Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Loviisa hyvä paikka asua?

Vierailija
20.01.2022 |

?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Vierailija
2/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos on poteroitunut lapsiperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta Mooses

Vierailija
4/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi Loviisa ei ole suositumpi, miksei siitä ole muokkautunut "Hanko".

Vierailija
5/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tosi mukavalta. Vähän taiteellinen, historiaa, ja myös pientä perähikilän meininkiä.

Rottia ja paskaa on toki erottuvasti.

Vierailija
6/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisa on kuollut kaupunki

Vierailija
7/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi Loviisa ei ole suositumpi, miksei siitä ole muokkautunut "Hanko".

Yksi syy on varmaan se, että sinne ei pääse junalla. Itse muuttaisin sinne täältä Helsingistä sinne heti jos olisi hyvät julkiset yhteydet, bussivuorojahan on jatkuvasti karsittu, joten niiden varaan ei voi laskea.

Vierailija
8/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin valita Helsingin sijaan jonkun Porvoon tai Loviisan.

Vierailija
9/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä. Sopii ihmiselle, joka on aika sinut itsensä kanssa eikä isoa tarvetta olla anonyymi. Loviisan kaupunki on juuri sen kokoinen paikka, että kaikkia palveluja on kävelyetäisyydellä, mutta vaihtoehtoja on se yksi, joten tuttuihin törmää kyllä koko ajan. Samasta syystä aika helppo paikka tutustua ihmisiin, vaikka ei ennestään tuntisi sieltä ketään.

Kuntana se maantieteellisesti aika laaja, eli Loviisan kunnan alueelta löytyy ihan kaikkea maaseudusta saaristoon ja pikkukyliin.

Jos voi ennustaa, minusta Loviisasta on juuri nyt tulossa "Hanko" niin kuin ylempänä kirjoitettiin. Viimeistään korona on saanut helsinkiläiset liikkeelle etsimään uusia kauniita paikkoja viettää lomia, ja Loviisasta sitä on jo alkanut löytyä. Palveluita tulee lisää, ja niitä seuraavat ravintolat ja majoituspaikat. Loviisallahan on myös oma pienoiskokoinen Suomenlinna, Svartholman linnake.

Vierailija
10/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siellä käy matkailijoita. Kaverilla on siellä kämppä, jossa Airbnb, kun ei itse ole paikalla. Olen ihan hämmästynyt, kun sillä on joka viikonloppu majoittujia. Ja kyllä myös talvikuukausina. Naureskelin, kun kuulin tuosta Airbnb:stä, kun aloitti. Siellä on kyllä viehättäviä taloja ja kivoja kahviloita.

Vierailija
11/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä kaksi viikkoa, mielestäni harvinaisen "kuollut" paikka. Suomenkielisen on varmaan vaikeaa ystävystyä alkuperäisten kanssa.

Vierailija
12/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin siellä vieraillessani, että hyvin tiivis, plussia ja miinuksia tasapuolisesti,

mutta ehkä referoisin paikkana, että rantaruotsalaisten junttilalta vaikutti.

Miten on mahdollista, että niin "seesteisessä" paikassa on spurguja? Retorinen kysymys.

Vierailija
13/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on täydellinen paikka boheemille introvertille.

Vierailija
14/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti palvelut vähenevät kaiken aikaa, kun väkiluku laskee. V.1980 Loviisan alueella asui 17600 asukasta, nyt 14.500. Joka vuosi väki vähenee muutamalla sadalla.

Vierailija
15/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän onkin ennen ollut kylpyläkaupunki jossa jet set kävi, Sibbe tienasi aikanaan opiskelurahoja niille soittaen.

Mutta mikä on ensimmäinen asia mikä Loviistasta tulee mieleen? Hästholmenin ydinvoimala. Sille on moneen kertaan annettul lisäaikaa mutta nyt jopa paikkakunnalla tiedetään että tekninen käyttöikä on kerta kaikkiaan loppu. Toivottavasti eivät ota uutta, näin etätyöaikana saattaisivat saada asukkaita.

Hangossa on myös kirkkaampi vesi. Vielä toistaiseksi, nythän vesi kirkastuu itäisellä Suomenlahdella vuosi vuodelta kun Pietariin saatiin huipputehokas puhdistamo. Sen pitäisi oikeasti vaikuttaa, etenkin jos vielä voimala lakkaa työntämästä lämmintä.

Vierailija
16/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on Loviisasta, eli jotain hyvää ainakin.

Vierailija
17/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanko on myös varteenotettava paikka, jos jotain seesteistä idylliä kaipailet.

Vierailija
18/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on täydellinen paikka boheemille introvertille.

Tämä!

Vierailija
19/24 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin ei missään nimessä, joten joku Porvoo-Loviisa, mutta Hanko hintava.

Vierailija
20/24 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla suomessa ei ole ollut niin ihanaa näkyä kuin Loviisan keskustan joulukatu hämärtyvässä joulukuun illassa. Kauniit vanhat puutalot, ihanat jouluvalot, pikku puodit kauniine näyteikkunoineen… oi kunpa sieltä saisi työpaikan, muuttaisin HETI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi