Seurustellako 35-vuotiaan naisen kanssa
Heittäytyäkö suhteeseen 35-vuotiaan naisen kanssa (olen muutaman vuoden nuorempi) vai pysyäkö suosiolla nuoremmissa. Lapsia minulla(tai hänellä) ei ole, mutta on toiveissa. Henkisellä tasolla sovitaan hyvin yhteen, mutta mietin perheen perustamista sekä vanhenemista.
Tiedän ettei tuo ole ikäero eikä mikään, mutta on sillä kuitenkin merkitystä. 35-vuotiaan kanssa ei voi enää tutustua rauhassa kunnes on varma että myös lapset sopii kuvioon. Myös raskaaksi tulo lienee vaikeampaa.
Kommentit (31)
Mä näkisin että on myös naisen etu että ap miettii tätä, jos nainen haluaa täysin varmasti lapsia. Kyllä ap:n pitäisi silloin aika nopeasti tietää onko valmis sitoutumaan ja perheeseen. Jos ap epäilee ettei ole valmis lyhyen seurustelun jälkeen perheen perustamiseen niin kyllä mä ainakin naisena haluaisin sen tietää (nainen voi sitten päättää haluaako ottaa riskin että ap ei ole valmis perheeseen tarpeeksi pian ja lapset jää naiselta ehkä saamatta). -22
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]
Minä olen 35v ja helvetti kun kolottaa joka paikkaa ja tuolista kun ylös nousee, niin ei meinaa onnistua! Naapurihuoneen Mairekin vaan kätisee koko ajan, kun ensi viikolla täyttää jo 36v ja ei se pysty edes sukkaa jalkaan laittaan itse! Sieltä se huutelee koko ajan ja auttaa pitäis joka asiassa. Nyt meille tuli komia nuorimies avuksi tänne (melko timmi ja vasta 32v!!), niin sitä kai se koko ajan tuonne nyt huutelee. Ei saa muut ollenkaan sen apuja, kun sen pitää tuolla Mairen luona rampata vähän väliä! Lisää pitäis tänne tuollaisia saada, mutta kun kaupunki säästää tässäkin helvetin asiassa, kun mitä virkaa meillä vanhoilla korpuilla on?? Ei mitään. Arkkumainoksia vaan laittavat ja jotain värssyjä siinä mukana. Ihan ku kiinnostais sitten enää mitkään värssyt!
[/quote]
Sama meno meidän laitoksella! Onneksi näkö on mennyt niin huonoksi, etten näe mitä naapurisängyssä tapahtuu kun huonekaveri Hilma pissii tahallaan vaippaansa, jotta meidän 25-vuotias 'hoitaja' tulisi pesemään paikat... Olenkin itse jo käytännössä saattohoidossa kun ikää on jo 40. Meidän laitoksen vanhin! I can still stare! Vaikken mä mitään nääkään.
[/quote]
Huh. Oot kyllä mun idoli, 40v!! Tuohon mä kans pyrin!
[/quote]
Saatoin mä vähän ikääni liiotella, koska silloin kun synnyin ei vielä ollut niin tarkkaa kirkonkirjojen kanssa... Hihihii. Sainpahan viimesen synttärisoseeni neljällä kynttilällä kun täytin 40 toissa viikolla. Kyllä näin vanha jo kehtaa ihan mitä vaan. :-)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:31"]
Mä näkisin että on myös naisen etu että ap miettii tätä, jos nainen haluaa täysin varmasti lapsia. Kyllä ap:n pitäisi silloin aika nopeasti tietää onko valmis sitoutumaan ja perheeseen. Jos ap epäilee ettei ole valmis lyhyen seurustelun jälkeen perheen perustamiseen niin kyllä mä ainakin naisena haluaisin sen tietää (nainen voi sitten päättää haluaako ottaa riskin että ap ei ole valmis perheeseen tarpeeksi pian ja lapset jää naiselta ehkä saamatta). -22
[/quote]
Kaverillani on laskettu aika parin kuukauden päästä. Ikää hänellä on 46 vuotta. Työkaveri teki kuopuksensa 47-vuotiaana. Jos ap ei pysty 10 vuoden aikana päättelemään voiko hankkia lapsia tämän 35-vuotiaansa kanssa, ap on totaalinen jahkailija. Teette lapset jos haluatte ja kärsitte vaivat myöhemmin, niin se tapahtuu kaikille muillekin! Kukaan ei osaa seurustelun perusteella vielä varmaksi sanoa minkälaiseksi parisuhde lasten kanssa muuttuu.
Jos oikeesti mietit onko muutaman vuoden vanhempi nainen liian vanha sulle, niin älä ala! Nainen ansaitsee jotain parempaa kuin sinut.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:31"]
[/quote]
Kaverillani on laskettu aika parin kuukauden päästä. Ikää hänellä on 46 vuotta. Työkaveri teki kuopuksensa 47-vuotiaana. Jos ap ei pysty 10 vuoden aikana päättelemään voiko hankkia lapsia tämän 35-vuotiaansa kanssa, ap on totaalinen jahkailija. Teette lapset jos haluatte ja kärsitte vaivat myöhemmin, niin se tapahtuu kaikille muillekin! Kukaan ei osaa seurustelun perusteella vielä varmaksi sanoa minkälaiseksi parisuhde lasten kanssa muuttuu.
