Collector Credit Ab ja ongelmat
Onko kellään vastaavia kokemuksia Collectorista. Olen saanut sieltä perusteettomia laskuja, enkä tiedä miten pitäisi toimia. Firma, jonka nimissä laskut on tullut on mennyt konkurssiin, eikä kukaan tunnu ottavan asiasta vastuuta. Ja lasku siis yli 1000€. :(
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:58"]
on tieto, mitä laskuttavat ja lasku on perusteeton.
[/quote]
Miten sä sit olet edelleen tuossa tilanteessa? Vaadi heiltä mustaa valkoiselta, tilausvahvistus tai joku todiste että olet ko. tuotteet tilannut. Älä nyt jää vaan tuleen makaamaan ja voivottele kohtaloasi, tuollaisen asian saa ratkaistua ihan hetkessä jos itse ryhdistäytyy eikä alistu heittosäkiksi.
olen ollut yhteydessä collectoriin sähköpostilla ja puhelimessa, yhteydessä konkkapesään ja poliisiin. Mitä sois vielä pitäisi tehdä?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:05"]
olen ollut yhteydessä collectoriin sähköpostilla ja puhelimessa, yhteydessä konkkapesään ja poliisiin. Mitä sois vielä pitäisi tehdä?
[/quote]
No olet uudestaan yhteydessä sinne hiton Collectoriin ja sanot, että tuollaista laskua ei ole olemassakaan ja se pitää jäädyttää. Heitähän tässä on ilmeisesti konkaan menneen yrityksen taholta kusetettu, jos luulevat perivänsä jotain oikeaa. Collectorin ongelma tämä on, ei sinun.
No siis sitä mietin, että collectorin ongelma, mutta sieltä on jopa kehotettu maksamaan tuo lasku, että on sitten helpompi selvittää. Joopajoo, kotihoidontuestapa maksellaan tonneja. Edelleenkin kyselisin, onko muilla vastaavanlaisia ongelmia ollut?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:35"]Mulla on netistä ostettua tavaraa Collectorin kautta.
Maksan laskun aina ajallaan, SILTI jokaisessa laskussa minkä lähettävät, on muistutusmaksu 5€.
Oon yrittänyt tätä selvittää netissä et mistä lie johtuu.
[/quote]
Ööh eikö se ole vain TIETO siitä, mitä maksaa jos JOUTUVAT lähettämään muistutuslaskun?
Konkurssin partaalla hoippuva firma saattaa joskus tahallaan tai puolivahingossa pyöräyttää vanhat laskut uudestaan asiakkaille tai keksiä laskuja ihan päästään, niin että voi lykätä velkojan hakemaa konkurssia näyttämällä komeaa määrää myyntisaamisia.
Sen jälkeen yrittäjä saa muutaman viikon lisäaikaa, käyttää sen sitten miten käyttää mutta harvoin konkurssipesä enää tuossa kohtaa vaurastuu. Myyntilaskuja rahoittanut pankki ei tietysti tässä kohtaa tiedä mikä on oikea lasku ja mikä feikki.
Tässä kohtaa asiakkaat rupeavat kiemurtelemaan joko siksi että lasku on perätön tai siksi että muuten vaan ei huvita maksaa firmalle joka on jo konkassa. Pankki panee nyt perintäruuvin tiukalle koska luulee kaikkia laskuja aidoiksi tai ei ainakaan tiedä mikä on aito ja mikä ei. Lisäksi pankki on luotottanut ne myyntisaatavat, joten maksamattomat niistä jäävät pankin luottotappioksi.
Tässä kohtaa on varmaan paras tehdä tiukka reklamaatio ja kiistää kauppa ja vaatia kaupan dokumentteja nähtäväkseen, muuten voi kestää ennenkuin saa rahat takaisin.
Ensimmäistä laskua ei olla ikinä saatu, ei paperilla eikä sähköpostilla. Huomasimme asian, kun tuli muistutusmaksu 5 euron lisäkululla paperilaskuna. Soiteltiin Collectorille, näillä oli lasku mennyt väärään sähköpostiin, eivätkä kuulemma lähetä ensimmäistä laskua paperisena vaan suoraan sähköpostiin. Collectorilla käskivät soittamaan Checkout Finlandiin, koska tiedot on saatu sieltä maksun yhteydessä ja näin ollen se olisi Checkoutin vika (vaikka olisi, niin miten Checkout voisi meitä auttaa, kun meitä laskuttava taho on Collector Bank AB??). Checkout puolestaan totesi, että vika ei ole heidän päässä vaan Collectorin. Kuulemma näillä on käynyt näin ennenkin, että lasku laitettu väärään sähköpostiosoitteeseen. Uusi soitto Collectorille ja pitkä tappelu viiden euron tähden, kun asiakaspalvelija intti, ettei tämä ole heidän vikansa eikä hän näe syytä miksi heidän pitäisi hyvittää tuo 5 euroa. Noh, ei ole myöskään meidän vika, jos lähettävät laskunsa mihin sattuu. Tilauksen yhteydessä on annettu oikeat tilaustiedot, siitä todisteena oikeeseen sähköpostiin tullut tilausvahvistus. Sai naama punasena vaatia esimiestä puhelimeen (ei ollut paikkalla, ylläri) kunnes asiakaspalvelija luovutti ja suostui hyvittämään muistutusmaksun. Korosti kuitenkin, ettei kuulemma ole heidän vika (no mitä se minua kiinnostaa kenen vika se on?! Jos olemme itse antaneet tilauksen yhteydessä oikeat tiedot!). Puheluihin, 10min + 20min + 25min, meni jo tuo 5 euroa tai enemmän. Kuka korvaa meidän kulut ja käytetyn ajan? Ei ole asiakkaan tehtävä selvittää kenen vika tämä nyt sitten oli! Meidän taloudessa ei Collectoria enää tämän jälkeen käytetä, mutta se tuskin heitä kiinnostaa. Asiakkaita kyllä riittää, kuten asiakaspalvelija antoi ymmärtää.
Collector on pelkkää huijausta: minulle lähettivät maksumuistutuksen, vaikka koko alkuperäistä laskua en ollut saanut. Laitoin asiasta usean sähköpostin, joihin eivät vastanneet. Odottavat tietenkin että soitan, jolloin saavat siitä revittyä sen viisi euroa. Nettisivuilla mainostetaan, että asiat voi hoitaa chatin kautta, mutta kappas, chatti on kiinni suurimman osan ajasta, ja jos joskus aukeaa "henkilökohtaisia asioita ei siellä pysty hoitamaan". En todellakaan suosittele collector maksutapoja kenellekään!
Collectorin asiakkaan tunnistaminen on ollut pitkään retuperällä, asiakaspalvelussa on sveduja tai muita ilmapäitä.
on tieto, mitä laskuttavat ja lasku on perusteeton.