Lääkäri: kuinka paljon tarvitset oikeasti D-vitamiinia (yllättävän paljon)
Kommentit (47)
Otan juurikin tuon 10k IU päivässä. Flunssia ei ole näkynyt, ja korona oli yhden päivän kestänyt lieto kurkkukipu.
Vierailija kirjoitti:
satkulla mennään
Tuplaa se vähintäänkin.
Olen käyttänyt 600 mikrogrammaa päivässä 2 vuoden ajan. Sekä monia muita lisäravinteita. Olen laihtunut 95 kiloa viimeisen 3 vuoden aikana Ketolla ja pätkäpaastolla. Kävin juuri terveystarkastuksessa ja KAIKKI laboratorioni olivat loistavia. Lääkäri ei voinut uskoa sitä. 3 vuotta sitten otin 12 lääkettä, nyt en mitään. Nyt en ole enää diabeetikko eikä minulla ole enää korkea verenpaine. Minulle tehtiin myös kaksinkertainen ohitusleikkaus 3 vuotta sitten.
Paskaa. Uskon ennemmin THL:n 7,5 mikrogrammaan.
Vierailija kirjoitti:
Paskaa. Uskon ennemmin THL:n 7,5 mikrogrammaan.
Senkun uskot.
Ei ole minun ongelmani.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee.
Vierailija kirjoitti:
satkulla mennään
Sama täällä.
Käytin sataa päivässä ja maksa-arvot olivat kohoneet yllättävästi. Kävi ilmi että maksassa oli varastoituneena liikaa d-vitamiinia ja siksi naama oli keltainen.
Ohjeeksi d-vitamiini pois.
Vierailija kirjoitti:
Käytin sataa päivässä ja maksa-arvot olivat kohoneet yllättävästi. Kävi ilmi että maksassa oli varastoituneena liikaa d-vitamiinia ja siksi naama oli keltainen.
:DDD
mistä keksit näitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä keksit näitä?
D-vitamiini varastoituu maksaan, vaikka on vesiliukoinen.
Otin kerran 100 grammaa D-vitaamiinia ☹ Jouduin sairaalaan 😥
Terveystiedon opettaja joskus varotteli d-vitamiinista ja a-vitamiinista.
Ovat samalaisia aineita kuin kannabiksen myrkyllinen ainesosa.
Varastoituvat rasvaan. Ovat rasvaliukoisia aineita. Runsaasti keräytyessään ovat myrkyllisiä maksalle.
Pelkästään jääkarhun maksa on myrkyllinen sen runsaasta vitamiini määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä keksit näitä?
D-vitamiini varastoituu maksaan, vaikka on vesiliukoinen.
Ei se ole vesiliukoinen.
D-vitamiini ei aiheuta maksaongelmia, vaan sen puutos on yhdistetty vahvasti maksasairauksiin.
Vitamin D deficiency is extremely common in chronic liver disease patients. Up to 93% of these patients have some degree of vitamin insufficiency[4,5]. Even patients with mild liver disease are affected, although liver cirrhosis patients more commonly suffer from severe deficiency.
Vierailija kirjoitti:
Varastoituvat rasvaan. Ovat rasvaliukoisia aineita. Runsaasti keräytyessään ovat myrkyllisiä maksalle.
Laitapa linkki yhteenkin artikkeliin/tutkimukseen, jossa todetaan tämä myrkyllisyys maksalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa linkki yhteenkin artikkeliin/tutkimukseen, jossa todetaan tämä myrkyllisyys maksalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt 600 mikrogrammaa päivässä 2 vuoden ajan. Sekä monia muita lisäravinteita. Olen laihtunut 95 kiloa viimeisen 3 vuoden aikana Ketolla ja pätkäpaastolla. Kävin juuri terveystarkastuksessa ja KAIKKI laboratorioni olivat loistavia. Lääkäri ei voinut uskoa sitä. 3 vuotta sitten otin 12 lääkettä, nyt en mitään. Nyt en ole enää diabeetikko eikä minulla ole enää korkea verenpaine. Minulle tehtiin myös kaksinkertainen ohitusleikkaus 3 vuotta sitten.
Itse syön lusikallilisen kalanmaksaöjyä ja kourallisen oravan paskaa enkä ole koskaan ollut kipeä.
satkulla mennään