Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuntouttava työtoiminta kiellettävä

Vierailija
21.05.2015 |

Sen tarkoitus on ainoastaan orjuutta ei kuntouttaa työttömiä. Itse ollut useita vuosia ja ei tuolta pääse ikinä eteenpäin. Nyt uuden hallituksen on kiellettevä tuo orjuuttaminen joka on vastoin suomen perustuslakia.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:45"]

Sen tarkoitus on ainoastaan orjuutta ei kuntouttaa työttömiä. Itse ollut useita vuosia ja ei tuolta pääse ikinä eteenpäin. Nyt uuden hallituksen on kiellettevä tuo orjuuttaminen joka on vastoin suomen perustuslakia.

[/quote]

Höpöhöpö. Se on takuuvarmamerkki siitä, että tehdään jotain oikein, kun tukielätit itkevät päivästä toiseen samasta asiasta. Lisää vain kuntouttavaa työtoimintaa ja muuta vastaavia kokeilua. Näin me maksajat haluamme. Kun sanomme hyppää, te kysytte kuinka korkealle.

[/quote] "Me ´maksajat´ " ja " me  sanomme"  ja  " te tukielätit" ja "me haluamme"....( jne )

Sinusta ei oikeastaan tarvitse kirjoittaa mitään-jo pelkät sitaatit kommentistasi  kertovat kaiken...

Vierailija
2/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella

Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella
[/quote]

Sehän on työtä ilman palkkaa!
Tekisitkö itse omaa työtäsi ilman palkkaa? Minä en ainakaan! Niin paljon siitä en sentään tykkää.
Miksei siitä makseta samantien kunnon palkka niin kuin muillekin? Saman työn ne kuntoutujat tekevät!
Vai että ihan AV palstan perusteella olet mielipiteesi muodostanut.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:49"]

ja nykyinen oikealle kallellaan oleva hallitusko tuommosia kaatais ei tosiaankaan siinähän on ilmasta työvoimaa

[/quote] Sellaisen työvoiman käyttö voi kuitenkin tulla ja käydä  pitemmän päälle hyvinkin  kalliiksi, jos ´kuntoutujan´ henkilökohtainen talous,  usko ja lopulta  psyykeensäkään , eivät enää kestäkään jotain yli kymmenen vuotta jatkuvaa  ja aina vain jatkuvaa ja jatkuvaa´kuntoutettavana´ oloa.

Puhumattakaan yhteistyössä olevien  vapaiden markkinoiden ja "kolmannen sektorin " riistosta. 

Vietnamin palkoilla saattaa näet pärjätä Vietnamissa, mutta täällä niillä  ei tule toimeen vaikka miten yrittäisit niillä elää. (esim. mainospostin "riksanpolkijan" 150-180e./kk)

"Kolmannen sektorin" palkat =kolmannen maailman tulotaso (maailman kalleimman hintatason maihin lukeutuvassa maassa. ) 

[/quote]

Mainosten jako onkin lapsille tarkoitettua puuhastelua. Itse kouluikäisenä jaoin vähän. Olihan se kyllä melko raskastakin verrattuna miten vähän siitä sai, mutta ihan kiva kuitenkin vähän saada taskurahaa.

Vierailija
4/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:37"]

Pitäisi ensin olla selkeä,lääkärin kirjoittama diagnoosi, jossa määritellään mikä se sairaus tai vamma  tarkalleen ottaen on ,mistä toivotaan kuntoutumista.

Onko kyseessä liikeratojen palauttaminen, aivoinfarktista toipuminen,alkoholismin hoito, vai mikä.Olisi myös määriteltävä ja arvioitava (asiantuntijalausunnoin)  se aika jonka toipumisen kuntoutumisjaksolla arvellaan tapahtuvan.

Ja tieto siis siitä milloin se on todettu,vamman vaikutus määritelty ym.

Eli siis määritelty se mistä , tarkalleen ottaen olisi tarkoitus kuntouttaa. Sitähän se  kuntoutus  tavallisesti on...

Muutenhan on kyse jostain potilaan huijaamisesta ja laittomasta puoskaroinnista vähän niinkuin jostain "eheyttämisleiristä työelämään"...

[/quote]

Riittää pelkkä työttömyys kun siihen joutuu. Ei tarvitse olla mitään vikaa tai vaivaa tai työkykyä estävää tekijää.