[/quote]
On munkin tädillä poika jonka sai 42-vuotiaana, ja mun isoäiti oli 45 v kun isä syntyi. Tottakai sitä aikaa on, mutta hedelmällisyys laskee iän mukana ja osa naisista kokee lasten saamisen niin tärkeäksi, että ei oo 35 v:nä todellakaan valmis katselemaan viittä vuotta että tuleeko suhteesta jotain vai ei ja nostamaan lapsettomaksi jäämisen riskiä. Mä en itse kuulu näihin, muutama kaveri kuuluu. -22
On vanhaa tietoa, että naisen hedelmällisyys laskee jyrkästi 35-vuoden jälkeen. Tästä on ollut viime vuosina useita juttuja maailmalla. Tietysti hedelmällisyys laskee vääjäämättä mutta aiemmat käsitykset perustuivat olemattomalle tutkimustiedolle.
Jos ei ole lapsia entuudestaan ei tietty voi tietää onko ylipäätään ongelmia lapsensaannissa. Jos joutuu hedelmällisyyshoitoihin niin siihenkin rumbaan voi mennä paljon aikaa.
Hyvä että pohdit näitä asioita. Tilanne ei kuitenkaan vaikuta ihan niin synkältä.
Jos ei ole valinnanvaraa, seurustele vaikka sen 35-vuotiaan kanssa. Onhan se tyhjää parempi.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]
Jos sun pitää kysyä täältä ja noin analysoida, niin ehkä et ole tarpeeksi kiinnostunut? Ei kannata tuhlata ainakaan turhaan hänen aikaansa, jos epäröit liikaa.
[/quote]
Olen ollut aina analyyttinen ja harkitsevainen, mutta nyt ihastunut ja kiinnostunut. On meille molemmille selvää, ettei tuhlata kenenkään aikaa. Sen vuoksi tätä nyt mietin. Silti tunteet vie, vaikka näitä pohdinkin.
-ap
[/quote]
Jos olet tunneihminen ja noin pelokas, seurustelu sinun kanssasi on naiselle iso riski, varsinkin jos olette liikkeellä ns. tositarkoituksella ja lapsiakin voisi tulla. Mitäs sitten kun jotain oikeasti pelottavaa tapahtuu? Voiko sinuun luottaa?
[/quote]
Mitäköhän logiikkaa tämä taas oli?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:51"]Jos ei ole valinnanvaraa, seurustele vaikka sen 35-vuotiaan kanssa. Onhan se tyhjää parempi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Onpa rumasti sanottu että joku ihminen on "tyhjää parempi". Ei kenenkään ihmisen arvoa pitäisi mitata iän perusteella, seurustelusuhteissa pitäisi olla tärkeempiä arvoja kuin ikä. Rakkaus, aito yhteenkuuluvuuden tunne ja keskinäinen kunnioitus ovat pitkäaikaisen antoisan suhteen kannalta paljon merkitsevämpää... lapsia tulee hyvään suhteeseen jos on tullakseen. Eikä 35v. ole naisen hedelmällisyydelle mikään päätepiste, hoh hoijaa... ja jos lapsia mielii, on muitakin tapoja esim. adoptointi. Sä olet varmaan ihmisenä sitten sellainen, että sulle nainen on arvokas vain jos se on nuori ja kaunis... Minulle kaltaisesi ihmiset ovat sieluttomia ja pinnallisia, minulle et olisi edes "tyhjää parempi"... Paljastit ruman sielusi. Toivon, että jäät yksin. Ainakin mikäli et aio korjata vähättelevää asennettasi.
Uskomatonta. -_- Nainen harvoin miettii onko mies liian vanha, vaikka olisi naista jopa yli 10 vuotta vanhempi. Ja miehelle on taas liikaa jos nainen on edes muutaman vuoden vahempi. Naisellahan on tässä tapauksessa lisääntymisvuosia todennäköisesti vaikka kuinka paljon jäljellä. Ihme jahkailua. Man up!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]
Minä olen 35v ja helvetti kun kolottaa joka paikkaa ja tuolista kun ylös nousee, niin ei meinaa onnistua! Naapurihuoneen Mairekin vaan kätisee koko ajan, kun ensi viikolla täyttää jo 36v ja ei se pysty edes sukkaa jalkaan laittaan itse! Sieltä se huutelee koko ajan ja auttaa pitäis joka asiassa. Nyt meille tuli komia nuorimies avuksi tänne (melko timmi ja vasta 32v!!), niin sitä kai se koko ajan tuonne nyt huutelee. Ei saa muut ollenkaan sen apuja, kun sen pitää tuolla Mairen luona rampata vähän väliä! Lisää pitäis tänne tuollaisia saada, mutta kun kaupunki säästää tässäkin helvetin asiassa, kun mitä virkaa meillä vanhoilla korpuilla on?? Ei mitään. Arkkumainoksia vaan laittavat ja jotain värssyjä siinä mukana. Ihan ku kiinnostais sitten enää mitkään värssyt!
[/quote]
Sama meno meidän laitoksella! Onneksi näkö on mennyt niin huonoksi, etten näe mitä naapurisängyssä tapahtuu kun huonekaveri Hilma pissii tahallaan vaippaansa, jotta meidän 25-vuotias 'hoitaja' tulisi pesemään paikat... Olenkin itse jo käytännössä saattohoidossa kun ikää on jo 40. Meidän laitoksen vanhin! I can still stare! Vaikken mä mitään nääkään.
[/quote]
Huh. Oot kyllä mun idoli, 40v!! Tuohon mä kans pyrin!