuu olevan käsittämättömän vaikeaa.
[/quote] Niin, ja kaikki muslimit on terroristeja ja heidän pitäisi erota uskostaan koska syyllisiä etsivät idiootit näkevät kaiken mustavalkoisena eivätkä erota todellisuutta omista assosioinneistaan ja yleistyksistään. Just juu.

Edelleenkin luulet että kaikki ihmiset on yhtä tyhmiä kuin sinä ja vaativat tuollaista kahtiajakoa koska aivoissa ei riitä kapasiteetti siihen että todellisuus on monimutkaisempaa. Tiedän runsaasti ihmisiä jotka eivät itse kutsu itseään feministeiksi, mutta eivät myöskään pimahda ja raivoa niin kuin sinä. Eikö ole maagista?

Vierailija
52/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:10"]

Feminismi ei ole synonyymi tasa-arvolle, minäkin pidän tasa-arvoa kannattavista ihmisistä, mutta feministeistä en pidä yhtään.

[/quote]

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise." 

[/quote]Aika moni nainen ajattelee nykyään niinkuin minä, he kannattavat tasa-arvoa ja haluavat ottaa pesäeron feministeihin. Keski-Pohjanmaan Keskustanuorten piirin puheenjohtaja Elina Lappalainen kirjoittaa mm. seuraavaa:

En tiedä millä perustein nykyisin naisten kohtaamat ongelmat/ haasteet olisivat esimerkiksi miesten kohtaamia ongelmia suurempia.

Voisimmeko edistää tasa-arvoa yhdessä sukupuoleen katsomatta? Kuntoon laitettavaa, kun tässä maassa piisaa ja olisi entistä tärkeämpää tehdä sitä saman katon alla, myös kaikissa puolueissa.

Haluan omalta osaltani aidosti rakentaa maailmaa, jossa sukupuolella ei ole väliä. Samasta syystä menin aikoinaan inttiinkin.

Koska on tasa-arvo-ongelmia, jotka kohdistuvat erityisesti naisiin, ja on tasa-arvo-ongelmia, jotka kohdistuvat erityisesti miehiin. Molemmista täytyy puhua ja molempiin täytyy tarttua - yhdessä. Ne eivät ole, eivätkä tule olla naisjärjestöjen asia. Tasa-arvo ei ole naisasia tai miesasia. Se on kaikkien asia. Valitettavasti monesti naisjärjestöt karkottavat kannanotoillaan ja toimillaan osan ihmisistä vain kauemmaksi tasa-arvotyöstä.

[/quote]

Käsitteellistä idiotismia. Tasa-arvoa kannattavat ottavat pesäeroa aatteeseen, joka per definition perustuu sukupuolten välisen tasa-arvon kannattamiseen? Jepjep.

[/quote]

Oletko noin typerä? Käsitteet ovat vähän muutakin kuin sanakirjamääritelmiä.

Vierailija
53/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antifeministi ainakin voi rakastaa miestä. Tunnetuimmat naispuoliset miesten oikeuksien puolestapuhujat ovat nimenomaan antifeministejä. Esimerkiksi Karen Straughan ja Janice Fiamengo.

Vierailija
54/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:13"]

Antifeministi ainakin voi rakastaa miestä. Tunnetuimmat naispuoliset miesten oikeuksien puolestapuhujat ovat nimenomaan antifeministejä. Esimerkiksi Karen Straughan ja Janice Fiamengo.

[/quote]

Näyttää ihan lesboilta.  

Vierailija
55/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:42"]Et voi poimia tässäkään asiassa rusinoita pullasta, et vaikka kuinka haluat. Kutsumalla itseäsi feministiksi assosioit itsesi myös änkyrä ja sekopääfeministien kanssa ja lisäksi tulet allekirjoittaneeksi nuo naisjärjestöjen kannanotot ja asioiden ajamisen jotka ovat pelkkää naisasiaa. Näin yksinkertaista tämä oikeasti on, jos olet aidon tasa-arvon kannattaja ja myös miesten ongelmat ovat lähellä sydäntä, sinun pitää kutsua itseäsi joksikin muuksi kuin feministiksi. Hyvin yksinkertaista, mutta joillekin tämän asian ymmärtäminen tuntuu olevan käsittämättömän vaikeaa. [/quote] Niin, ja kaikki muslimit on terroristeja ja heidän pitäisi erota uskostaan koska syyllisiä etsivät idiootit näkevät kaiken mustavalkoisena eivätkä erota todellisuutta omista assosioinneistaan ja yleistyksistään. Just juu. Edelleenkin luulet että kaikki ihmiset on yhtä tyhmiä kuin sinä ja vaativat tuollaista kahtiajakoa koska aivoissa ei riitä kapasiteetti siihen että todellisuus on monimutkaisempaa. Tiedän runsaasti ihmisiä jotka eivät itse kutsu itseään feministeiksi, mutta eivät myöskään pimahda ja raivoa niin kuin sinä. Eikö ole maagista?

