Saako käsimatkatavaroihin ottaa hiuslakkaa (pieni pullo)
tietääkö joku? ainakin ennen sai ottaa kun laittoi pieneen läpinäkyvään pussiin, nyt en tiedä miten on muuttunut.
Kommentit (22)
Finavialla on ihan ok nettisivut. Siellä kerrotaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:51"]
Läpinäkyvään pussiin ja sen pitää olla alle 100ml
[/quote]
Juuri näin.
Ainakin aerosolideodorantit on ruumatavaraa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:51"]
[/quote]
juupa juu.. kun ei kerrottu, päinvastoin sai sen kuvan että ei saa laittaa. Mutta jos mä nyt luotan siihen että saa laittaa siihen pussiin kuten ennenkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:51"]
[/quote]
juupa juu.. kun ei kerrottu, päinvastoin sai sen kuvan että ei saa laittaa. Mutta jos mä nyt luotan siihen että saa laittaa siihen pussiin kuten ennenkin.
ap
[/quote]
Kato deodorantti (aerosoli).
Jätä se suosiolla kotiin.... ja osta määränpäästä uusi!!!!
Painepulloja ei saa ottaa matkustamon puolelle.
Joskus on ruumaankin menevistä laukuista otettu hiuslakkapullot pois. Kirjattuna matkatavarana saa viedä ruumaan, en tiedä mitä tuo tarkoittaa..?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:00"]Joskus on ruumaankin menevistä laukuista otettu hiuslakkapullot pois. Kirjattuna matkatavarana saa viedä ruumaan, en tiedä mitä tuo tarkoittaa..?
[/quote]
Matkatavara on joko kirjattavaa tai käsimatkatavaraa.
https://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/
Tuohon hakuun kun laittaa "hiuslakka" tulokseksi tulee:
-Tuotetta ei voi ottaa käsimatkatavaraksi
-Tuotteen voi laittaa ruumaan
Maksimikoko ruumaankin 500ml ja pitää olla korkki
Saa viedä: http://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/
Aeorsolit mainittu:
"Nesteitä voit viedä matkustamoon korkeintaan sadan millilitran pakkauksissa. Yhteensä niitä saa olla vain sen verran, mitä mahtuu yhteen litran vetoiseen, läpinäkyvään ja uudelleen suljettavaan muovipussiin.
Tätä isommat pakkaukset on pakattava ruumaan menevään matkalaukkuun.
Nesteitä ovat juomien ja selkeästi nestemäisten tuotteiden lisäksi lähes kaikki kosmetiikkatuotteet ja useat elintarvikkeet. Nesteitä ovat muun muassa ihovoiteet, hammastahnat, ripsivärit, aerosolit, geelit, hedelmä-, kala-, ja lihasäilykkeet, pakasteet, voit, tuorejuustot, rahkat jne"
ja
"Huom! Yli 500 millilitran kokoista hiuskiinnettä ei saa lainkaan viedä lentokoneeseen. Sitä ei siis saa pakata käsimatkatavaraan eikä ruumaan menevään matkatavaraan."
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:00"]
Joskus on ruumaankin menevistä laukuista otettu hiuslakkapullot pois. Kirjattuna matkatavarana saa viedä ruumaan, en tiedä mitä tuo tarkoittaa..?
[/quote]
Tarkoittaa ruumaan menevää tavaraa
Monta kertaa olen itse kuljettanut pienen hiuslakkapullon käsimatkatavarassa eikä kertaakaan ole siitä huomautettu tai otettu pois. Ja varmasti on nähty, sillä se minigrip-pussihan pitää turvatarkastuksessa ottaa esille ja joskus jopa tutkivat tarkkaan pussin sisällön,.
Mulla on ollu parikin kertaa semmoinen pieni kuivashampoo käsimatkatavaroissa, ei ole pois otettu. En tiennytkään ettei saisi olla..
Ei oo multakaan koskaan otettu pois, viimeksi lensin syyskuussa -14 ja nyt on taas reissu edessä, ajattelin että oisko säännöt muuttuneet kun tuolta Finlavian sivuilta saa sen käsityksen.
No aion ainkain yrittää, ottakoot sitten pois.
ap
Lentokentällä myös myydään pieniä hiuslakkapulloja. Mihin ne silloin pitäisi tunkea, jos koneeseen ei saa viedä?
Läpinäkyvään pussiin ja sen pitää olla alle 100ml