Mistä se kertoo, jos naisella on matala ääni?
Pystyn paraikaa laulamaan mukana radiosta tulevaa 69eyesin kappaletta yhtä matalalta :O
Kommentit (38)
Matala ääni johtuu pitkistä äänihuulista - mitä pidemmät, sen matalampi ääni. Usein pitkillä naisilla on matala ääni, koska kaula ja äänihuulet ovat pidemmät, vastaavasti lyhyillä naisilla on lyhyemmät äänihuulet, ja siten myös korkeampi ääni.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:17"]Sukupuolenvaihdosleikkauksesta.
[/quote]
Se on korjausleikkaus! Senkin idiootti.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"]
Matala ääni johtuu pitkistä äänihuulista - mitä pidemmät, sen matalampi ääni. Usein pitkillä naisilla on matala ääni, koska kaula ja äänihuulet ovat pidemmät, vastaavasti lyhyillä naisilla on lyhyemmät äänihuulet, ja siten myös korkeampi ääni.
[/quote]
Joskus olen kuullut että refluksitautikin saattaa madaltaa ääntä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"]
[/quote]
Joskus olen kuullut että refluksitautikin saattaa madaltaa ääntä.
[/quote]
http://www.turunkonservatorio.fi/admin/userfiles/files/nenhuolto-opas-valmis.pdf
Minusta on kyllä eri juttu, onko naisella matala ääni vai möreä "viskiä ja tupakkaa"-ääni... Itse tykkään matalasta altto-äänestä, se on parhaimmillaan rauhallisen ja samettisen kuuloista. Oma ääneni kuuluu pääni sisällä kirkkaampana, mutta on kuulemma todellisuudessa matala, mihin olen vain tyytyväinen. Kunpa kuuluisi sellaisena itsellenikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäkaulainen ja keskimittainen nainen, jolla on naiseksi aika matala ääni. Kai se johtuu tuosta kaulahommasta.
On hirveää, jos nainen kuulostaa lapselta. Hän ei ole silloin löytänyt ääntään. Sellaisia kuulee jopa viisikymppisissä. Liian matala ääni on myös outo, en halua olla tekemisissä. Normaali aikuinen ääni on hyvä.
Makuasia kai, mutta eikö matalaa ääntä ole paljon miellyttävämpi kuunnella kuin korkeaa. Olin synnyttämässä ja yhdellä kätilöllä oli aika korkea piipittävä ääni. Normaalisti sen kyllä sietää, mutta kivuissa ollessa se ärsytti niin paljon, että pyysin olemaan hiljaa. Hän siis yritti puhumalla auttaa supistuksen yli, mutta se puhuminen vain pahensi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ääneni on siis to del la matala ja matalenee koko ajan. Onko matala ääni seksikäs vai turnoff? Ap
No onko esim Hannele Laurilla seksikäs ääni vai turnoff? Kyllä se musta on seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Ääneni on siis to del la matala ja matalenee koko ajan. Onko matala ääni seksikäs vai turnoff? Ap
Matami Mimmin pikkusisko Mata Lene
Kauhean kuuloisia nuo viskibassoiset tupakanpolttajat! Sanni Grahn-Laasosella on kiva ääni:)
Jos on vetänyt röökiä vuosikymmenet, se vie myös äänen ja terveyden muutenkin.
Minä olen 153cm lyhyt tappi ja matalaääninen nainen, joten ei taida tuo pituus vaikuttaa. Ääneni myös tuntuu kuin se särkyisi koko ajan. Haluaisin osata puhua korkeammalta.
Kouluaikoina kun olin jotain 13 vuotta, musiikinopettaja ihmetteli, että miten voin laulaa muiden mukana, kun en pääse niihin korkeampiin ääniin.
Voisikohan äänihuulia jotenkin venytellä tai harjoitella, jotta saisi äänen korkeammaksi?
Vierailija kirjoitti:
Että on iso klitoris.
Ei pidä paikkansa, olen melko matalaääninen nainen, pitkähkö 170 cm, rintava ja omaan pienen klitoriksen. Isot rinnat kielivät korkeasta estrogeenitasosta, jos muuten on normaalipainoinen.
Matala ääni toimii politiikassa, saa *uskottavuutta*
Itse muistan että minulla oli äänenmurros ala-asteella, ja jouduin opettelemaan äänenkäyttöä mutten ehkä koskaan ylettänyt sopraanoon
Minulla on matala ääni (vajaat 3 oktaavia), laulan kakkosalttoa. Koin voimakkaan äänenmurroksen lukioikäisenä ja se vaihtoi jopa äänialan laulussa sopraanosta näin paljon. Mistähän se kertoisi...Hormoneista, geeneistä, kurkunpään muodosta? Olen silti naisena vähän "hepsankeikka", saanut lapsia enkä ole lainkaan kiinnostuu tytöistä.
Pidän matalaäänisistä miehistä.