Miten pitkään peset vauvapyykin...
erkiseen muista pyykeistä??? Pyykkiä on paljon ja pelkistä vauvapyykeistä ei saa aina koneellistakaan...Tässä vaan vähän galluppia kyselen...
Kommentit (27)
Meillä on pesty tähän asti vauva pyykki erikseen,tyttö on nyt 5kk.
Itse tykkään käyttää tuoksuvaa huuhteluainetta ja huomasin että ainakin ihan pienenä tuo huuhteluaine aiheutti tytöllä ihottumaa..tai oikeastaan iho hilseili.Mutta kun olen käyttänyt hajusteettomia tuotteita neidin pyykin kanssa niin mitään oireita ei ole tullut ja iho on pysynyt hyvässä kunnossa.
En koe sitä ongelmana/vaivana että pesen tytön pyykit erikseen,koska itsellä on oma pesukone ja konetta on niin helppo käyttää yms.Sitten jossain vaiheessa pesen meidän pyykin mukana,mutta miks turhaan koetella toisen ihoa jos siihen ei ole mitään tarvetta.
Kun vauva oli pieni äitini kysyi multa, että en kai vaan ole niitä jotka pesevät vauvan pyykin erikseen. Luulin sitä vitsiksi :).
Ei vaan, jokainen tavallaan.
Käytän kaikessa pyykinpesussa Lidlin nestemäisiä pesuaineita, niistä kun ei jää mitään kummoisempaa tuoksua pyykkiin. Mies erehtyi kerran ostamaan Persiliä -järkyttävä haju :-o. Huuhteluainetta en juuri käytä (kuivausrumpu hoitaa pyykin pehmennyksen), mutta silloin kun sitä laitan se on LV:tä.
KL.
Olen aina pessyt kaikkien vaatteet samassa koneessa.Likaisimmat ulkovaatteet laitan erikseen. Inhoan hajusteita, joten niitä ei meillä muutenkaan käytetä. Ajattelen niin, että kone joka tapauksessa pesee ne puhtaaksi, eikä meissä mitään ihme pöpöjä ole.
Sen sijaan olen niitä, joka lajittelee pyykin tarkasti väreittäin. : )
Lasten vaatteet omana pyykkinään ja 2 lasta(2v ja 8kk)kyllä tuottavat pyykkiä ihan kiitettavästi joten ei sinne sekaan enään muuta mahtuisikaan.Samaa pesuainetta käytän kaikille =)
Vihdoin löysin kolmilokereoisen pyykkikorin. Vauvan, omat ja miehen vaatteet pestään erikseen.
Vauvan pyykki pestään useiten, mahdollisine esikäsittelyineen ja tahranpoistoineen. Omat pyykit pesen tarvittaessa ja laitan rintsikat+yms. tarvittavat pyykkipussiin, välillä käytän hienopesuja jne. Riippuu vähän mitä vaatteita tarvitsen akuutisti. Mies pesee itse omansa yleensä joka toinen kerta musta ja seuraavaksi valkoiset.
Loistavasti toimii meillä.
Meillä on kyllä kaksi pyykkikoria, toinen vaatteille (kaikkien) ja toinen pyyhkeille/lakanoille. Vaatteet pestään 40:ssä ja pyyhkeet/lakanat 60:ssä. Jos oikein innostun, saatan lajitella vaaleat ja värilliset pyykit eri koneellisiin, yleensä pyörii iloinen sekamelska. Miehen kauluspaitojen kanssa yritän kuitenkin tsempata jos ovat ihan vitivalkoisia ja laadukkaita. Totuus on, että kiinnostukseni pyykinpesuun on olematon ja pyykkikoneestammekin käytän vain yhtä ohjelmaa vaikka siinä niitä on varmaan 35 erilaista...
T: Kolmenäitee
Ja pesen aina erikseen. Vauvalla on aina ollut oma pyykkikori.enkä minkään bakteerien pelossa,mutta tuntuu vaan mukavemmalta.Ja vauvan vaatteita mahtuu paljon yhteen koneelliseen,saa kerralla pestyä isomman satsin.