T: Täysin työkykyinen ja terveeksi sekä työkykyiseksi todettu.

Vierailija
5/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetaanko keräämään kansalaisaloitetta aiheesta? Allekirjoitan varmasti.

Vierailija
6/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:49"]

ja nykyinen oikealle kallellaan oleva hallitusko tuommosia kaatais ei tosiaankaan siinähän on ilmasta työvoimaa

[/quote] Sellaisen työvoiman käyttö voi kuitenkin tulla ja käydä  pitemmän päälle hyvinkin  kalliiksi, jos ´kuntoutujan´ henkilökohtainen talous,  usko ja lopulta  psyykeensäkään , eivät enää kestäkään jotain yli kymmenen vuotta jatkuvaa  ja aina vain jatkuvaa ja jatkuvaa´kuntoutettavana´ oloa.

Puhumattakaan yhteistyössä olevien  vapaiden markkinoiden ja "kolmannen sektorin " riistosta. 

Vietnamin palkoilla saattaa näet pärjätä Vietnamissa, mutta täällä niillä  ei tule toimeen vaikka miten yrittäisit niillä elää. (esim. mainospostin "riksanpolkijan" 150-180e./kk)

"Kolmannen sektorin" palkat =kolmannen maailman tulotaso (maailman kalleimman hintatason maihin lukeutuvassa maassa. ) 

[/quote]

Mainosten jako onkin lapsille tarkoitettua puuhastelua. Itse kouluikäisenä jaoin vähän. Olihan se kyllä melko raskastakin verrattuna miten vähän siitä sai, mutta ihan kiva kuitenkin vähän saada taskurahaa.

[/quote] Onko Sinun mielestäsi ?  Mainosposti tulee laatikoihin nykyisin paikallislehden välissä ja niitä paikallislehtiä minulla on keskiviikkona jaettavana kaksikin . Toinen niistä tulee taittamattomana ja taitettava määrä on 320 kpl. eli yhtä moneen talouteen .

Tiistaisin ja perjantaisin ,n.klo 07.00-07.30 tulevat mainosniput.

Niitä voi olla joskus jopa 8kpl. ne on syytä sinä päivänä laittaa yhteen ,jotta pääsee sitten laittamaan ne keskiviikko- ja lauantaiaamuna tulevien varsinaisten jaettavien lehtien väliin, pakkaamaan ne pahvilaatikoihin ja viemään pahvilaatikot kottikärryillä polkupyörän viereen ja pakkaamaan jakolaukkuihin.

Painoa polkupyörään tulee sellaiset . +35-40 kg.

Sitten vaan pyörän selkään ja reitille.Pari kolme kertaa saat ajaa kotiin hakemaan lisää lehtiä ja omakotialueen tiet ovat talvella  joskus aika sohjossa ja liukkaita.

Viikonlopulla viet ylimääräiset mainokset roskiin, sillä määrät jotka tulevat eivät ole koskaan tarkkoja. Nippusiteet on aina viisainta leikata silpuksi (ellet halua täyttää roskistasi viikossa  pitkillä nippusiteillä ja maksaa kuljetuksesta kun omat roskat eivät sekaan enää mahdukaan).

Alueella (joka on noin kilometrin kanttiinsa on myös muutama 3 krs. kerrostaloja (ei hissejä) . 

Työtä on siis monta tuntia kerrallaan ja neljänä päivänä viikossa . Lehtiä ja mainoksia aina toistasataa kiloa viikossa.

Kutsutko sinä tätä ´lasten viikkorahapuuhasteluksi´?

Jaksaisiko lapsi tätä ympäsi vuoden ilman lomapäiviä montaakaan vuotta?

Itse olen jo tehnyt tätä pari vuotta.

Rahat menevät kaikki ruokaan työmarkkinatukeni heikoksi jatkeeksi ,kaikki laput on vietävä KELA:an tarkasti ,ja selvitys tehtävä näistäkin lisätuloista.

ikää on jo  45 v. ja entisiä  rakennushommia ei paikkakunnalta ole paljon nuoremmillekaan .

Kuntoa vielä kuitenkin jonkun verran on,mutta henkinen jaksaminen ja kärsivällisyys tässä ´puuhastelussa´ alkaa olla jo äärirajoilla.

Vierailija
7/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:37"]

Pitäisi ensin olla selkeä,lääkärin kirjoittama diagnoosi, jossa määritellään mikä se sairaus tai vamma  tarkalleen ottaen on ,mistä toivotaan kuntoutumista.

Onko kyseessä liikeratojen palauttaminen, aivoinfarktista toipuminen,alkoholismin hoito, vai mikä.Olisi myös määriteltävä ja arvioitava (asiantuntijalausunnoin)  se aika jonka toipumisen kuntoutumisjaksolla arvellaan tapahtuvan.

Ja tieto siis siitä milloin se on todettu,vamman vaikutus määritelty ym.

Eli siis määritelty se mistä , tarkalleen ottaen olisi tarkoitus kuntouttaa. Sitähän se  kuntoutus  tavallisesti on...

Muutenhan on kyse jostain potilaan huijaamisesta ja laittomasta puoskaroinnista vähän niinkuin jostain "eheyttämisleiristä työelämään"...

[/quote]

Riittää pelkkä työttömyys kun siihen joutuu. Ei tarvitse olla mitään vikaa tai vaivaa tai työkykyä estävää tekijää.

T: Täysin työkykyinen ja terveeksi sekä työkykyiseksi todettu.
[/quote]

Kuntouttavalle työtoiminnalle ei tarvita mitään diagnooseja, ihan suht terveet ihmiset sinne yleensä laitetaan. En tiedä mikä sen todellinen funktio on kun ei juurikaan käytännössä eroa työkokeilusta tai harjoittelusta...

Kuntoutus on eri asia, kuin kuntouttava työtoiminta, se vaatii lääkärin todistuksen. Typerää on se, että kuntoutusraha on pienempi kuin kuntouttavan ajalta saatava työmarkkinatuki.

Vierailija
8/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan työtoiminnan alkuperäinen idea oli tarjota sitä kuntoutusta sellaisille työttömille, joilla oli isoja ongelmia terveyden tai elämänhallinnan suhteen. Siihenhän se sopii, tulee päivärytmiä ja henkilö voidaan ohjata sairauden hoitoon, koulutukseen jne.

Mutta nykyään sinne laitetaan kaikki pitempään työttömänä olleet, huolimatta työkyvystä, koulutuksesta tai terveydentilasta. Työttöminä on niin paljon irtisanottuja, hyvän työuran tehneitä ihmisiä, että on aika irvokasta heitä kohtaan ohjata heitä kuntoutukseen vain, koska taloustilanne on huono. Ja tällaisten ihmisten cv:tä kuntouttava työtoiminta pahentaa, ei paranna. Siitä saa lievimmilläänkin mielikuvan, että henkilöllä on jokin krooninen sairaus. Pitäisi erotella tarkemmin ihmisten elämäntilanteita, ja jos jotain vastikkeellista toimintaa ollaan vaatimassa, niin sen pitäisi parantaa ihmisten työllistymismahdollisuuksia. Eikö se olisi kaikkien etu?

Vierailija
9/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:35"]

Kuntouttavan työtoiminnan alkuperäinen idea oli tarjota sitä kuntoutusta sellaisille työttömille, joilla oli isoja ongelmia terveyden tai elämänhallinnan suhteen. Siihenhän se sopii, tulee päivärytmiä ja henkilö voidaan ohjata sairauden hoitoon, koulutukseen jne.

Mutta nykyään sinne laitetaan kaikki pitempään työttömänä olleet, huolimatta työkyvystä, koulutuksesta tai terveydentilasta. Työttöminä on niin paljon irtisanottuja, hyvän työuran tehneitä ihmisiä, että on aika irvokasta heitä kohtaan ohjata heitä kuntoutukseen vain, koska taloustilanne on huono. Ja tällaisten ihmisten cv:tä kuntouttava työtoiminta pahentaa, ei paranna. Siitä saa lievimmilläänkin mielikuvan, että henkilöllä on jokin krooninen sairaus. Pitäisi erotella tarkemmin ihmisten elämäntilanteita, ja jos jotain vastikkeellista toimintaa ollaan vaatimassa, niin sen pitäisi parantaa ihmisten työllistymismahdollisuuksia. Eikö se olisi kaikkien etu?

[/quote]

Ai meinaat, että se lisäksi, että on jo jaoteltu ihmiset hyviin työssäkäyviin ja kelvottomiin työttömiin pitäisi vielä jaotella työttömätkin hyviin työttömiin ja kelvottomiin työttömiin ja jälkimmäisiä rangaista työtoiminnalla?

Ja mitä tule "päivärytmiin" niin johan jo työssäkäyvilläkin on erilaisia päivärytmejä. Ei ole olemassa "normaalia" päivärtymiä mihin työttömät pitäisi pakottaa.

Vierailija
10/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Höpöhöpö. Se on takuuvarmamerkki siitä, että tehdään jotain oikein, kun tukielätit itkevät päivästä toiseen samasta asiasta. Lisää vain kuntouttavaa työtoimintaa ja muuta vastaavia kokeilua. Näin me maksajat haluamme. Kun sanomme hyppää, te kysytte kuinka korkealle.

[/quote]

Haista sinä mitätön paska hevon vittu. Sinä olet niitä ensimmäisiä jotka tipahtavat kaivoon.

Vierailija
11/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Haista sinä mitätön paska hevon vittu. Sinä olet niitä ensimmäisiä jotka tipahtavat kaivoon.

[/quote] Hän taitaa jo olla siellä ja SYVÄLLÄ....

Vierailija
12/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella

Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella
[/quote]

Sehän on työtä ilman palkkaa!
Tekisitkö itse omaa työtäsi ilman palkkaa? Minä en ainakaan! Niin paljon siitä en sentään tykkää.
Miksei siitä makseta samantien kunnon palkka niin kuin muillekin? Saman työn ne kuntoutujat tekevät!
Vai että ihan AV palstan perusteella olet mielipiteesi muodostanut.. :D
[/quote]

Kuntouttavan työtoiminnan idea ei ole palkaton työ, senkin typerys! Kunta maksaa sen järjestäjälle!!! Jokaisesta kuntoutujasta saa rahaa. Yleensä järjestäjätaho toimii plusmiinusnollakatteella, eli yleishyödyllisesti. Tarkoitus ei ole kerätä voittoa, vaan saada ihan kelpo ihmisille mahdollisuus pitää yllä ammattitaitoa. Lisäksi saa halvan lounaan ja laajan tuttavapiirin. Osa saa työpaikan kuntouttavan työtoiminnan kautta.

Vierailija
13/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella [/quote] Sehän on työtä ilman palkkaa! Tekisitkö itse omaa työtäsi ilman palkkaa? Minä en ainakaan! Niin paljon siitä en sentään tykkää. Miksei siitä makseta samantien kunnon palkka niin kuin muillekin? Saman työn ne kuntoutujat tekevät! Vai että ihan AV palstan perusteella olet mielipiteesi muodostanut.. :D [/quote] Kuntouttavan työtoiminnan idea ei ole palkaton työ, senkin typerys! Kunta maksaa sen järjestäjälle!!! Jokaisesta kuntoutujasta saa rahaa. Yleensä järjestäjätaho toimii plusmiinusnollakatteella, eli yleishyödyllisesti. Tarkoitus ei ole kerätä voittoa, vaan saada ihan kelpo ihmisille mahdollisuus pitää yllä ammattitaitoa. Lisäksi saa halvan lounaan ja laajan tuttavapiirin. Osa saa työpaikan kuntouttavan työtoiminnan kautta.

[/quote]

Entäs kun on eri allalla kokonaan missä pitäisi olla työtoiminnassa? Lounas muuten maksetaan itse. Ja tuttavapiiristä on turha uneksia. Eikä mikään taho ikinä suostu palkkaamaan C-luokan työttömiä, joille noi jutut on nakitettu.

Vierailija
14/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itkeä, jos ei halua kuntouttavaan? Älä sitten mene! Hae vaikka mansikanpoimijaksi kesälle tai mene puhelinmyyjäksi, paikkoja on runsaasti auki. Monet tekee jotain hanttihommaa jossain vaiheessa elämää. Mun veli sai uuden alun kuntouttavasta työtoiminnasta. Kului sitä alkoa vähän liikaa ja vuokrarästiä sun muuta. Ikävältä tuntui, ja oon tosi ylpeä, että nyt vuosi menty, lähtee joka arkiaamu lenkkeillen töihin työkeskukseen, elämä taas helpompaa. Metallihommia tekee enimmäkseen, tilaustyötä, ei mitään liukuhihnahommia, ja ensimmäistä kertaa ikinä edes sillä alalla, mihin amiksessa sai opin. Älkää viitsikö lytätä asioita, joista ette tiedä!

