Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuneet raskaudet

Vierailija
21.05.2015 |

Moi, eli oon nuori neitonen ja ensimmäistä kertaa raskaana. Olen _todella_ siis todella kauhuissani mahdollisesta tuulimunasta tai keskenmenosta. Nyt rv 6+ menossa.
Olen lukenut kauhean paljon keskusteluja keskenmenoista ja tuulimunista yms. Tuntuu ettei tässä ole enään edes toivoa saada tätä raskautta loppuun, tuntuu että jokainen raskaana ollut on saanut keskenmenon ensi raskaudessa.. NYT tarvitsen toivon kipinän. Kertokaa onnistuneista raskauksista koska tuntuu ettei niitä kellään edes enään ole ollut.. :D
Neuvola 29.5. ... malttamaton

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet lukenut noita juttuja? EI kannata! Mun lähipiiristä vain kahdella on ollut keskenmeno, tuulimunaa ei kellään. Ei kukaan voi luvata sulle, että hyvin se menee, mutta kyllä se todennäköisesti hyvin menee.

Vierailija
2/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoprosentti on n. 10%. Vähemmän jos olet nuori ja terve. Eli 90% todennäköisyydellä kaikki menee hyvin. Mulla on takana kolme onnistunutta raskautta, keskenmenon kokeneita en myöskään tunne kuin pari, vaikka olen varmasti yli 20 naisen kanssa jutellut näistä jutuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä miksi olen lukenut tai ylipäätään miten olen niitä päätynyt lukemaan. Minulla ei ollut tosiaankaan tälläistä käsitystä keskenmenoista tai siitä kuinka yleinen tuulimuna on ( tai näyttäis olevan ) huhhuh täällä ollaan suoraan sanottuna p*skat housussa...

Vierailija
4/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on raskaudet menny.Voin kertoa että olin ihan yhtä hysteerinen kun säkin.Turhaan vaan päätäni vaivasin.Ne on asioita joille et vain voi itse mtn.Älä stressaa nyt,stressaa sit vasta jos on aihetta.Nautit nyt vaan joka päivästä.Usko tulevaan ja varaudu pahimpaan kunnes saat mielenrauhan :) Onnea odotukseen!

Vierailija
5/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mullakin raskaudet menneet! Ihan ekakin kesti alusta loppuun :)

Vierailija
6/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolme raskautta ja niistä kolme tervettä lasta :)

Vierailija
7/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tähän astisessa elämässä yhden kerran raskaana ja se meni alusta loppuun asti hyvin. Nyt tossa vieressä tuhisee maailman söpöin ja ihanin tyttö 5 kk! :)

Mulla on kaiken lisäksi jo nyt ihan kauhee vauvakuume mut en kehtaa edes miehelle sitä paljastaa :D

Vierailija
8/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli (ja on taas) myös kauhea paniikki raskauksissa... kuitenkaan en edes tunne ketään keskenmenon yms saanutta. Eikä se paniikki loppunut synnytyksenkään jälkeen, vaan ensin pelkäsi kätkyt-kuolemaa, josta se sitten vaihtui kaikkiin muihin pelkoihin.. ainahan lapsistaan joutuu olla huolissaan, pitää vaan muistaa samalla nauttia ja rakastaa. Sulla on todella suuret mahdollisuudet, että kaikki menee niinkuin pitää. Onnea muuten raskaudesta! :)

Vierailija
9/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihana ensimmäinen (ja tähän mennessä ainut) raskaus! Mulla ei ollut pahoinvointeja kertaakaan. Ei mitään ongelmia lapsen koossa, asennossa tms. Ainut nyt mikä oli niin selkä kipeytyi ihan julmetusti loppua kohden mutta se ei johtunut kokonaan raskaudesta vaan isältäni peritystä huonosta selästä :D Jaksoin olla aktiivinen koko raskauden ajan ja sain aidosti nauttia siitä. Nyt juuri en vielä haluaisi uutta lasta (elämäntilanteen vuoksi, muuten oikein mielellään) mutta haluaisin olla raskaana koska se oli ihan oikeasti ihanaa aikaa! Älä lue niitä juttuja äläkä varsinkaan sorru lueskelemaan synnytyksestä, koska saat vaan taas samanlaisen olon että kaikissa synnytyksissä tulee kauheita komplikaatioita ja vaaratilanteita. Tosiasiassa synnytyskin sujuu lähes aina täysin turvallisesti. Onnea raskaudesta ja tulevasta lapsesta! Nauti! Asennekkin ratkaisee paljon ;)

