Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalimittaiset eivät voi kuvitellakaan lyhyiden naisten ongelmia

Vierailija
20.01.2022 |

Tilasin kerrankin netistä takin ja pari tunikaa. Ne tunikat olivat minulle melkein nilkkaan saakka ylettyviä mekkoja. Kuvassa lyhyeltä näyttävä takki olikin päälläni pitkä.

Kaupassa se tavara, jota etsii, on melkein lopussa ja se viimeinen paketti siellä ylimmällä hyllyllä takimmaisena. Eikä jakkaroita tietenkään missään. Lidlin kylmäkaappien ylähyllyt ovat ihan painajaisia, aina kun jotain yrittää varovasti kurkottaa, tulee tönäisseeksi paketin vaan kauemmas taakse. Jopa yhdellä paikallisista kirpputoreistakin on vessan peili naulattu niin korkealle, että varvastellen näen juuri ja juuri sentin päälaestani. Monilla huoltoasemilla sama juttu.

Mitä ongelmia teillä muilla alle 160-senttisillä on?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäongelma mulla, että korkeita kenkiä ei pysty käyttämään, en pysy niillä pystyssä. Eivätkä muutenkaan sovi tyyliini

Vierailija
2/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy osata arvioida kuvasta, miltä vaate näyttää itsen päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta petite osastolta vaatteet

Vierailija
4/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lyhyille muka ole omia mallistoja? En minäkään tavallisesta kaupasta mitään löydä, kun vaatteissa pitäisi olla pitkää muukin lahkeet. Onneksi nettikaupoista löytyy.

Vierailija
5/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä viimeksi eilen vaatteita pukiessa mietin, että mistähän OIKEASTI small-kokoiset aikuiset naiset ostavat vaatteensa, kun nykyisin kauppojen S ja jopa XS on tällaisen 175 senttisen normaalivartaloisen naisen kokoa (paitsi vyötäröltä pussittavat).

Koot on nykyään tosi isoja, eihän minun kokoinen ole oikeasti mikään ”small” tai ”extra small”.

Vierailija
6/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 148,5cm eli saman pituinen kuin Kiti Kokkonen.

En ole ikinä kokenut pituuttani ongelmaksi, haitaksi. Ikinä ei ole pituuden vuoksi kiusattu tms. Olen aina ollut sinut pituuteni tai siis lyhyyteni kanssa 😄

Minua ei haittaa pidempi tunika, eikä se että housun lahkeet voivat olla pitkät (voi kääntää tai lyhentää), kaupassa voi ottaa sellaisen pömpelin ja kiivetä sen päälke ottamaan tavaran tai voi kysyä antaisiko joku jo kun tavaran ylhäältä jne.

Kaikesta saa toki ongelman jos haluaa.

Vierailija
7/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta petite osastolta vaatteet

Ei onnistu, olen lyhyt mutta paksu. 

Vierailija
8/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne netistä tilatut vaatteet meillä 165 pituisillakin naisilla näyttävät ihan erilaisilta, kuin sen 180 mallin päällä kuvattuna :)

Kaverini on 155 pitkä ja innokas keikoilla kävijä. Tykkää fiiliksestä, mutta mitään ei kuulemma koskaan näe. Vitsailee sillä, että voi luetella vaikka kuinka monta bändiä joita ei ole nähnyt.

Vierailija
9/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ylähyllyt ongelma .  Kotona onneksi mittojen mukaan kaapit keittiössä että ylttää ilman jakkaraa .

Vierailija
10/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä viimeksi eilen vaatteita pukiessa mietin, että mistähän OIKEASTI small-kokoiset aikuiset naiset ostavat vaatteensa, kun nykyisin kauppojen S ja jopa XS on tällaisen 175 senttisen normaalivartaloisen naisen kokoa (paitsi vyötäröltä pussittavat).

Koot on nykyään tosi isoja, eihän minun kokoinen ole oikeasti mikään ”small” tai ”extra small”.

Tilaan netistä tai ostan lasten puolelta. 156/41

Vierailija
11/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kokenut pituuttani ongelmaksi, haitaksi. Ikinä ei ole pituuden vuoksi kiusattu tms. Olen aina ollut sinut pituuteni tai siis lyhyyteni kanssa 😄

Minua ei haittaa pidempi tunika, eikä se että housun lahkeet voivat olla pitkät (voi kääntää tai lyhentää), kaupassa voi ottaa sellaisen pömpelin ja kiivetä sen päälke ottamaan tavaran tai voi kysyä antaisiko joku jo kun tavaran ylhäältä jne.

Olen sen verran helposti hermostuvaa sorttia, että jossain lähilidlissä sen jakkaran (jota ei yleensä ole) etsiminen saa minut ärsyyntymisen äärirajoille. Varsinkin, jos olen vähänkään nälissäni (diabetes ja ärsytyskerroin kymmenen). ap

Vierailija
12/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on 154 senttinen ja ainoa ongelma tuntuu olevan kauppojen ylähyllyt. Tosin kaupoissa on aina niitä pyöreitä jakkaroita, joilla ongelma ratkeaa. Vaatteet hän sovittaa kaupassa ennen ostamista.

Vierailija
13/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran helposti hermostuvaa sorttia, että jossain lähilidlissä sen jakkaran (jota ei yleensä ole) etsiminen saa minut ärsyyntymisen äärirajoille. Varsinkin, jos olen vähänkään nälissäni (diabetes ja ärsytyskerroin kymmenen). ap

Ei ongema on hermoissasi eikä pituudessasi.

Vierailija
14/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en ylettynyt yleisessä vessassa paperiin mutta muita ongelmia ei ole ollut. 157cm on oikein hyvä pituus.

Vierailija
15/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematon ongelma kirjoitti:

Vaimo on 154 senttinen ja ainoa ongelma tuntuu olevan kauppojen ylähyllyt. Tosin kaupoissa on aina niitä pyöreitä jakkaroita, joilla ongelma ratkeaa. Vaatteet hän sovittaa kaupassa ennen ostamista.

Pitkänä miehenä autan aina pieniä naisia noissa asioissa. Eivät vain useinkaan viitsi sanoa minulle että ojennapa tuolta ylähyllyltä tuo hernekeittopurkki.

Vierailija
16/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ongema on hermoissasi eikä pituudessasi.

Ei ole. Alhainen ärsytyskynnys johtuu verensokerin heittelystä nälkätilanteessa. Se jakkara puuttuu lidlistä myös silloinkin, kun asioin kaupassa kylläisenä. ap

Vierailija
17/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 154cm ja mulla ei oo näitä ongelmia. Osaan kattoo nettikaupasta vaatteen pituuden joten liian pitkiä vaatteita en ole ikinä ostanut. Kaupassa oon aina saanu tavalla tai toisella tuotteet ylähyllyiltäkin. Naamani näkyy kaikissa peileissä.

Ja oon nähny jokaisen bändin keikoilla lavalle oikein hyvin.

Miten ihmeessä tästä saa minkäänlaisen ongelman väännettyä?

Vierailija
18/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematon ongelma kirjoitti:

Jakkaraa olen kanssa käyttänyt mutta miettinyt että jos kaadun sen kanssa mitäs sitten , luvatta olen ottanut sen käyttöön .

Vierailija
19/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekokoja on suurennettu koska ihmiset on niin lihavia. Zarassa sovitin villakangastakkia XS ja se oli valtavan kokoinen minulle. Olen 159cm. 50kg.

Vierailija
20/40 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea asenne. Ap:n pitäisi ottaa oppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä