Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"sokeriton" taapero lastenjuhlissa

Vierailija
20.05.2015 |

Olin vieraana sukulaistytön 7-v synttäreillä. Mulla oli omat lapset 1, 5- ja 3-vuotiaat mukana, joten jäin "lastenpöytään" istumaan kahvittelujen ajaksi auttaakseni omia lapsiani. Paikalle purjehti synttärisankarin täti, jätti oma alle kolmevuotiaansa herkkupöytään ja sano mulle, että "Katsotko sitten ettei meidän "Nico-Petteri" ä syö karkkia, kun ei se saa", ja poistui aikuisten kahvipöytään toiseen huoneeseen. No, niillä kutsuilla Nico-Petteri sitten söi karkkia. Ja kaksin käsin, enkä kyllä tehnyt elettäkään estääkseni, taisin jopa työntää karkkikulhoa vähän lähemmäksi...
Kyllä on mukavia vanhempia, jos lapsi ei saa syödä herkkuja, pitääkö sitä kiusata vielä istuttamalla se herkkupöytään ja vielä kuvitella että joku muu vahtii!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas oli vegaanimuksu synttäreillä, ja tein tälle erikseen suolapaloja yms., mutta arvatkaa söikö mielummin samaa kuin muutkin, eli lihapullia? :) Paha siinä oli mitään sanoa, kun olin jo neuvonut hänelle ne "omat" syötävät...

Vierailija
2/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sillä diabetes olisi niin varmasti olisi sen sanonut! Eikä tuota sairautta voi eikä saa salata muilta ihmisiltä. Eikä varmasti kukaan salaakkaan. Vielä lapsesta kyse. Sokerit jos laskisi niin kukaan osaisi auttaa jne. Huoh näitä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:17"]En minäkään ymmärrä jos juhlissa kielletään herkut lapselta joka herkkuja tahtoisi. Varsinkin kun noinkin vanha lapsi ollut kyseessä. Ja vielä jätetään ihan vieras aikuinen vahtimaan. Aika inhottavaan tilanteeseen lapsensa kyllä jätti. Mutta aika ajattelemattomasti teit jos annoit syödä kysymättä äidiltä syytä herkuttomuuteen. Se kun olisi saattanut olla tosiaan esim. diabetes. [/quote] Rouva ei ole suoraan mulle sukua, mutta perheyhteyksien kautta tuttu. Tietäisin kyllä jos lapsella olisi jokin sairaus, joka estää karkin syönnin. Heillä on vaan sellainen periaate!

[/quote]

Joku voi myös salailla lapsen sairautta. Jos on pelkkä periaate niin sitten tuossa ei mitään kamalaa tapahtunut. Mutta itse en kyllä lähtisi uhmaamaan esimerkiksi sovitusti hoidossa olevan lapsen ruokavaliota. Ei ikinä voi tietää mitä siellä on oikeasti taustalla.

[/quote]

Oliko sinun mielestäsi tuo lapsi "sovitusti" ap:n hoidossa?

Vierailija
4/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:26"]

On sulla helppo elämä! Tottakai täti oli ihan törppö, mutta että viitsit harmistua toisen ihmisen ahdasmielisyydestä noin paljon, come on! Teet kanteluviestin Vauvalle? Mitä lisäarvoa omaan elämääsi haluat sillä?

Mikset vain naureskellut juhlien emännän tai kotona miehesi kanssa asialle? Olisit unohtanut koko jutun jo viimeistään samana iltana.

Kyllä sinä ilman tätä palstaakin tiedät, että kys. naiselta puuttui a) arkijärki ja b) käytöstavat.  

[/quote]

Taitaa sulla olla lääkkeet hukassa? Ap kirjoitti tänne ja jakoi kokemuksiaan. Ihmiset kirjoittavat päivittäin tälle palstalle ja jakavat kokemuksiaan. "Mikset vaan naureskellut juhlien emännän kanssa asialle", mitä? Taidat pelata aika vajaalla pakalla.

[/quote]

En käy vajaalla, lääkkeet ovat tallessa ja soveltuvin osin käytössä. Sovitaan, että en kysy miksi kirjoitat noin epäystävälliseen sävyyn ventovieraalle. 

Minä nyt vain avauduin ap:n avauksesta ... Hänelle lastenkutsuilta jäi mieleen ääliö, eli ikävä, negatiivinen asia. Etkö koskaan mieti miksi ihmiset tulevat palstalle jäkättämään jostakin aivan triviaalista asiasta sen sijaan, että he voisivat kertoa vaikka kivasti sujuneista kutsuista?

Jos törppö täti pilasi ap:n juhlat, niin ... en tiedä mitä sanoa. Mutta tietysti: kyllä Suomessa negatiivisuus aina positiivisuuden voittaa. 
[/quote]

Ei mua ainakaan kiinnosta lukea jonkun hienoista ja onnistuneista lastenjuhlista.. Tää juttu oli paljon kiinnostavampi!

Vierailija
5/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli myös sokeriton, ylipainoinen tyttö synttäreille. Tyttö istui karkkikulhon ja sipsikulhon ääreen ja mätti kaksin kourin herkkuja. Kun muut meni leikkimään, jäi tyttö keittiöön mättämään herkkuja. Oli ihan uskomaton, minkä määrän tämä pikkutyllerö pisteli menemään mättöä.

En jaksanut alkaa tytön kanssa tappelemaan. On nimittäin aika kiukkupussi. Jos ei saa tahtoaan lävitse, heittäytyy lattialle kirkumaan ja huutamaan. Joten sai mättää ihan rauhassa. Muut tytöt kyllä katsoi aika pitkään tätä mättäjää.