T:toinen nuori äiti :) (oletin että nuorella neitosella tarkoitit että olet vähän keskiverto ensisynnyttäjää nuorempi)

Vierailija
10/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta, molemmat meni hyvin ja molemmista terveet, ihanat lapset 1v2kk ikäerolla. Kyllä mä haluaisin näitä vielä lisääkin :)

Ekassa raskaudessa kävin ekassa ultrassa kun ei ollut ihan selvää kuinka pitkällä raskaus oli. Ei näkynyt sydämenlyöntejä. Alkoivat puhua jo tyhjennysmenetelmistä (koska raskauden olis pitänyt olla ainakin jo sen verran pitkällä että sydän lyö) mutta parin viikon päästä kuitenkin piti käydä ensin ultrassa vielä tarkistamassa ettei kyse vaan ole siitä että raskaus onkin vielä lyhyemmällä kuin mitä oletettiin että minimissään olisi. Oli pitkät kaksi viikkoa kun raskautta oltiin yritetty jo 3 vuotta ennen kun se yllättäen alkoikin (ei käyty tutkimuksissa tai hoidoissa). No seuraavassa ultrassa se sydän sitten onneksi sykkikin :)

Vierailija
11/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, älä hanki lasta, jos tervettä järkeä puuttuu. Mitä sitten vaikka epäonnistuisi?

Vierailija
12/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain voi onnistua loistavasti ihan ekasta raskaudesta alkaen!

Vierailija
13/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin tulimuna rv 7 ja seuraava mdni kesken rv6

Vierailija
14/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:37"]Mulla todettiin tulimuna rv 7 ja seuraava mdni kesken rv6
[/quote]tuulimuna*

Vierailija
15/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:27"]
T:toinen nuori äiti :) (oletin että nuorella neitosella tarkoitit että olet vähän keskiverto ensisynnyttäjää nuorempi)
[/quote]
Joo eli itse olen 17vuotias..

Vierailija
16/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla:
Onnistunut
Km rv5
Onnistunut
Km rv 8
Km rv 9
Km rv 5
Ja taas raskaana viikolla 5. Että mun tapauksessa ressaisin näistä asioista vasta nyt. Ihan turhaan minäkin ressasin ekaa odottaessani, olisin nauttinu vaan alusta saakka!

Vierailija
17/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan alkuraskauden jälkeen pelko siirtyy kohtukuolemaan, sitten kätkytkuolemaan tai peittoon tukehtumiseen tai räkään tai ruokaan tukehtumiseen... Auton alle jäämiseen, kiipeilytelineestä tippumiseen...

Vierailija
18/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:08"]Tosiaan alkuraskauden jälkeen pelko siirtyy kohtukuolemaan, sitten kätkytkuolemaan tai peittoon tukehtumiseen tai räkään tai ruokaan tukehtumiseen... Auton alle jäämiseen, kiipeilytelineestä tippumiseen...
[/quote]
Voin vain kuvitella..

Vierailija
19/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan sulle parasta !! onnea odottamiseen

Vierailija
20/27 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen kokee jotain traumaattista, hänellä yleensä on kova tarve puhua asiasta. Jos taas menee hyvin, asiat rullaa ilman (netti)avautumisiakin. Tämän takia keskustelupalstoilta löytyy VAIN niitä surullisia tarinoita.
Mitä tahansa raskausasiaa googletat, tulet löytämään tuhat keskenmenotarinaa yhtä positiivista (normaalia) kohden.
Tämän takia suosittelen, että kun etsit raskaustietoa netistä, älä avaa keskustelupalstoille johtavia linkkejä, vain asiantuntijoiden kirjoittamat virallisemmat tekstit. Säilyy mielenrauha ja saat faktatietoa kysymyksiisi mututuntuman sijasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme