Kuinka tärkeää työsi sinulle on suhteessa muuhun elämääsi?
Niin, siis kyselen, miten tärkeänä te pidätte sitä, että viihdytte työssä, se on palkitsevaa tai merkitsee jotain muuta kuin pakollista toimeentuloa? Ihmiset on tässä erilaisia, joten olisi kiva kuulla myös ajatuksia aiheen ympäriltä.
Itselle työ on isossa osassa elämässä. Vaikka asiat on muutenkin kivasti ja mahdollisuus viettää mielekästä vapaa-aikaa, on ystäviä jne, niin silti työ on jostain syystä hyvin tärkeää. Ei pelkästään työporukka ja osaamisessa onnistuminen, vaan ihan muutenkin.
Koen suurta iloa työssäni ja olisi outoa suhtautua työhön vain toimeentulona.
Kommentit (44)
Työ on pakkopullaa. En päivääkään tekisi jollei olisi pakko. Palkka 13€ tunti ja työpaikka 1 km omasta omakotitaloista. Kyrpii silti herätä klo 5 töihin. No palkka huonohko mutta aika aivot on työ.
rahoitan työstä saamallani palkalla muun elämän joten aikasta ykkös asia
Vierailija kirjoitti:
Jos et tekisi päivääkään töitä, jos ei olisi pakko - mitä tekisit nukkumisten välisinä aikoina?
Miten päivät kuluisi?
Etkö itse muka tietäisi - siis voiko olla niin mielikuvituksettomia ihmisiä, ettei tietäisi mitä ylimääräisellä vapaa-ajalla tekisi? Itse keksin helposti 100 asiaa joita tekisin mielummin kuin töitä. Kyllä työssä olevana on välillä ikävä niitä aikoja, kun olin pitkäaikaistyöttömänä. Kaikki harrastukset on joutunut jättämään, kun ei työltä ja arjen pyörittämiseltä ole aikaa eikä voimavaroja mihinkään muuhun.
Edellisestä työstäni lähdin pois, koska esimiehen kanssa oli niin suuria arvoristiriitoja. Tykkäsin kyllä työstäni sinänsä, mutta en tuntenut missään vaiheessa olevani osa sitä porukkaa. Mielestäni firmassa työntekijöitä kohdeltiin mielivaltaisesti, välillä jopa törkeästi ja monessa asiassa toimittiin muutenkin suoraan sanottuna moraalittomasti. Silloin tajusin, miten iso merkitys on sillä, että voi oikeasti sitoutua työnantajan arvomaailmaan ja tuntea tekevänsä merkityksellisiä asioita. Onnekseni löysin uuden työpaikan, jossa ei ole minkäänlaista ristiriitaa omien ja työnantajan arvojen välillä. Myös vapaus suunnitella omaa työtään ja esim. joustavat aikataulut ovat minulle tärkeitä. Arvostan paljon myös sitä, että voin itse päättää, työskentelenkö etänä ja milloin käyn toimistolla. Palkkani ei ole suuren suuri, mutta riittää elämiseen ihan mukavasti. En olisi valmis huonontamaan työolojani suuremman palkan edessä.