Mari Valosaari kauhistui, kun sähkölasku tipahti postiluukusta – ”Luulisi, ettei tämmöinen voi olla edes laillista”
Sähkö: 1740.08€
Sähkönsiirto: 505,29€
Laillinen ryöstö.
Pääasia että ilmasto pelastuu suomalaisten ansiosta.
Kommentit (146)
Asun kerrostalossa eikä minulla ole ollut koko aikana sähkösopimusta. Pärjään hyvin ilmankin. On villasukat jalassa, lämpöpeitto ja kynttilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa eikä minulla ole ollut koko aikana sähkösopimusta. Pärjään hyvin ilmankin. On villasukat jalassa, lämpöpeitto ja kynttilöitä.
Missä lataat laitteet?
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitys on saatanasta.
Mutta sähköautoilu ei ole?
Luulisi tuossa iässä jo naisenkin ymmärtävän, että todellisten kustannusten periminen kuluttajalta on ihan normaalia ja laillista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lataat laitteet?
Ei ole muuta ladattavaa kuin työpuhelin ja kannettava. Lataan ne julkisilla paikoilla tai työpaikalla. Henkilökohtaisesta puhelimesta luovuin jo vuosikausia sitten.
Suomalaiset ovat sellaisia lampaita, että maksavat mielellään veroja ja muitakin maksuja oikein kunnolla korotettuna, ei onnistuisi muualla maailmassa. Meillä on ilmeisesti paljon rikkaita tässä maassa, en tiedä miten köyhät maksavat laskunsa - ai niin Kela, sinne voi kiikuttaa laskut.
Miten tuollainen ihminen valittaa sähkölaskun suuruudesta jos lämmittää siinä ison omakotitalon ohessa myös hevostallia sähköllä?
Kannattaisiko kenties luopua niistä kaakeista ja sopeuttaa muitakin asumiskuluja jos ei ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lataat laitteet?
Ei ole muuta ladattavaa kuin työpuhelin ja kannettava. Lataan ne julkisilla paikoilla tai työpaikalla. Henkilökohtaisesta puhelimesta luovuin jo vuosikausia sitten.
Monissa kerrostaloissa on kaukolämpö jolloin voisi pärjätä ilman sähkösopimusta. Itsellä pikkukaksiossa sähkölasku on parikymppiä kuussa+ siirtomaksut päälle. Ei ole paljon ja helpottaa elämää. Ei tarvitse kynttilänvalossa olla, maksaahan kynttilätkin
Eikös Valosaarella ollut suhteellisen iso talo, suhteellisen iso hevostalli ja joku kuivatusjuttu menossa?
Ihan eri kuin pelkkä omakotitalon lämmitys.
Mitenköhän paljon se hevostalli ja kuivatus vei sähköä, kannattais miettiä.
Siirron osuus kulutukseen verraten nostaa helposti koknaissummaa. Mitä isompi kulutus niin sitä isompi siiromaksu. Samoin verot plus muut maksut. Minulla joskus nämä ovat jopa kolminkertaisia kulutukseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaa julkisesti myöntää, että on ottanut pörssisähkön tietämättään? Siis myöntää ihan suoraan olevansa tyhmä.
Et ilmeisesti lukenut juttua otsikkoa pidemmälle, tyhmä.
Mulle kävi ikävästi niin, etten tajunnut ajatella sähkön hintaa tänä talvena. Joulukuu maksoi siirtoineen lähes 2000e. Onneksi oli säästöjä, mutta millä joku köyhempi näitä makselisi. Laskut ahdisti muutaman päivän ajan, mutta nyt elämä taas jatkuu ja sähkösopparikin on vaihdettu vähän halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappilaisetkin turvautuvat enimmäkseen sähkölämmitykseen.
Onkohan sähkökatkokset yhtään arveluttavia kolmenkymmenen asteen pakkasissa.
Siellä on paljon rivitaloja sähkölämmityksessä.
Niissä on kaikissa rivitaloissa varaava takka. Tuskin kukaan on niin tyhmä, että asuisi Lapissa ilman toissijaista lämmitysmuotoa, jos talvimyrsky katkaisee sähköt viikoksi. Tai edes Etelä-Suomessa...
Niinpä näkyy olevan. Onnea uudelle asukkaalle!
Pikainen Googletus:
Montako kertaa suurempi sähkölasku on normaaliin verrattuna noilla pörssisähköläisillä?
Muija ottaa pörssisähkön vaikka kaikkialla on aina varoiteltu että pörssisähkön hinta voi pompsahdella arvaamattomasti.
Pörssisähkön hinta pompsahtaa taivaisiin.
Muijalla hämmästynyt picachu-ilme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitys on saatanasta.
Siltä vaikuttaa kieltämättä, ja kun viherpiiipertäjät vielä sen lisäksi (myös tällä palstalla) haukkuvat puunpolttoa niin siinäpä istuvat ensimmäisinä kylmissä koirankopeissaan värjöttämässä, ilman yhtäkään lämmönlähettä, edes villaa eivät voi käyttää poloiset, muovivaatteet ne lämmittää.
Mitenkä ne muoviset akryyli ym vaatteet näille käy? Nehän tehdään öljystä..
Ja sehän se vasta stanasta onkin. Ainakin kun siitä tehdään bensaa.
Haluaisin nähdä sen sopimuksen, mistä tämä henkilö ei muka ymmärtänyt ostavansa pörssisähköä. Ei taida olla ihan terävimmästä päästä.
Meillä menee tonnin verran vuodessa sähköön..
Lämmitetään oman metsän puilla, työtä se teettää mutta on valintakysymys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaa julkisesti myöntää, että on ottanut pörssisähkön tietämättään? Siis myöntää ihan suoraan olevansa tyhmä.
Et ilmeisesti lukenut juttua otsikkoa pidemmälle, tyhmä.
Ihan itse on sopimuksen hyväksynyt. Kannattaisi tarkastaa mihin lappuun nimensä laittaa.
Mä ihmettelen, että miten kukaan muuttaa sähkölämmitteiseen taloon? Luulin, että kaikille on ollut viimeiset 15-vuotta täysin selvää, että verkkosähkölämmitteistä taloa ei kannata rakentaa ja vielä vähemmän ostaa toiselta.
Kai tämä ei ole kaikille niin itsestäänselvää. Viimeksi 10-vuotta sitten kun ostettiin asuntoa niin ainut kriteeri oli, että ei verkkosähkölämmitteistä tai täysin öljylämmitteistä. Kaksi todella ailahtelevaa teollisuuden alaa ja kaksi alaa, joihin vaikuttavat maailman tilanteet. Päädyttiin lähes omavaraiseen lämmitysmuotoon eli aurinkopaneeli+puu/pelletti. Maata ostettiin sen verran, että saadaan omista metsistä polttoaine.