Mistä se kertoo, jos naisella on matala ääni?
Pystyn paraikaa laulamaan mukana radiosta tulevaa 69eyesin kappaletta yhtä matalalta :O
Kommentit (38)
Geeneistä. Se on yhtä 'merkityksellinen' ominaisuus kuin varpaiden pituus tai nenän muoto. Joskus olen kuullut väitettävän että matalaääniset naiset olisivat muita epänaisellisempia. Oman huomioni mukaan tuo ei pidä paikkaansa, sillä juuri matalaääniset naisasiakkaat ovat olleet niitä kaikista naisellisimpia, tiimalasimallisia ja suuripovisia.
mies-sh
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:17"]
Sukupuolenvaihdosleikkauksesta.
[/quote]
Kimakkaäänisen akan kommentti :D
No mä en ole tiimalasi enkä isotissinen, a-kuppi löytyy. Olen kyllä miesmäinen esim. siten että haluan joka päivä seksiä ja viikset meinaavat kasvaa... ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:20"]
Geeneistä. Se on yhtä 'merkityksellinen' ominaisuus kuin varpaiden pituus tai nenän muoto. Joskus olen kuullut väitettävän että matalaääniset naiset olisivat muita epänaisellisempia. Oman huomioni mukaan tuo ei pidä paikkaansa, sillä juuri matalaääniset naisasiakkaat ovat olleet niitä kaikista naisellisimpia, tiimalasimallisia ja suuripovisia.
mies-sh
[/quote]
Olen nähnyt kahdenlaisia tutkimustuloksia: matala ääni naisella houkuttelee miehiä ja korkea ääni naisella houkuttelee miehiä. Juuri nyt taitaa MTV3:n uutissivuilla olla artikkeli, jonka mukaan peräti kimeä ääni naisella on miesten mukaan hurjan naisellinen.
Omaa matalaa ääntäni en muuttaisi mitenkään.
Ääneni on siis to del la matala ja matalenee koko ajan. Onko matala ääni seksikäs vai turnoff? Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:28"]
Ääneni on siis to del la matala ja matalenee koko ajan. Onko matala ääni seksikäs vai turnoff? Ap
[/quote]madaltuu :)
Riippuu geeneistä, mutta äänenkäyttö toki riippuu myös kulttuurista. Suomalainen tutkimus muutamien vuosien takaa: ammattikoululaiset tytöt puhuvat korkeammalla äänellä ja pojat vastaavasti matalammalla äänellä kuin lukiolaiset. Lukiossa siis ero pienempi. Amiksessa korostetaan sitä, että miehet on miehiä ja naiset naisia? :-)
Kimittävä piiperrys on karsena kuuloista. Vielä joku s:n suhisuttamismaneeri siihen niin aivot meinaa sulaa kun tuollaista joutuu kuulemaan. Mieluummin matalampi kunhan ei mieheltä kuulosta. Matala ääni on uskottavampikin kuin vinku-ininä.
Minulla on melko kimeä puheääni ja kuulostan kyllä ihan lapselta. Lauluääneni on vähän matalampi kuin puheääneni.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:34"]No minun mieheni ei pidä naisella korkeasta/kimeästä äänestä. Siksi esim. Aasialaiset naiset on hänelle totaalinen turn off. Minulla itselläni taitaa olla ihan normaali ääni. Ei korkea eikä kyllä matalakaan. :)
[/quote]
Joo koska KAIKILLA aasialaisilla on kimeä ääni...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"]Mä kuulostan jyrki69:ltä :D ap
[/quote]
Itse kuulee äänensä eri lailla kuin muut. Vaikka voithan silti olla oikeassa :D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:20"]
mies-sh
[/quote]
Olen nähnyt kahdenlaisia tutkimustuloksia: matala ääni naisella houkuttelee miehiä ja korkea ääni naisella houkuttelee miehiä. Juuri nyt taitaa MTV3:n uutissivuilla olla artikkeli, jonka mukaan peräti kimeä ääni naisella on miesten mukaan hurjan naisellinen.
Omaa matalaa ääntäni en muuttaisi mitenkään.
[/quote]
Mulla on normaali ääni. Ei kimeä eikä matala. Taidan olla aika epähaluttu :D
minulla on todella matala ääni.. Laulan esim. himiä, tapsa rautiovaaraa ihan heittämällä vaan. Tiedä sitten onko hyvä ?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]
minulla on todella matala ääni.. Laulan esim. himiä, tapsa rautiovaaraa ihan heittämällä vaan. Tiedä sitten onko hyvä ?
[/quote]
Kuulostaa täydelliseltä..
m41
Kerran kaupassa tuli takana kaksi naista joilla oli aivan teinipoikien möreät äänet.. Hyh. Testosteronia ?
Että naisen ääni ei ole kimeä.