[/quote]En ole raivoissani, omituista kuinka kuvittelet näin.

Toistan vielä kerran, nämä järjestöt ja teidän pääfoorumit jotka määrittelevät feminsimin ajavat pelkkää naisiasiaa eli feminismi ei ole tasa-arvon ajamista jossa myös miesten ongelmat huomioidaan vaan feminismi on naisasiaa.

Toistan vielä kerran, nämä järjestöt ja teidän pääfoorumit jotka määrittelevät feminismin ajavat pelkkää naisiasiaa eli feminismi ei ole tasa-arvon ajamista jossa myös miesten ongelmat huomioidaan vaan feminismi on naisasiaa.

Yksittäinen ihmien voi väittää feminismin olevan mitä hyvänsä ja yksittäinen ihminen voi myös olla mitä mieltä tahansa, mutta feminismiä ei määritellä teidän mukaan.

Jos olet aidon ja todellisen tasa-arvon kannattaja sinun pitää kutsua itseäsi joksikin muuksi kuin feministiksi, koska feminismi on naisasioiden ajamista.

Vierailija
56/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:57"]

En voisi seurustella feministin kanssa, täydellinen deal breaker. Ja ennenkuin joku tulee kiljumaan taas kuinka kukaan feministi ei halua minunkaan kanssa seurustella, niin hyvä koska tunne on todellakin täysin molemminpuolinen.

[/quote]

Pitääkö sinun mielestäsi tutytöillä ja naisilla olla oikeus koulutukseen ja työntekoon? Onko heillä mielestäsi oikeus päättää kehostaan ja valinnoistaan? Esim. kenen kanssa menee naimisiin, oikeus kieltäytyä seksistä.

Jos olet tiota mieltä niin mulla on sulle ylläri. Olet feministi.

[/quote]

Olet väärässä. Feminismi ei ole sitä, että poljetaan jalkaa ja huudetaan "mun keho, mun vapaus". Oikeuskeskustelu, jonka piiriin kannattamasi ensimmäisen aallon feminismi kuului, on kokenut melkoisia muutoksia viimeistään 1970-luvulta alkaen.

Vierailija
57/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:13"]

[/quote]

Näyttää ihan lesboilta.  

[/quote]

Korjaan miehiltä. Näin miehen näkökulmasta :)  

Vierailija
58/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:13"]Antifeministi ainakin voi rakastaa miestä. Tunnetuimmat naispuoliset miesten oikeuksien puolestapuhujat ovat nimenomaan antifeministejä. Esimerkiksi Karen Straughan ja Janice Fiamengo.
[/quote]
Lisäkommenttina: Fiamengo on vieläpä entinen feministi, oikein radikaali sellainen. Joten uskon että av-palstan änkyräfeministeilläkin on kyky parantua ja alkaa rakastaa miehiä.

Vierailija
59/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että käyttää tasa-arvon kannattajasta nimitystä feministi, on sama kuin kutsuisi tummaihoisia neekereiksi. Kummankin sanan merkitys on muuttunut vuosien saatossa ja on tyhmää yrittää käyttää sanoja vanhoissa merkityksissään.

T. Tasa-arvoinen

Vierailija
60/87 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:39"]

Se, että käyttää tasa-arvon kannattajasta nimitystä feministi, on sama kuin kutsuisi tummaihoisia neekereiksi. Kummankin sanan merkitys on muuttunut vuosien saatossa ja on tyhmää yrittää käyttää sanoja vanhoissa merkityksissään.

T. Tasa-arvoinen

[/quote]

Koko joukko naisia on ottanut feminismin kansalaisuskonnokseen/myytiksi. Feminismi löi itsensä läpi 1990-luvulla Suomessa niin totaalisesti, että se saavutti lähes pyhän totuuden aseman monille suomalaisnaisille. Ei kaikkien, mutta ison joukon naisia mielissä syntyi ajatus, että kun historiassa mies oli aina alistanut ja sortanut naista, oli nyt tullut aika naisen hallita miestä, "imperiumin vastaisku".

Vasta nyt aletaan pohtia uudelleen feminismin ylilyöntejä. Valitettavasti feminismin on erottanut tasa-arvosta juuri laajalle levinnyt aggressiivinen eetos ja sisältö: kokemus epätasa-arvosta luo ja levittää vihaa ja tyytymättömyyttä. Feminismi ymmärretäänkin nykyäänkin yhtä aikaa pahasti ja aika laajalti väärin. Tässäkin ketjussa sitä on ymmärretty puutteellisesti, esimerkiksi naisen oikeuksina ikään kuin em. oikeuksien aggressiivinen vaatiminen olisi päivänselvää ja ajankohtaista Suomessa 2010-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä