Toimiva painonpudotuskeino - testattu!
Listaan ensiksi plussat
+ Saa syödä niin paljon kun huvittaa
+ Saa/pitää syödä hiilareita
+ Ei tarvitse nähdä nälkää
+ Ei vaadi itsekuria
+ Oikein toteutettuna terveellisin mahdollinen tapa syödä
+ Halpa, ei mitään jäsenmaksuja tms.
+ Ei mitään pillereitä, pussikeittoja yms.
+ Ei vaadi salilla rehkimistä
+ Saa syödä myös karkkia, kohtuudella :)
+ Saa tuntemaan olon energiseksi ja terveeksi
Sitten listaan miinukset:
- Ihmisten ennakkoluulot ko. "dieettiä" kohtaan
Itse olen pudottanut jo useamman kilon, vaikka ennen ei ole mitkään dieetit tepsineet. Vannon nykyään siis vegaaniruokavalion nimeen! Olo on kaikinpuolin parempi, tästä ei ole paluuta entiseen. Suosittelen testaamaan :)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:30"]
Hedelmissä oleva fruktoosi liiallisena saattaa aiheuttaa rasvamaksan.
[/quote]
Still, it’s worth cutting back on fructose. But don’t do it by giving up fruit. Fruit is good for you and is a minor source of fructose for most people. The big sources are refined sugar and high-fructose corn syrup.
Suora lainaus sivulta http://www.health.harvard.edu/heart-health/abundance-of-fructose-not-good-for-the-liver-heart
Ja olette oikeassa, minun olisi pitänyt olla tarkempi aloituksessa. Vaikka puhun vain vegaaniruokavaliosta, en tarkoita, että on mahdollista laihtua jos syö pelkästään perunalastuja, suolapähkinöitä, rasvaisia ja suolaisia ruokia, valkoista sokeria ja prosessoituja ruokia.
Minun ruokavalioni koostuu suurimmaksi osaksi hedelmistä, vihanneksista, riisistä, pastasta ja perunoista.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:57"]
Ole sinä vegaani, minä syön niinkuin ihmisen kuuluukin.
[/quote]
Miten sinusta ihmisen kuuluu syödä? Ihmiskeho on suunniteltu kasvisruokavaliolle ja tämä on fakta.
[/quote]Mistäs olet moisen "faktan" repäissyt? Jos olet yhtään tutkinut ihmisenn anatomiaa ja hampaita, niin huomaa että ne ovat soveltuneet lihan Sekä kasvisten leikkaamiseen/syömiseen...
[/quote]
Lähes kaikilla kasvissyöjillä on terävät kulmahampaat jos siitä puhut? Maailman suurimmat kulmahampaat on virtahevolla, joka sattumoisin on kasvissyöjä. Ihmisen hampaat on lähes identtiset lehmän hampaiden kanssa, lyhyet ja tasaiset, jauhavat sivuttaissuunnassa hienontaen kasveja.
Onko meillä teräviä kynsiä joilla repiä liha kuolleesta ruhosta?
Ihmisen (ja muiden kasvissyöjien) ohut ja paksusuolen yhteenlaskettu pituus on noin kymmenen kertaa kehon pituus, kun taas leijonilla (ja muilla eläimillä jotka syövät lihaa) suoliston pituus on 3-6 kertaa kehon pituus.
Minkä eläimen DNA on lähes sama kuin ihmisellä? Niinpä, apinan. Ja mitäkö apinat syö? "Suurista kädellisistä gorilla on kaikkein tiukimmin kasvinsyöjä."
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:45"]
Ja olette oikeassa, minun olisi pitänyt olla tarkempi aloituksessa. Vaikka puhun vain vegaaniruokavaliosta, en tarkoita, että on mahdollista laihtua jos syö pelkästään perunalastuja, suolapähkinöitä, rasvaisia ja suolaisia ruokia, valkoista sokeria ja prosessoituja ruokia.
Minun ruokavalioni koostuu suurimmaksi osaksi hedelmistä, vihanneksista, riisistä, pastasta ja perunoista.
[/quote]
*naamapalmu niin, että päähän koskee*: Siis missä ovat ne tärkeimmät eli kasvisproteeiinit?
Eu toimia mulla. Sama ku olis jollain kaalisoppakuurilla. Mun on saatava lihaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:16"]
[/quote]
*naamapalmu niin, että päähän koskee*: Siis missä ovat ne tärkeimmät eli kasvisproteeiinit?
[/quote]
Kylläpä alkaa jo kiukuttaa. Kaikista tulee yllättäen ravintotieteen ammattilaisia kun joku mainitsee olevansa vegaani. Kerroin että olen kohta vuoden ollut vegaani, ja voin paremmin kuin koskaan!! Eikö se merkkaa mitään? Olen saanut pudotettua painoa, olen energisempi, iloisempi ja itsevarmempi.
Proteiinia saan helposti esim. herneistä, kikherneistä, couscousista, soijasta, pavuista ja kaikesta muustakin mitä suuhuni pistän. Lähes kaikessa on proteiinia, myös esim. perunoissa vaikka niitä harvemmin mielletään proteiininlähteeksi. Kai ymmärrät myös sen, että liika proteiini lihottaa?
Tässä ihan sinulle omistettu kuva:
Vegaanius kylläkään ei ole sinänsä mikään laihdutusdieetti. Fiksusti kun koostaa ruokavalion niin joo, hyvin voi laihtua. Jos ei niin fiksusti, niin hyvin voi myös lihoa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:22"]
[/quote]
[/quote]
Kylläpä alkaa jo kiukuttaa. Kaikista tulee yllättäen ravintotieteen ammattilaisia kun joku mainitsee olevansa vegaani. Kerroin että olen kohta vuoden ollut vegaani, ja voin paremmin kuin koskaan!! Eikö se merkkaa mitään? Olen saanut pudotettua painoa, olen energisempi, iloisempi ja itsevarmempi.
Proteiinia saan helposti esim. herneistä, kikherneistä, couscousista, soijasta, pavuista ja kaikesta muustakin mitä suuhuni pistän. Lähes kaikessa on proteiinia, myös esim. perunoissa vaikka niitä harvemmin mielletään proteiininlähteeksi. Kai ymmärrät myös sen, että liika proteiini lihottaa?
http://www.raw-living-food-success.com/images/protein.gif
[/quote]
Kiitosia, mutta tuon jokainen jo tietää, ei-vegaanikin. Useaa pitkänlinjan vegaania ärsyttää se, että vegaaniruokavaliota pidetään dieettinä (ja sekoitetaan mm. raakakasvisruokailu ja vegaaniruokavalio). Mutta hyvä, että olet löytänyt kasvisruokavalion.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:22"]
[/quote]
[/quote]
http://www.raw-living-food-success.com/images/protein.gif
[/quote]
Jos voit hyvin, niin okei, mutta älä tyrkytä ruokavaliotasi muille.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:24"]
[/quote]
Miten sinusta ihmisen kuuluu syödä? Ihmiskeho on suunniteltu kasvisruokavaliolle ja tämä on fakta.
[/quote]Mistäs olet moisen "faktan" repäissyt? Jos olet yhtään tutkinut ihmisenn anatomiaa ja hampaita, niin huomaa että ne ovat soveltuneet lihan Sekä kasvisten leikkaamiseen/syömiseen...
[/quote]
Lähes kaikilla kasvissyöjillä on terävät kulmahampaat jos siitä puhut? Maailman suurimmat kulmahampaat on virtahevolla, joka sattumoisin on kasvissyöjä. Ihmisen hampaat on lähes identtiset lehmän hampaiden kanssa, lyhyet ja tasaiset, jauhavat sivuttaissuunnassa hienontaen kasveja.
Onko meillä teräviä kynsiä joilla repiä liha kuolleesta ruhosta?
Ihmisen (ja muiden kasvissyöjien) ohut ja paksusuolen yhteenlaskettu pituus on noin kymmenen kertaa kehon pituus, kun taas leijonilla (ja muilla eläimillä jotka syövät lihaa) suoliston pituus on 3-6 kertaa kehon pituus.
Minkä eläimen DNA on lähes sama kuin ihmisellä? Niinpä, apinan. Ja mitäkö apinat syö? "Suurista kädellisistä gorilla on kaikkein tiukimmin kasvinsyöjä."
[/quote]Itseasiassa simpanssit ovat lähimpänä ihmisiä, jotka muuten syövät hedelmien/kasvien ja juurien lisäksi lihaa. Ihmisen ei ole tarvinnut kehittää itselleen teräviä kynsiä, koska aivot takaa sen että aseen käyttö onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:31"]
Kiitosia, mutta tuon jokainen jo tietää, ei-vegaanikin. Useaa pitkänlinjan vegaania ärsyttää se, että vegaaniruokavaliota pidetään dieettinä (ja sekoitetaan mm. raakakasvisruokailu ja vegaaniruokavalio). Mutta hyvä, että olet löytänyt kasvisruokavalion.
[/quote]
Minulle dieetti = ruokavalio. Minä muuna voin vegaaniruokavaliota pitää kuin ruokavaliona? Kun puhun dieetistä, en tarkoita laihdutuskuuria tai mitään kahden kuukauden ihmedieettiä vaan nimenomaan pysyvää, kestävää, loppuelämän ruokavaliota.
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Ihmiskeho on sekasyöjä, eli ravinnoksi sopivat sekä liha että kasvikunnan tuotteet. Ihmettelen kyllä mistä moisen "faktan" olet saanut päähäsi.
Suomessa dieetti tarkoittaa kuuria, ruokavalio pitkäkestoista ruokavaliota. Dieetti on lainasana (laiskaa kielenkäyttöä).
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Ihmiskeho on sekasyöjä, eli ravinnoksi sopivat sekä liha että kasvikunnan tuotteet. Ihmettelen kyllä mistä moisen "faktan" olet saanut päähäsi.
[/quote]
Ja jos et minua usko, niin tässä hieman lähteitä:
"Jos jollekin on se epäselvää, onko ihminen luonnostaan kasvis- vai lihansyöjä, niin vilkaisu hampaisiin selvittää tämän kysymyksen. Ihmisen etuhampaat ovat kehittyneet tyypillisesti lihan leikkaamiseen, kun taas poskihampaat ovat kehittyneet kasvisten hienontamiseen. Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin. Ero moniin puhtaisiin kasvissyöjiin ihmislajilla on siinä, että ihminen ei pysty hyödyntämään lainkaan selluloosaa."
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja jos et minua usko, niin tässä hieman lähteitä:
"Jos jollekin on se epäselvää, onko ihminen luonnostaan kasvis- vai lihansyöjä, niin vilkaisu hampaisiin selvittää tämän kysymyksen. Ihmisen etuhampaat ovat kehittyneet tyypillisesti lihan leikkaamiseen, kun taas poskihampaat ovat kehittyneet kasvisten hienontamiseen. Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin. Ero moniin puhtaisiin kasvissyöjiin ihmislajilla on siinä, että ihminen ei pysty hyödyntämään lainkaan selluloosaa."
http://ravitsemustiede.hpage.co.in/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaikkiruokaisuus
[/quote]
Jos englanti vaan taipuu niin tuosta:
http://michaelbluejay.com/veg/natural.html
http://www.peta.org/living/food/natural-human-diet/
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:30"]
Hedelmissä oleva fruktoosi liiallisena saattaa aiheuttaa rasvamaksan.
[/quote]
Still, it’s worth cutting back on fructose. But don’t do it by giving up fruit. Fruit is good for you and is a minor source of fructose for most people. The big sources are refined sugar and high-fructose corn syrup.
Suora lainaus sivulta http://www.health.harvard.edu/heart-health/abundance-of-fructose-not-good-for-the-liver-heart