Vierailija
15/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella [/quote] Sehän on työtä ilman palkkaa! Tekisitkö itse omaa työtäsi ilman palkkaa? Minä en ainakaan! Niin paljon siitä en sentään tykkää. Miksei siitä makseta samantien kunnon palkka niin kuin muillekin? Saman työn ne kuntoutujat tekevät! Vai että ihan AV palstan perusteella olet mielipiteesi muodostanut.. :D [/quote] Kuntouttavan työtoiminnan idea ei ole palkaton työ, senkin typerys! Kunta maksaa sen järjestäjälle!!! Jokaisesta kuntoutujasta saa rahaa. Yleensä järjestäjätaho toimii plusmiinusnollakatteella, eli yleishyödyllisesti. Tarkoitus ei ole kerätä voittoa, vaan saada ihan kelpo ihmisille mahdollisuus pitää yllä ammattitaitoa. Lisäksi saa halvan lounaan ja laajan tuttavapiirin. Osa saa työpaikan kuntouttavan työtoiminnan kautta.

[/quote] Itse olin alun  kolmatta vuotta ´kuntouttavan työtoiminnan´ leivissä ,enkä kyllä  muista  kenenkään  sinä aikana työllistyneen avoimille työmarkkinoille sitä kautta.

Vierailija
16/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:07"]

Miksi itkeä, jos ei halua kuntouttavaan? Älä sitten mene! Hae vaikka mansikanpoimijaksi kesälle tai mene puhelinmyyjäksi, paikkoja on runsaasti auki. Monet tekee jotain hanttihommaa jossain vaiheessa elämää. Mun veli sai uuden alun kuntouttavasta työtoiminnasta. Kului sitä alkoa vähän liikaa ja vuokrarästiä sun muuta. Ikävältä tuntui, ja oon tosi ylpeä, että nyt vuosi menty, lähtee joka arkiaamu lenkkeillen töihin työkeskukseen, elämä taas helpompaa. Metallihommia tekee enimmäkseen, tilaustyötä, ei mitään liukuhihnahommia, ja ensimmäistä kertaa ikinä edes sillä alalla, mihin amiksessa sai opin. Älkää viitsikö lytätä asioita, joista ette tiedä!

[/quote]

Ei mansikanpomijaksi tai puhelinmyyntiinkään enää niin vaan mennä. Hain molempiin mutta ei ole tullut hastattelukutsuakaan vielä 4 viikkoon.

Vierailija
17/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:44"]

Olen ainakin käsittänyt niin, että kuntouttava työ voi poikia "oikeankin" työpaikan, kunhan tekee siellä ahkerasti hommia. Parikymppisenä minulla oli lievää masennusta ja olin erittäin ujo & "sosiaalisesti rajoittunut" yliopisto-opiskelija. Yritin kysellä tuolloin muutamiakin kertoja, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön. Kävikin sitten niin, että se masennus meni ohitse ja sainkin pysyvän hyvän työpaikan melko pian sen jälkeen. Mutta olisin ollut minimaalisesta palkastakin huolimatta iloinen, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön tuolloin aiemmin.

[/quote]Täysin väärä käsitys. Kuntouttava työtoiminta ei johda työllistämiseen. Yksi hailee onko ihminen ahkera tai osaava. Tämä on se väärä syötti, millä näitä on kaupiteltu työkkärinkin toimesta ihmisille "vaihtoehtona". Suoranaista kusetusta! Muutaman tapauksen tiedän, jotka sukupuolen perusteella (=mieshenkilö) saivat pienen pätkän palkkatukijaksoa kuntouttavan päälle. Suhteilla nekin paikat jaettiin.

[/quote]

Kuntouttava työtoiminta on kylläkin yksi polku työllistymiseen, tai askel siihen suuntaan. Kontaktit työnantajiin ja mahdollisuuksien kartoitus tehdään yleensä työtoiminnan yhteydessä. Mitä osaan tehdä, mitkä vahvuuteni ovat, mitä taitoja voin vielä kehittää, mitä varasuunnitelmia teen, jos ensisijainen toiveeni ei toteudu. Lisäksi tulee harjoiteltua sosiaalisia taitoja. Ikävä sanoa, mutta pitkään työttömänä olleen henkilön työmarkkinoille pääsy voi karahtaa siihenkin, ettei osaa sujuvasti kertoa itsestään ja osaamisestaan. Jos on 20 hakijaa ja yksi saa paikan, pitää osata jonkin verran vakuuttaa, että olen etsimänne henkilö ja hyvä ja osaava työntekijä.
[/quote]

Taitaa tuo olla totta ainakin isommissa työpaikoissa. Vastaan itse meidän työpisteessä rekrytoinnista, parinkymmenen hengen työyhteisö kyseessä. En kysy ilkeyttäni, miksi juuri sinut pitäisi valita tähän tehtävään. Viimeistään siinä vaiheessa kannattaa kertoa, mitä osaa, sillä ainakin julkisella puolella tulee valita pätevin ja sopivin. Yleensä ihmisen taito myydä osaamistaan ratkaisee, jos valitaan monen joukosta. Eikä sen aina tarvitse olla niin vakavaa, rennosti vaan ovesta sisään ja on myönteisellä tavalla rehellinen, niin se riittää. Meille palkataan ainoastaan kelpoisuusehdot täyttäviä ammattilaisia, joten en ole mikään joka työpaikan rekrytoija-esimerkki.

Vierailija
18/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:07"]

[/quote]

Ei mansikanpomijaksi tai puhelinmyyntiinkään enää niin vaan mennä. Hain molempiin mutta ei ole tullut hastattelukutsuakaan vielä 4 viikkoon.
[/quote]

Soita suoraan mansikkatilalle tai mene käymään. Ovat yleensä iloisia, jos olet aloitteellinen, koska niillä yrittäjillä on paljon työtä 24/7 tällä hetkellä, ei ehdi panostaa rekryhommiin. Olen itse ollut 5 kesänä. Taimitarhoilla on parhaillaan nyt työtä heille, jotka on valmiita muutamaksi viikoksi töihin. Soita taimitarhalle ja tarjoudu töihin. Olen ollut sielläkin. Työ on raskasta ja uuvuttavaa, kyllä sen vaan kestää, kun kyse on muutamista viikoista.

Vierailija
19/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:07"] Miksi itkeä, jos ei halua kuntouttavaan? Älä sitten mene! Hae vaikka mansikanpoimijaksi kesälle tai mene puhelinmyyjäksi, paikkoja on runsaasti auki. Monet tekee jotain hanttihommaa jossain vaiheessa elämää. Mun veli sai uuden alun kuntouttavasta työtoiminnasta. Kului sitä alkoa vähän liikaa ja vuokrarästiä sun muuta. Ikävältä tuntui, ja oon tosi ylpeä, että nyt vuosi menty, lähtee joka arkiaamu lenkkeillen töihin työkeskukseen, elämä taas helpompaa. Metallihommia tekee enimmäkseen, tilaustyötä, ei mitään liukuhihnahommia, ja ensimmäistä kertaa ikinä edes sillä alalla, mihin amiksessa sai opin. Älkää viitsikö lytätä asioita, joista ette tiedä! [/quote] Ei mansikanpomijaksi tai puhelinmyyntiinkään enää niin vaan mennä. Hain molempiin mutta ei ole tullut hastattelukutsuakaan vielä 4 viikkoon. [/quote] Soita suoraan mansikkatilalle tai mene käymään. Ovat yleensä iloisia, jos olet aloitteellinen, koska niillä yrittäjillä on paljon työtä 24/7 tällä hetkellä, ei ehdi panostaa rekryhommiin. Olen itse ollut 5 kesänä. Taimitarhoilla on parhaillaan nyt työtä heille, jotka on valmiita muutamaksi viikoksi töihin. Soita taimitarhalle ja tarjoudu töihin. Olen ollut sielläkin. Työ on raskasta ja uuvuttavaa, kyllä sen vaan kestää, kun kyse on muutamista viikoista.

[/quote]

Tuskin ovat iloisia soittelustani kun eivät edes numeroa laittaneet ilmoitukseen. Yhteyden otot sähköpostilla luki siinä sangen selvästi. 

Vierailija
20/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks pitkäaikaistyöttömille vielä työllistämistuki? Eikös sen kanssa vois mennä kysymään töitä?