Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku ihminen joskus "parantunut" suhteen myötä?

Vierailija
21.01.2022 |

Tiedätkö elävästä elämästä esimerkkiä, että joku ihminen olisi muuttunut täysin parisuhteen löydettyään? Parantunut päihdeongelmasta tai masennuksesta, laihtunut, muuttunut luonteeltaan aktiiviseksi tai positiiviseksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että parisuhteen toisella osapuolella on ongelmia mielensä kanssa ei tarkoita sitä etteikö rakkautta tosiaan olisi. Se vierellä oleva henkilö ei ole se likasankko, paremminkin se kauha millä se voi kauhoa sitä huonoa oloa pois toiselta kuuntelemalla aidosti. Tämmösessä tilanteessa menisin pariterapiaan jossa näitä ns. Oksennuksia käytäsi läpi. Toisella olisi hyvä huomata että tarttisi ulkopuolisen keskusteluapua oman mielensä ongelmiin. Jos sulla on ymmärtävä puoliso, ottakaa apua vastaan kun sitä on mahdollista saada. Jos teillä sitä rakkautta ja läheisyyttä ja tunteita on silloin on toivoa jatkaa yhdessä eteenpäin♥️

Vierailija
22/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon eheytynyt ihan terapian ja oman kasvun seurauksena. Exäni vielä valitsin niin et ajattelin olevani se ihmeellinen nainen joka pelastaa ja parantaa hänet. Ja se oli exänkin visio. Mut minä aloinkin voida tosi huonosti, ex pettyi kun en ollutkaan hänen mielensä mukainen vaan toivoin vuorovaikutusta ja häneltäkin vastuunottoa. Ja kukapa sitä nyt väsähtänyttä kumppania jaksaiskaan. Hän pelasti itsensä huonosti toimivasta suhteesta uuden naisen kainaloon. Nyt on kuulemma hoivaa ja rakkautta missä kylpeä. Että en sitten tiedä. Kumpi on kestävämpää-tää oma kasvu mulla tai tuo uus hoivaava parisuhde hällä. Hämärästi muistan et niin tais meilläkin olla alkuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no exä lopetti juomisen kun aloimme seurustelemaan, mutta en usko että meidän suhde oli raittiuden syy, toki se tuki raittiina pysymistä. Uskon, että sama juttu kaikessa muussakin - mikäli joku näyttää "paranevan" suhteen myötä, niin se "paraneminen" johtuu ihan muista asioista, vaikka vaan siitä että vanhemmiten ihminen usein kasvaa, mutta hyvä suhde tukee paranemista, ei estä sitä. 

Vierailija
24/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tilanne, että mieheni on ihastunut vakavasti masentuneeseen naiseen, kuvittelee kai hoivaavansa tämän kuntoon. Nainen tuntuu käyttävän miestäni terapeuttina.

Molemmilla siis perhe ja lapset, aika hurjaa touhua kun toisella ei pää kunnossa ja toinen ei näe tilannetta, ja halutaan rikkoa molempien perheet. Hyvät neuvot olisivat nyt kultaa kalliimpia.

Niin ja mieheni omien sanojensa mukaan rakastaa edelleen minua ja minä rakastan häntä, meillä on paljon hyvää perhe-elämässä ja läheisyyttäkin on.

Miehesi kärsii ns. ymmärtäjäharhasta. Siinä hekilö kuvittelee että hän on joko itse, tai joku on hänelle se THE ymmärtäjä, jonka kanssa ollaan niiiin samalla aaltopituudella. Näissä käy joko niin että henkilö ymmärtää jossain vaiheessa tämän harhan, ja pystyy korjaamaan alkuperäisen suhteensa, tai sitten tulee ero, ja lasten perheet revitään, vain huomatakseen jonkin ajan kuluttua että koko ymmärrystouhu oli pelkkää harhaa.

Vierailija
25/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tilanne, että mieheni on ihastunut vakavasti masentuneeseen naiseen, kuvittelee kai hoivaavansa tämän kuntoon. Nainen tuntuu käyttävän miestäni terapeuttina.

Molemmilla siis perhe ja lapset, aika hurjaa touhua kun toisella ei pää kunnossa ja toinen ei näe tilannetta, ja halutaan rikkoa molempien perheet. Hyvät neuvot olisivat nyt kultaa kalliimpia.

Niin ja mieheni omien sanojensa mukaan rakastaa edelleen minua ja minä rakastan häntä, meillä on paljon hyvää perhe-elämässä ja läheisyyttäkin on.

Tuollainen käytös viittaa siihen, että mies itse on hoivan tarpeessa ja keskittyessään hoitamaan jotain muuta, hän oikeasti yrittää korjata omia kipujaan joita ei suostu itsessään kohtaamaan.

Tunnistan tämän, ja olen sitä mieltä, että mieheni on masentunut. Ei ole vielä suostunut hakemaan apua.

Kiitos arvokkaasta kommentistasi.

Vierailija
26/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kärsii ns. ymmärtäjäharhasta. Siinä hekilö kuvittelee että hän on joko itse, tai joku on hänelle se THE ymmärtäjä, jonka kanssa ollaan niiiin samalla aaltopituudella. Näissä käy joko niin että henkilö ymmärtää jossain vaiheessa tämän harhan, ja pystyy korjaamaan alkuperäisen suhteensa, tai sitten tulee ero, ja lasten perheet revitään, vain huomatakseen jonkin ajan kuluttua että koko ymmärrystouhu oli pelkkää harhaa.

Tämä varmasti totta. Minua pelottaa valtavasti, että tilanne menee siihen, että meidän perheet revitään. Koitan keksiä keinoja, jolla tukisin miestäni, jotta siihen tilanteeseen ei jouduttaisi.

Vierailija
27/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. On oppinut siistimmäksi kodin suhteen, rennommaksi itsensä ja työn suhteen, alkanut harrastaa, nauttimaan elämästä ja ylipäätään oivaltanut että elämä on aika mukavaa. Itseluottamus on moninkertaistunut ja sängyssäkin on moninverroin parempi ja nauttii itsekin seksistä niin paljon enemmän nykyään että on itsekin ihmeissään. Moni pikkuasia paljon paremmin kuin ennen, siis hänen itsensä kannalta. Täydelliseksi ei todellakaan ole muuttunut, mut ton lisäksi hän oli jo alkujaan hyvä mies ja hyvä isä. Ja on se paremman näköinenkin nykyään.

Huonommaksi on mennyt elämäntavat liikunnan suhteen, mut se on tapahtunut meillä kaikilla tässä näiden koronavuosien myötä.

Vierailija
28/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos lähtee aina itsestä.

Jos haluat muuttaa toisen ajatellen hänen parantuvan hyvässä suhteessa, perät vain itseäsi.

Jos taas itse olet valmis muuttumaan ja ottamaan vastaan avoimesti kumppanisi hyvät ja huonot puolet, ja tietoisesti olla vertaamatta uutta puolisoasi esiin tai "kaikki miehet/naiset", saatat onnistua olemaan itsestäsi parempi versio toisen kanssa eli tavallaan eheytyä suhteen kautta, jonka annat heijastaa itseesi perusturvallisuutta.

Vierailija
29/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kasa henkisiä ongelmia ja traumoja, kun tapasin mieheni. Hänen ansiostaan olen nykyisin ihan tavallinen terve ihminen. Hän on aina ollut kiltti ja rauhallinen ja hän näki koko ajan sen kaiken läpi sen, mikä oikeasti olin. Olemme olleen yhdessä lähes 12 vuotta. Tuskin olisin selvinnyt näin hyvin ilman häntä.