Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksikäytetty lapsena, miten ja mistä apua

Vierailija
21.05.2015 |

Olen siis jo yli 40v ja 15 vuotta hyväksikäytetty. Yritin välillä päästä irti mutta ei se onnistunut kun olisi pitänyt hylätä kaikki perhesiteet. Siihen ei ollut voimia.

Nyt kuitenkin haluaisin käsitellä asian ammattilaisen kanssa ja mietin miten tästä lähtisin apua hakemaan. Tällä hetkellä pystyn elämään normaalia elämää, mutta pelottaa se hetki kun elämä romahtaa. Kyseinen pedofiili on täysin narsistinen ja voisin sanoa jopa vaarallinen joten hänen kanssaan en asiaa enää käsittele. En vastaa yksityiskohtaisiin kysymyksiin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua tuota en tiennyt että voivat tehdä ls-ilmoituksen siitä että minua on käytetty hyväksi joskus lapsena ja nuorena. Itse olen suojellut omia lapsiani etten ole jättänyt heitä kahden tämän hyväksikäyttäjän kanssa. Ne ovat tosin eri sukupuoltakin.

Vierailija
22/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:03"]traumaterapiakeskus ei ole tuttu mitenkään. Mitähän tuollainen psykoterapia maksaa per kerta?
[/quote]

Maksan 45 minuutista 85 €

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:07"]Montakohan niitä käyntejä yleensä tarvitaan? Voin maksaa helposti jonkun 500e mutta isommat ovat jo vähän niin ja näin ja aiheutta puolisossakin ihmetystä
[/quote]

Etkö ole kertonut hyväksikäytöstä puolisollesi?

Vierailija
24/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut kenellekään asiasta. En halua romahduttaa kaikkien elämää. Ei siitä ole mitään hyötyä

Vierailija
25/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:38"]En ole kertonut kenellekään asiasta. En halua romahduttaa kaikkien elämää. Ei siitä ole mitään hyötyä
[/quote]

Itse olen kertonut puolisolleni ja saanut häneltä valtavasti tukea

Vierailija
26/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita raiskauskriisukeskus tukinaiseen. He neuvovat eteenpäin. Voit soittaa nimettömänä.

En usko yhtään tuohon ls-ilmoitukseen, mutta sitäkin voit
kysyä heiltä. Heillä on myös juristeja.

Vierailija
27/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinulle on tapahtunut, siis tarkoitan mitä sinulle tehtiin? kuka käytti sinua hyväkseen?

netissä nimettömänä on paljon helpompi purkaa pahaa oloasi, tieät ettet ole yksin, meitä hyväksikäytettyjä on paljon, varmaan vaan jäävuoren huippu tulee esiin :(  voimia!

Vierailija
28/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan jo, ap, aikuistua ja lopettaa moihen vouhotus. Mielestäni ylireagoit ja mielikuvituksesi on vain liian vilkas. Kerjäät vain maallista huomiota.

Mietipä seurauksia, jos joku suvustasi tai yhteisöstä joutuisi näiden aiheettomien epäilyjesi kohteeksi! Haluatko todellakin tehdä muille näinkin ikävän ja raukkamaisen tempun?

Mitään hyväksikäyttöongelmaa ei ole. Käytännössä kaikki tällaiset epäilyt ovat vain levottoman mielikuvituksen tuotteita.

Saarnamies Kannuksesta

Vierailija
29/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällä palstalla ei kannata avautua: tämä ei ole turvallinen paikka.

Vierailija
30/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:54"]Koitahan jo, ap, aikuistua ja lopettaa moihen vouhotus. Mielestäni ylireagoit ja mielikuvituksesi on vain liian vilkas. Kerjäät vain maallista huomiota.

Mietipä seurauksia, jos joku suvustasi tai yhteisöstä joutuisi näiden aiheettomien epäilyjesi kohteeksi! Haluatko todellakin tehdä muille näinkin ikävän ja raukkamaisen tempun?

Mitään hyväksikäyttöongelmaa ei ole. Käytännössä kaikki tällaiset epäilyt ovat vain levottoman mielikuvituksen tuotteita.

Saarnamies Kannuksesta
[/quote]

Kaikkein pahinta mitä hyväksikäytetylle voi sanoa sen lisäksi, että syyttää hyväksikäytöstä uhria itseään! Tuliko tuosta kirjoittamastasi nyt helkkarin hyvä mieli? :) Pistää vihaksi kaltaisesi ihmiset.

Vierailija
31/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada avun myös työterveyshuollon kautta eli työterveydestä lähete psykiatrille. Itse käsittelin asian neuvolan psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja kyllä siinä useampi vuosi meni. Tsemppiä, avun pyytäminen on se vaikein asia mutta avun saa kun uskaltaa ottaa sen vastaan ja puhuminen helpottaa todella paljon, joskin on rankkaa mutta lopputulos on sen arvoista.

Vierailija
32/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Tutustu ihmeessä näihin sivuihin ja tähän järjestöön!

http://www.suomendelfins.fi/

Vierailija
33/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä. En aio täällä sen kummemmin avautua asiasta. (väärä paikka)  Avun pyytäminen on vaikeaa, mutta olen sitä vakavasti harkinnut. Itse avun pyytämiseen on vähän matkaa ja keräilen rohkeutta. Selvittelen tuon tukinaisen ja suomendelfins on uusi asia. 

Saarnamies Kannuksesta varmaan pelkää että olen hänen uhrinsa ja hän paljastuisi :)

Vierailija
34/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavsasti saat avun. Selvitä mahdollisuus kelan maksamaan terapiaan. 5 kertaa ei tule riittämään.

Vierailija
35/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliterapeutteja on mm. Väestöliitolla. Suosittelen lämpimästi! Isoimmissa kaupungeissa on ainakin toimipiste heillä. Kannattaa mennä, vaikka vähän kauempaakin.

Voimia sinulle!!! Hienoa, että otat asian käsittelyyn. Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
36/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään ls- ilmoitusta;, jos kyselen vanhoja lapsuusiän tietojani Sossuilta. Voivatko ottaa perheeni syyniin jos haluan vanhoja lapsuusaikaisia tietoja, mistä saa jälkikäteen tietää onko oma lapsuuden perhe ollut lastensuojelun piirissä?

Vierailija
37/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö lääkäri tai terapeutti perheestä nyt sitten ls ilmoituksen? Ollaanko minun lapsistani huolissaan, oman paikan lapsuuden takia?

Vierailija
38/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku tekeekö lääkäri mahdollisen ls- ilmoituksen tässä tapauksessa? Tekevät kö lääkärit tai psykologi t ls- ilmoituksia esim. Äidin lapsena kokemasta in setissä, joutuuko häneen omat lapset ls- tarkkailuun?

Vierailija
39/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:12"]Ja toivottavasti saat apua! Hienoa, että uskallat lähteä sitä hakemaan. Kaikkea hyvää sinulle.
[/quote] nyt kun uskaltaisin kertoa terapiassa kaikki syvimmät ja kipeimmät salaisuudet saa pelätä tekivätkö omasta perheestäni, lapsistani lastensuojelu ilmoituksen, menneisyyteni takia. ?

Vierailija
40/40 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen psykiatri ohjaa hyväksikäyttöön erikoistuneelle terapeutille.

Ei lapsistasi tehdä ilmoitusta tuon takia. Terapeutilla on vaitiolovelvollisuus. Jos hän uskoo sinun tekevän saman lapsille, sitten voi niin käydä.

t. Saman kokenut.