Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla aina sairaalakassi valmiina sairastumisen varalta?

Vierailija
20.01.2022 |

Pidän aina eteisessä kassia, jossa on puhtaita alusvaatteita x2, sukkia, housut ja paita, sekä kevyet kengät. Puhelimen laturi, antiperspirantti, kirja, varalasit, hammastahnaa ja harja. Pidän kassissa myös varaluottokorttia. Proteiinipatukka.

Yksinäisellä ihmisellä ei ole ketään, joka voisi käydä keräämässä tavarat kotonani puolestani.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa, sairaalasta saa kyllä lääkkeet, kokemusta on.

Hygieniatuotteet löytyy.

Sinä olet maksava asiakas!

Joo lääkkeet saa yleensä sairaalasta, mutta jatkohoito voi olla potilashotellissa. -ap

Vierailija
22/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman neuroottista. Ei ole eikä tule.

Entä jos sairastut yllättäen? Tai vaikka kaadut liukkaalla ja jalka murtuu? Eikä ole ketään, joka keräisi tavarat?

Jos kaatuu liukkaalla kuka ne tavarat muka hakee? Jos sairastuu, on joko hetki aikaa pakata tai sitten on tajuton ja kuolee kuitenkin. Huolitaanko esim. ambulanssiin edes jotain matkalaukkua?

-eri

Pidän myös lääkkeitäni ko. kassissa, joten oletan, että pikkukassin saa kyllä ottaa ambulanssiin mukaan. Esim. nilkkamurtuman kanssa saa hypittyä yhdellä jalalla sen verran, että saa haettua taksin ja sitten taksilla sairaalaan -ap

Jos on liukasta ja toinen nilkka meni, niin ei kai sitä vielä toisella hypitä liukkailla? Jarrua päälle, istu ja odota apua.

Taksilla kotiin hakemaan kassi ja sieltä taksilla sairaalaan -ap

En kyllä edes tiedä, voiko taksikuskia velvoittaa asiaan. Se ei ole sairaskuljetus, mutta toisaalta asiakas maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sairastut yllättäen? Tai vaikka kaadut liukkaalla ja jalka murtuu? Eikä ole ketään, joka keräisi tavarat?

Jos kaatuu liukkaalla kuka ne tavarat muka hakee? Jos sairastuu, on joko hetki aikaa pakata tai sitten on tajuton ja kuolee kuitenkin. Huolitaanko esim. ambulanssiin edes jotain matkalaukkua?

-eri

Pidän myös lääkkeitäni ko. kassissa, joten oletan, että pikkukassin saa kyllä ottaa ambulanssiin mukaan. Esim. nilkkamurtuman kanssa saa hypittyä yhdellä jalalla sen verran, että saa haettua taksin ja sitten taksilla sairaalaan -ap

Jos on liukasta ja toinen nilkka meni, niin ei kai sitä vielä toisella hypitä liukkailla? Jarrua päälle, istu ja odota apua.

Taksilla kotiin hakemaan kassi ja sieltä taksilla sairaalaan -ap

En kyllä edes tiedä, voiko taksikuskia velvoittaa asiaan. Se ei ole sairaskuljetus, mutta toisaalta asiakas maksaa.

Kyllä ne kuskit yleensä sen verran auttaa. Toki voi köpetellä itse yhdellä jalalla hyppien asunnon ovelle ja kuski kantaa kassin. Siltä ajalta veloitetaan seisontamaksu.

Vierailija
24/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mulla kun murtui nilkka liukastuessa, niin en todellakaan hyppinyt puolta kilsaa kotiin 😁 kaatumispaikalta lanssilla sairaalaan.

Vierailija
25/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kerkesin ottaan laturin ja lompakon kun ambulanssia vartosin. Kaiken muun saa sairaalassakin.

Vierailija
26/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tilannetta jossa joutuisi yllättäen sairaalaan osastolle siten että voisi käydä kodin kautta / lähtisi kotoa järjestelmällisesti. Joku sydänkohtaus tietysti mutta tulisiko silloin otettua joku random laukku mukaan, en usko.

Matkalaukku sen sijaan on aina puoliksi pakattu (sisältäen lääkkeet, passi, hygieniavermeet, laturit yms. tarpeet parin viikon matkaan) eli matkalle lähtiessä lisätään vain vaatteet matkakohteen mukaan sekä läppäri niin on valmis lentokentälle. Kohteeseen kuin kohteeseen pakkaus kestää siis n. 5-10 min.

Vierailija
27/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mulla kun murtui nilkka liukastuessa, niin en todellakaan hyppinyt puolta kilsaa kotiin 😁 kaatumispaikalta lanssilla sairaalaan.

Itse kävelin varaten kevyesti murtuneelle jalalle ja käväisin kotona ennen sairaalaa

Vierailija
28/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja onneksi en ole yksin. Olen elinsiirtopotilas ja olen valitettavasti joutunut hyvin lyhyellä varoitusajalla sairaalaan, muutaman kerran ambulanssilla eikä silloin ole aikaa tavaroiden pakkaamiseen, on jäänyt hammasharjat ja muut sellaiset asiat kotiin, niitä kyllä saa sitten sairaalasta, sairaalassa on jopa alusvaatteita, ei siellä pakko ole pylly paljaana kuljeskella.

