Normaalimittaiset eivät voi kuvitellakaan lyhyiden naisten ongelmia
Tilasin kerrankin netistä takin ja pari tunikaa. Ne tunikat olivat minulle melkein nilkkaan saakka ylettyviä mekkoja. Kuvassa lyhyeltä näyttävä takki olikin päälläni pitkä.
Kaupassa se tavara, jota etsii, on melkein lopussa ja se viimeinen paketti siellä ylimmällä hyllyllä takimmaisena. Eikä jakkaroita tietenkään missään. Lidlin kylmäkaappien ylähyllyt ovat ihan painajaisia, aina kun jotain yrittää varovasti kurkottaa, tulee tönäisseeksi paketin vaan kauemmas taakse. Jopa yhdellä paikallisista kirpputoreistakin on vessan peili naulattu niin korkealle, että varvastellen näen juuri ja juuri sentin päälaestani. Monilla huoltoasemilla sama juttu.
Mitä ongelmia teillä muilla alle 160-senttisillä on?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vaatekokoja on suurennettu koska ihmiset on niin lihavia. Zarassa sovitin villakangastakkia XS ja se oli valtavan kokoinen minulle. Olen 159cm. 50kg.
Tämä on totta. Lihaville saadaan valheellisesti myytyä parempaa fiilistä, kun myydään XXL-kokoiset vaatteet L-koossa jne.
Taas alotus missä lyhyistä yritetään tehdä aivottomia autettavia.
Vierailija kirjoitti:
M.O.T. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 148,5cm eli saman pituinen kuin Kiti Kokkonen.
En ole ikinä kokenut pituuttani ongelmaksi, haitaksi. Ikinä ei ole pituuden vuoksi kiusattu tms. Olen aina ollut sinut pituuteni tai siis lyhyyteni kanssa 😄
Minua ei haittaa pidempi tunika, eikä se että housun lahkeet voivat olla pitkät (voi kääntää tai lyhentää), kaupassa voi ottaa sellaisen pömpelin ja kiivetä sen päälke ottamaan tavaran tai voi kysyä antaisiko joku jo kun tavaran ylhäältä jne.
Kaikesta saa toki ongelman jos haluaa.
Olen sen verran helposti hermostuvaa sorttia, että jossain lähilidlissä sen jakkaran (jota ei yleensä ole) etsiminen saa minut ärsyyntymisen äärirajoille. Varsinkin, jos olen vähänkään nälissäni (diabetes ja ärsytyskerroin kymmenen). ap
Ei ongema on hermoissasi eikä pituudessasi.
Ei ole. Alhainen ärsytyskynnys johtuu verensokerin heittelystä nälkätilanteessa. Se jakkara puuttuu lidlistä myös silloinkin, kun asioin kaupassa kylläisenä. ap
Vaihda kauppaa, Keskon myymälöissä noita on runsaasti, samoin henkilökuntaa, joka voi sen tavaran sieltä ylhäältä sulle hakea.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokenut pituuttani ongelmaksi, haitaksi. Ikinä ei ole pituuden vuoksi kiusattu tms.
Onko se sinun omaa ansiotasi, ettei ole kiusattu?
Olet ylimielinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Oon 154cm ja mulla ei oo näitä ongelmia. Osaan kattoo nettikaupasta vaatteen pituuden joten liian pitkiä vaatteita en ole ikinä ostanut. Kaupassa oon aina saanu tavalla tai toisella tuotteet ylähyllyiltäkin. Naamani näkyy kaikissa peileissä.
Yritätkö väittää, että jos peili on kiinnitetty kahden metrin korkeuteen, naamasi näkyy siinä ilman, että esim. kiipeät jakkaralle, vai mikä on pointtisi?
Itse oon 190 cm nainen niin mulle tunikat on paitoja. Mun kannattaa myös ostaa miesten puolelta vaatteita koska värit on hyviä ja sopivat hyvin. Eipä normaalipituisilla ole mitään hajuakaan pitkien naisten vaatteista. Kengät olen 15 - vuotiaasta saakka ostanut miesten puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran en ylettynyt yleisessä vessassa paperiin mutta muita ongelmia ei ole ollut. 157cm on oikein hyvä pituus.
Sinä et edes ole lyhyt.
Housunlahkeita ja hihoja voi lyhentää. Toki maksaa hieman teettää se ompelijalla, jos ei itse pysty, mutta ei ole kallis toimenpide. Mulla oli taiemmin yksi ihana ompelijaystävä joka teki sen puolestani ilmaiseksi.
Eikös nettikaupoissa yleensä näe myös jotain mittoja tai kokotaulukoita? En tilaisi netistä vaatteita ilman kokotietoja. Petite-mallistot on hyviä, mutta yleensä ne on sitten tehty myös tosi hoikille.
Kaupoissa pyydän reippaasti apua myyjältä tai sitten ihan joltain asiakkaalta, joka on samalla hyllyllä. Aina on autettu ystävällisesti.
Suurempi ongelma lyhyys on minulle ihan kotioloissa: kaikki asunnot on suunniteltu keskimittaisille, joten hattuhyllyt ja keittiönkaapit ovat aina aivan liian korkealla. Se jatkuva kurotteleminen ja jakkaran hakeminen on se mikä mua eniten kyllästyttää.
T. 152cm
Äitini on 156 senttinen tasapaksu hobitti. Onkin kotona ja mökillä kova kiipeilemään aina tuoleilla. Ei hänelle kyllä menisi mikään s tai xs kokoinen riepu, sen verran on tuota tissiä edessä. Kyllä tuo on aina vaatteita kaupoista löytänyt, mutta rinkka tuottu hankaluuksia. Kaupassa oli yksi 60 litrainen rinkka, joka oli äidilleni lyhyen selän takia sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.O.T. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokenut pituuttani ongelmaksi, haitaksi. Ikinä ei ole pituuden vuoksi kiusattu tms. Olen aina ollut sinut pituuteni tai siis lyhyyteni kanssa 😄
Minua ei haittaa pidempi tunika, eikä se että housun lahkeet voivat olla pitkät (voi kääntää tai lyhentää), kaupassa voi ottaa sellaisen pömpelin ja kiivetä sen päälke ottamaan tavaran tai voi kysyä antaisiko joku jo kun tavaran ylhäältä jne.
Kaikesta saa toki ongelman jos haluaa.
Olen sen verran helposti hermostuvaa sorttia, että jossain lähilidlissä sen jakkaran (jota ei yleensä ole) etsiminen saa minut ärsyyntymisen äärirajoille. Varsinkin, jos olen vähänkään nälissäni (diabetes ja ärsytyskerroin kymmenen). ap
Ei ongema on hermoissasi eikä pituudessasi.
Ei ole. Alhainen ärsytyskynnys johtuu verensokerin heittelystä nälkätilanteessa. Se jakkara puuttuu lidlistä myös silloinkin, kun asioin kaupassa kylläisenä. ap
Vaihda kauppaa, Keskon myymälöissä noita on runsaasti, samoin henkilökuntaa, joka voi sen tavaran sieltä ylhäältä sulle hakea.
Jep, sekä S- että K-ryhmän kaupoissa niitä jakkaroita on kyllä joka puolella. Lidlissä taitaa tosiaan olla niin, että niitä ei jostain syystä ole yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olematon ongelma kirjoitti:
Vaimo on 154 senttinen ja ainoa ongelma tuntuu olevan kauppojen ylähyllyt. Tosin kaupoissa on aina niitä pyöreitä jakkaroita, joilla ongelma ratkeaa. Vaatteet hän sovittaa kaupassa ennen ostamista.
Pitkänä miehenä autan aina pieniä naisia noissa asioissa. Eivät vain useinkaan viitsi sanoa minulle että ojennapa tuolta ylähyllyltä tuo hernekeittopurkki.
Vai niin. Minä viitsisin, mutta useamman kerran on mies kävellyt vain ohi, vaikka selvästi kuulevat. Jotkut nauravat päälle. Pyydän apua enää vain naisilta.
Sama ongelma on pitkällä ja pitkäjalkaisella naisella, aina on lahkeet liian lyhyitä. Siksi en viitsikään tilata nettikaupoista vaatteita, kun joutuu sovittelemaan kymmeniä pareja ennenkuin löytyy sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olematon ongelma kirjoitti:
Vaimo on 154 senttinen ja ainoa ongelma tuntuu olevan kauppojen ylähyllyt. Tosin kaupoissa on aina niitä pyöreitä jakkaroita, joilla ongelma ratkeaa. Vaatteet hän sovittaa kaupassa ennen ostamista.
Pitkänä miehenä autan aina pieniä naisia noissa asioissa. Eivät vain useinkaan viitsi sanoa minulle että ojennapa tuolta ylähyllyltä tuo hernekeittopurkki.
Vai niin. Minä viitsisin, mutta useamman kerran on mies kävellyt vain ohi, vaikka selvästi kuulevat. Jotkut nauravat päälle. Pyydän apua enää vain naisilta.
Kaikenlaisia moukkia sitä onkin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Taas alotus missä lyhyistä yritetään tehdä aivottomia autettavia.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta petite osastolta vaatteet
Ei onnistu, olen lyhyt mutta paksu.
paksuus on ihan oma tietoinen valinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta petite osastolta vaatteet
Ei onnistu, olen lyhyt mutta paksu.
paksuus on ihan oma tietoinen valinta
hv
Itse olen kookas ja pitkä mies mutta jalkani on kokoa 38. Eri työpaikoilla pitää työkengät hakea usein naisten puolelta. Joskus urheilukaupoissa 38:t on lasten osastoilla.
eine verensokerit heittele yhdelläkään terveellä, tuo vanha tekosyy että sais ahmia tai vetää jotai makeaa
Vierailija kirjoitti:
Itse oon 190 cm nainen niin mulle tunikat on paitoja. Mun kannattaa myös ostaa miesten puolelta vaatteita koska värit on hyviä ja sopivat hyvin. Eipä normaalipituisilla ole mitään hajuakaan pitkien naisten vaatteista. Kengät olen 15 - vuotiaasta saakka ostanut miesten puolelta.
En ole koskaan nähnyt 190-senttistä naista. Olen lyhyempi, mutta minullekin tunikat ovat paitoja. Täytyy vain osata katsoa, miltä jokin vaate itsellä näyttäisi, ei se sen kummempaa ole.
Joillekin ihmisille mistä tahansa asiasta syntyy ongelma. Käytkö kaupassa kännissä vai onko sinulla tasapaino-ongelma?