Rokotettu ihmettelee: miksi ravintolat kysyvät rokotepassia "huvikseen", vaikkei siitä ole nyt mitään hyötyä heille?
Rokotettuna ja koronapassin omaavana ihmettelen, miksi jotkut ravintolat kyselevät sitä edelleen? Mitään hyötyähän siitä ei ole, kun sillä ei voi kiertää rajoituksia. Tulee kuva, että ei ole ainakaan kovin vakava tilanne ravintola-alalla, jos on varaa vielä vähistäkin valita asiakkaita ja ihan hupina passia kysellä.
Itse menen syömään mielummin johonkin pikkupaikkaan kun näihin passia kyseleviin ketjuihin. Korona-aika on muutenkin kokonaisuutena ihan perseestä, en ymmärrä miksi vielä huvikseen jotkut haluavat rajoituksia pakollisesta vielä itselleen pahentaa.
Kommentit (71)
Välttäkää muutenkin ketjuravintoloita. Näillä rajoituksilla saadaan pikkupaikat konkkaan Restelille ostettavaksi.
Huvitti kun vielä reilu viikko sitten eräässä ravintolassa lähikaupungissani oli ovessa lappu tyyliin "tarkistamme koronapassin koko ravintolan aukioloajan", ja ikkunan läpi näkyi että ravintolassa oli tasan yksi 3 hengen seurue, vaikka normaalisti ravintola on suhteellisen suosittu ja täysi. Ravintola ei edes ole pienimmästä päästä.
Tällä viikolla lappu oli kadonnut ovesta.
Wonder why.
Että muut asiakkaat tuntisivat olon turvalliseksi.
Esimerkiksi lentokenttien turvatarkastukset toiminee kyllä yksittäisiin tapauksiin mutta tuskin estää suunnitelmallisia tekoja. Mutta tässäkin - matkustajat tuntevat olon turvalliseksi kun kaikki syynätään.
Siksi, että passin vaatiminen pitää pahimmat känniääliöt ja häiriön aiheuttajat poissa. Tämän tiesi jo poliisikin lehdille kertoa, kun syksyllä passia alettiin vaatia.
En ihmettele.
Koronapassillinen kirjoitti:
Huvitti kun vielä reilu viikko sitten eräässä ravintolassa lähikaupungissani oli ovessa lappu tyyliin "tarkistamme koronapassin koko ravintolan aukioloajan", ja ikkunan läpi näkyi että ravintolassa oli tasan yksi 3 hengen seurue, vaikka normaalisti ravintola on suhteellisen suosittu ja täysi. Ravintola ei edes ole pienimmästä päästä.
Tällä viikolla lappu oli kadonnut ovesta.
Wonder why.
Näin myös Lahdessa, eräs vielä uunnavuonna täynnä asiakkaita ollut lounasravintola erikseen kertoi sivuillaan, että aikovat silti kysellä koronapassia lounaalla, vaikka ei ole enää pakko. Ja kaksi viikkoa siitä ilmoittivat, että ravintolan toiminta loppuu toistaiseksi asiakkaiden vähyyden takia. Siellä ei käynyt enää ketään. En oikein usko, että koronapassi on mikään iso vetovoimatekijä ravintolalle, enemmänkin haitake joka saattaa ärsyttää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa ihmisistä ei mene ravintolaan, jossa ei kysytä passia. Tsekkaan aina mestat täältä. Halikarnaksessa lopetin käymisen, kun kaikenmaailman kukkahipit ja yksisarvishoitajat valloittivat sen.
Okei, omituista, eli selvästi osa kansasta haluaa näytellä jotain lupakirjoja joka kerta ravintolaan mennessä. Minä en. AP.
Rokote vähentää tartuttavuutta. Olen ammatiltani terveydenhoitaja ja haudannut jo kaksi tuttu sairaanhoitajaa koronan takia.
T. Omituinen kuoleman vastustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa ihmisistä ei mene ravintolaan, jossa ei kysytä passia. Tsekkaan aina mestat täältä. Halikarnaksessa lopetin käymisen, kun kaikenmaailman kukkahipit ja yksisarvishoitajat valloittivat sen.
Nimenomaan suurin osa ei hyväksy tällaisia toimia/yrittäjiä, jotka ovat valmiita asettamaan ihmiset eriarvoiseen asemaan sen perusteella, ovatko he ottaneet vapaaehtoisen rokotteen vai eivät.
Passi ei estä koronan leviämistä, joten ihmettelen miksi sinä hingut paikkoihin joissa koronaa saa levittää luvan kanssa.
Olisin astetta kyynisempi ja epäilen tätä. Useat tekevät päätökset omista lähtökohdista mikäli sillä on vaikutusta omaan hyvinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, omituista, eli selvästi osa kansasta haluaa näytellä jotain lupakirjoja joka kerta ravintolaan mennessä. Minä en. AP.
Rokote vähentää tartuttavuutta. Olen ammatiltani terveydenhoitaja ja haudannut jo kaksi tuttu sairaanhoitajaa koronan takia.
Ikävä kuulla, mutta olisiko koronapassin kysyminen ravintolan ovella estänyt työkavereitasi saamasta koronan? Luulen että he saivat sen työssään, eivät lounasravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee lukee jotain järkevämpää, tulet fiksummaksi.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid+vaccine+transmission
Ei mikään ihme, että lounasravintola on pulassa, suuri osa työnantajista on tämän vuden puolella palannut etätyösuositukseen ja asiakastapaamiset ovat Teamsissa ja Zoomissa. Ei sillä ole mitään tekemistä koronapassin kanssa, että maksukykyiset asiakkaat istuvat kotona odottamassa omikronin pahimman aallon väistymistä ja kolmosrokotteen suojan alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla, mutta olisiko koronapassin kysyminen ravintolan ovella estänyt työkavereitasi saamasta koronan? Luulen että he saivat sen työssään, eivät lounasravintolassa.
Ei, mutta se, että käyn passillisissa ravintoloissa
VÄHENTÄÄ OMAA RISKIÄNI SAADA TAUTI, JOHON HE TUKEHTUIVAT. KUVAT SAIRAALASTA OLIVAT JULMAA KATSOTTAVAA.
Tukehtumiskuolema on julmimpia mahdollisia tapoja kuolla.
T. Se terkkari
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että passin vaatiminen pitää pahimmat känniääliöt ja häiriön aiheuttajat poissa. Tämän tiesi jo poliisikin lehdille kertoa, kun syksyllä passia alettiin vaatia.
En ihmettele.
Tää on hauska. Ja voi olla ihan todellinen syy.
Itse menisin vain niihin ravintoloihin mihin pääsee sisään vain koronapassia näyttämällä. Rokottamattomat jääköön ulos kuten muuallakin maailmassa!
Sairaalahoidon tilanne nyt.
- 60% osastohoidossa rokottamattomia
- 80% tehohoidossa rokottamattomia
- 70% kuolleista rokottamattomia
Ja vain 7% aikuisväestöstä rokottamattomia joten aika kovaa osuutta pitää pieni porukka joiden mielestä rokotteista ei ole hyötyä.
No oliskohan että työntekijät eivät halua sairastua ja sulkea sitä ravintolaa? Käytä niitä helvetin qanonpelle aivojas jos ne edes toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Ja vain 7% aikuisväestöstä rokottamattomia joten aika kovaa osuutta pitää pieni porukka joiden mielestä rokotteista ei ole hyötyä.
Esim. minä en ole missään vaiheessa kieltänyt rokotteiden toimivuutta. Olen omanikin ottanut. Ihmettelen vain, miksi ravintola-ala haluaa omaa oksaansa sahata ja käännyttää vähistäkin asiakkaista vielä osan pois, kun mikään määräys ei niin käske. AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele.
Tää on hauska. Ja voi olla ihan todellinen syy.
Jep. Linkki erääseen uutiseen aiheesta:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tepposyvril/koronapassi-vahentanyt-hai…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä en ole missään vaiheessa kieltänyt rokotteiden toimivuutta. Olen omanikin ottanut. Ihmettelen vain, miksi ravintola-ala haluaa omaa oksaansa sahata ja käännyttää vähistäkin asiakkaista vielä osan pois, kun mikään määräys ei niin käske. AP.
Päinvastoin. Suuri osa vastuullisista aikuisista käy vain passillisissa ravintoloissa ja välttää kuin ruttoa passittomia.
Vierailija kirjoitti:
No oliskohan että työntekijät eivät halua sairastua ja sulkea sitä ravintolaa? Käytä niitä helvetin qanonpelle aivojas jos ne edes toimivat.
Yllä hieno esimerkki taas siitä, että jos et ole aivan umpilovena koronarajoituksiin ja saa niistä joka päivä pikku heijaria, olet heti qanonpelle. Moniko mainitsemistasi on rokotuksensa ottanut, kuten minä olen ottanut? Tässä voisi nähdä jotain harmaan sävyjäkin, ja keskustella asiasta. AP.
Kantajengi pysyy ottikunnossa kun sinne ei päästetä tartuttajia.