Vierailija
29/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein aivohalvaus, sydäninfarkti, raju infektio on sellaisia, että saa just sen ambulanssin soitettua ja otettua kassin mukaan.

Vierailija
30/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja onneksi en ole yksin. Olen elinsiirtopotilas ja olen valitettavasti joutunut hyvin lyhyellä varoitusajalla sairaalaan, muutaman kerran ambulanssilla eikä silloin ole aikaa tavaroiden pakkaamiseen, on jäänyt hammasharjat ja muut sellaiset asiat kotiin, niitä kyllä saa sitten sairaalasta, sairaalassa on jopa alusvaatteita, ei siellä pakko ole pylly paljaana kuljeskella.

Ne vaatteet on kotimatkaa varten. Karua lähteä jossakin sairaalan tuulipuvussa ja sandaaleissa kotiin.

Vierailija
31/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kotona on aina vähintään parin päivän verran ruokaa, joka säilyy pitkään. Olen ostanut myös tiettyjä tarvikkeita esim. muovisuojuksen kipsiä varten suihkussa käynteihin. Särkylääkkeitä ym. perusjuttuja on tietysti myös kaapissa.

Nykyään kipsit ovat sellaisia, että ne saavat kastua.

Vierailija
32/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona kassin lisäksi defibrillaattori jolla voin käynnistää sydämeni jos sattuu pysähtymään ambulanssia odotella mahdollisen sydärin sattuessa. Rauhoittavia löytyy esilääkitystä varten, jolloin minut voidaan suoraan kiikuttaa leikkaukseen. Ruumispussi löytyy myös jos olen kuollut ambulanssin tullessa paikalle. Menen varuilta sen sisään makaamaan ambulanssia odotellessa. Sidonta tarvikkeita, hemostaattia, nesteytyspusseja, nenänielu letku, ompelutarvikkeet yms.

Vierailija
33/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kotona on aina vähintään parin päivän verran ruokaa, joka säilyy pitkään. Olen ostanut myös tiettyjä tarvikkeita esim. muovisuojuksen kipsiä varten suihkussa käynteihin. Särkylääkkeitä ym. perusjuttuja on tietysti myös kaapissa.

Joo mutta ei niitä ole tarkoitus pestä jollakin shampoolla suihkussa…

Vierailija
34/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jouduin sairaalaan niin ei ollut kuin kännykkä mukana. Kannasta katsoivat lääkitykseni ja ne sain muun lääkityksen ohella. Hammasharjankin sai sairaalan puolesta. Kännykän laturi oli oikeastaan ainoa jota kaipasin siellä mutta senkin sai onneksi lainattua muutaman kerran.

Vierailija
35/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jouduin sairaalaan niin ei ollut kuin kännykkä mukana. Kannasta katsoivat lääkitykseni ja ne sain muun lääkityksen ohella. Hammasharjankin sai sairaalan puolesta. Kännykän laturi oli oikeastaan ainoa jota kaipasin siellä mutta senkin sai onneksi lainattua muutaman kerran.

Mukavampi käyttää omaa laturia milloin haluaa. Oma hammasharja on sairaalan harjaa parempi.

Vierailija
36/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minulle lääkintävahtimestari kertoi saapaskipsiä laittaessaan, että nykykipsit kestävät uimahallin allasveden (vesijumppa on oivaa kuntoutusta), joten en näkisi jotakin shampoota minään uhkana.

Vierailija
37/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä sairaalassa saa mitään lipokkaita/tohveleita tms käyttöön? Mä en ole koskaan ollut ja miettinyt just näitä asioita nyt kun saattaa olla että joudun soittamaan ambulanssin.

Vierailija
38/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minulle lääkintävahtimestari kertoi saapaskipsiä laittaessaan, että nykykipsit kestävät uimahallin allasveden (vesijumppa on oivaa kuntoutusta), joten en näkisi jotakin shampoota minään

Tajuatko millainen mikrobipesäke se kipsin alla oleva iho on? Uima-allasveden bakteerit ei ainakaan paranna tilannetta. Kipsin alla oleva iho kannattaa pitää kuivana. Ko. lääkintävahtimestari ei taida olla perehtynyt mikrobiologiaan.

Vierailija
39/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä sairaalassa saa mitään lipokkaita/tohveleita tms käyttöön? Mä en ole koskaan ollut ja miettinyt just näitä asioita nyt kun saattaa olla että joudun soittamaan ambulanssin.

Sairaalassa saa pitää osaston lipokkaita. Kotiin lähtiessä saa ehkä muovipussit jalkaan, tuskin mitään oikean koon talvikenkiä.

Vierailija
40/81 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet on kotimatkaa varten. Karua lähteä jossakin sairaalan tuulipuvussa ja sandaaleissa kotiin.

Ei todellakaan ole, kun olet ollut riittävän vakavasti sairas et välitä edes miltä näytät ja kun pääset kotiin olet vain helpottunut että olet selvinnyt koettelumuksesta hengissä ja olet taas kotona. Kukaan ei nitä sairaalavermeitä ihmettele vaikka ne päällä lähtisit kotiin. Outo ajatustapa sulla. Et kai sentään alasti ole sinne sairaalaankaan alunperin lähtenyt, olen kotiutunut samoissa vatteissa jotka oli pääälläni kun sairaalaan jouduin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi