Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku ihminen joskus "parantunut" suhteen myötä?

Vierailija
21.01.2022 |

Tiedätkö elävästä elämästä esimerkkiä, että joku ihminen olisi muuttunut täysin parisuhteen löydettyään? Parantunut päihdeongelmasta tai masennuksesta, laihtunut, muuttunut luonteeltaan aktiiviseksi tai positiiviseksi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minä. Ex narsisti ajoi masennukseen, kun musta ei ollut mihinkään. En osannut leikata edes kurkkua oikein. Pillerit jäi pois ja mieli kohentui kun jätin ja löysin uuden kullan kainaloon.

Vierailija
2/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minä. Ex narsisti ajoi masennukseen, kun musta ei ollut mihinkään. En osannut leikata edes kurkkua oikein. Pillerit jäi pois ja mieli kohentui kun jätin ja löysin uuden kullan kainaloon.

Ajatteletko, että et olisi palannut kuntoon sinkkuna, vaan siihen tarvitsi nimenomaan uuden suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että et olisi palannut kuntoon sinkkuna, vaan siihen tarvitsi nimenomaan uuden suhteen?

En tiedä. Uusi suhde vain löytyi. Sitä on jatkunut jo yli 15v.

Vierailija
4/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eheytynyt: oppinut luottamaan miehiin ja siihen, että toinen rakastaa myös vastamäessä. Olen vihdoin saanut elää "oikeaa" perhe-elämää, mitä minulla ei lapsena ollut.

Vierailija
5/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo positiiviset ilmiöt tapahtuu nimenomaan kun eroaa.

Vierailija
6/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eropositiivisen päiväuni.

Tai ehkä jostain horror-suhteesta irtipääseminen voi siltä tuntua.

Sitten voi "vapaana ja onnellisena" haukkua narsisti exää seuraavat vuodet.

Vierailija
7/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne esimerkkiä, jossa ihminen olisi muuttunut TÄYSIN. Mutta joo paljonkin ihmiset muuttuu paremmiksi, onnellisemmiksi, toimivimmiksi parisuhteen avulla. Minäkin olen masennuksesta parantunut. Vuosia vei, ei se mitään taikaa ole, mutta parisuhde oli todella olennainen osa sitä.

Vierailija
8/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteliko ap parantaa pelimiehen tai alkoholistin? Hyvää loppuelämää...

Vierailija
9/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähtekö tähän ajatusvirheeseen mukaan:

Hoivaan juopon terveeksi.

Vierailija
10/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo positiiviset ilmiöt tapahtuu nimenomaan kun eroaa.

Valitettavasti. Ihmiset on useimmiten niin kehittymättömiä ja se kehitys on tehtävä useimmiten ihan itsekseen ja ystävyyssuhteissa itsetuntemusta syventämällä.

Moni menee p edellä puuhun eli kuvittelee toisen olevan ratkaisu omiin solmuihin. Mutku kumppani ei ole terapeutti. Eikä häntä voi käyttää roskiksena omalle tunnejätteelle.

Vierailija
11/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että hyvä suhde on mahdollinen vasta sitten, kun elämä yksinkin on hyvää eikä toista tarvitse minkään jatkeeksi tai spekuloiden hyötyä.

Kumpikin on ns vahvoja. Toista ei ole aikomustakaan kasvattaa tai korjata.

Vierailija
12/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olisin itse jaksanut nuorena esim. opiskella tavoitteellisesti, ellei silloinen kumppanini olisi tukenut ja kannustanut minua arjessa. Hän oli samanlainen herkkis kuin minäkin, opin suhteen aikana mm. ettei herkkyydessä ole mitään hävettävää. Itsetuntoni kasvoi paljon.

Vierailija
13/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne, että mieheni on ihastunut vakavasti masentuneeseen naiseen, kuvittelee kai hoivaavansa tämän kuntoon. Nainen tuntuu käyttävän miestäni terapeuttina.

Molemmilla siis perhe ja lapset, aika hurjaa touhua kun toisella ei pää kunnossa ja toinen ei näe tilannetta, ja halutaan rikkoa molempien perheet. Hyvät neuvot olisivat nyt kultaa kalliimpia.

Niin ja mieheni omien sanojensa mukaan rakastaa edelleen minua ja minä rakastan häntä, meillä on paljon hyvää perhe-elämässä ja läheisyyttäkin on.

Vierailija
14/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni nainen muuttuu täysin eri ihmiseksi suhteen aikana kun vertaa siihen naiseen keneen ihastui

Vierailija
15/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma Reino Nordinin päihdeongelma parantui parisuhteen ja Maria Nordinin myötä

Vierailija
16/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen toivoo että mies muuttuisi mutta mies ei muutu. Mies toivoo että nainen ei muuttuisi mutta nainen muuttuu.

Vierailija
17/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "eheytin" exäni, tosin masennuin itse samalla, kun joutui jatkuvasti olemaan toisen likasankona ja itse en saanut purkaa pahaa oloa ollenkaan. Ero on ollut parhain päätökseni ikinä.

Vierailija
18/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaimo on tehnyt hyvää ja tehnyt minusta empaattisemman ja avoimemman.

Vierailija
19/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tilanne, että mieheni on ihastunut vakavasti masentuneeseen naiseen, kuvittelee kai hoivaavansa tämän kuntoon. Nainen tuntuu käyttävän miestäni terapeuttina.

Molemmilla siis perhe ja lapset, aika hurjaa touhua kun toisella ei pää kunnossa ja toinen ei näe tilannetta, ja halutaan rikkoa molempien perheet. Hyvät neuvot olisivat nyt kultaa kalliimpia.

Niin ja mieheni omien sanojensa mukaan rakastaa edelleen minua ja minä rakastan häntä, meillä on paljon hyvää perhe-elämässä ja läheisyyttäkin on.

Tuollainen käytös viittaa siihen, että mies itse on hoivan tarpeessa ja keskittyessään hoitamaan jotain muuta, hän oikeasti yrittää korjata omia kipujaan joita ei suostu itsessään kohtaamaan.

Vierailija
20/29 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä "eheytin" exäni, tosin masennuin itse samalla, kun joutui jatkuvasti olemaan toisen likasankona ja itse en saanut purkaa pahaa oloa ollenkaan. Ero on ollut parhain päätökseni ikinä.

Niin tuttua... mulle on nyt kerrottu, että olisi voinut parantua ongelmistaan jos olisin osannut kuunnella. Mutta kun en osannut niin nyt on kaikki mennyttä. Aika hirveisiin asioihin sitä kautta syypäänä ja mitään en myöskään ymmärrä enkä edes tunne koko ihmistä. Harva sitä uskoo miten paljon pahaa sitä kykenee tietämättään toiselle tekemään. Kuulostanko katkeralta? No ihan varmasti. Taas viikonloppu edessä ja laatuaikaa. Pitäisi varmaan ryypätä maailma mukavaksi, mutta en halua.