Vierailija
6/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, meillä oli kotona iso laatikollinen suklaamunan kuoria ja muuta huonolaatuista karkkia, sanoin leikilläni naapurin kakaralle että syö siitä. Se veti alle minuutissa koko laatikollisen, varmaan toista kiloa. Eikä ole kysymyksessä mikään ruokavaliorajoitteinen kersa, vaan kyllä olemuksesta jo näkee että sokerimässyllä etupäässä eletään, pullea pallinaama ja pituutta varmaan kohta pari metriä. Helppo saada poikakaveri noilla attribuuteilla?

Vierailija
7/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:17"]

[/quote]

Jos ap ei saanut suutaan auki, että hei, en pysty vahtimaan muksuasi, niin kyllähän lapsi oli ap:n vahdittavana. Eihän lapsen äiti kivasti toiminut mutta ei se ap:n tekoa soveliaaksi muuta.

Vierailija
8/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on moniallerginen lapsi ja tuon hänet juhliin vaikka hän ei saa mitään herkkuja syödäkään. Syötän hänet täyteen ennen juhlia. Otan sopivia herkkueväitä mukaan katson kyllä lapseni perään. Ei tulisi mieleenkään jättää lasta toisen vastuulle. 

Joskus kerhoissa yms toivoin mielessäni etteivät muut levittäisi ruokia joka paikkaan. Meille se oli kuin myrkkyä olisi ripoteltu ympäri kerhotilaa. Jäi kerhoilut pois, kun ruuat oli leikkipaikoillakin.

Vierailija
9/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen sokerin mässyttely muuten korreloi alkoholismin kanssa.

Vierailija
10/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:29"]

[/quote]Niin, pitäkää ne sokermässyt itsellänne, pakkoko niitä on kaikille muille tuputtaa vaikka puoliväkisin!

Vierailija
11/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aikaisella iällä näkee selvästi keiden lapsia ruokitaan sokerimässyllä. 

T. Lto

P.s, huomioikaa kuinka paljon elintarvikkeisiin laitetaan nykyään kaikenlaista piilosokeria, turha tulla sitten valittamaan kun kersojanne haukutaan läskeiksi kun itse olette ne sokeripitoisilla ruoilla läskeiksi lihottaneet.

Vierailija
12/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:31"]

[/quote]Niin, pitäkää ne sokermässyt itsellänne, pakkoko niitä on kaikille muille tuputtaa vaikka puoliväkisin!

[/quote]

Niin, liiallinen. Meillä lapset saaneet makeaa melko nuoresta, osaa todellakin itsekin säännöstellä paljonko syö. Ja hyvin vähän, 5 vuotiaaseen ei uppoa yhtä kindermunaa enempää makeaa karkkipäivänä. 

Vierailija
13/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus päiväkodissa harjoittelussa ja hieman säälitti sellaset lapset, jotka eivät saaneet syödä keksejä ja juoda mehua muoden tapaan. Olivat muutenkin kasvisruokavaliolla. Ei ollut kyse mistään allergioista tai sairauksista vaan nimenomaan kieltämisestä.

Vierailija
14/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:37"]

T. Lto

P.s, huomioikaa kuinka paljon elintarvikkeisiin laitetaan nykyään kaikenlaista piilosokeria, turha tulla sitten valittamaan kun kersojanne haukutaan läskeiksi kun itse olette ne sokeripitoisilla ruoilla läskeiksi lihottaneet.

[/quote]

Oisko pieni ero syödä makeaa joka päivä kuin että syö sitä karkkipäivinä ja juhlissa? Melkoinen lto. 

Vierailija
15/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:37"]

T. Lto

[/quote]....jatkoa, lohtu/herkkumässyistä puhumattakaan....

Vierailija
16/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja liiallinen välttely syömishäiriön ja neuroottisuuden kanssa. Lasta pitää opettaa elämään kohtuudella kaiken kanssa eikä vetää rajuja viivoja.

Vierailija
17/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos ap ei saanut suutaan auki, että hei, en pysty vahtimaan muksuasi, niin kyllähän lapsi oli ap:n vahdittavana. Eihän lapsen äiti kivasti toiminut mutta ei se ap:n tekoa soveliaaksi muuta.
[/quote]

En minä ainakaan ole toisten käskytettävänä tuolla tavalla. Tietenkään en vahtisi kenenkään lasta :D

Vierailija
18/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:17"] Oliko sinun mielestäsi tuo lapsi "sovitusti" ap:n hoidossa? [/quote] Jos ap ei saanut suutaan auki, että hei, en pysty vahtimaan muksuasi, niin kyllähän lapsi oli ap:n vahdittavana. Eihän lapsen äiti kivasti toiminut mutta ei se ap:n tekoa soveliaaksi muuta.

[/quote]

No ei se nyt saakeli näinkään mene, että muksunsa voi dumpata johonkin seurueeseen ja antaa ohjeet pois lähtiessä. Jos toinen ei ehdi väliin sanoa niin senkö nakki se on katsoa lasta? Just.  

Tää asenne ärsyttää äärimmäisesti yleisillä rannoilla jos on kahlaamassa pienen lapsen kanssa rantavedessä niin joku tuntematonkin olettaa että katson parin pirpanan perään samalla kun mamma menee ottamaan arskaa. 

Vierailija
19/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:12"]

Meillä taas oli vegaanimuksu synttäreillä, ja tein tälle erikseen suolapaloja yms., mutta arvatkaa söikö mielummin samaa kuin muutkin, eli lihapullia? :) Paha siinä oli mitään sanoa, kun olin jo neuvonut hänelle ne "omat" syötävät...

[/quote]

Tiedäthän, ettei vegaanilapsen elimistö kykene sulattamaan lihaa? Sama kuin kiviä söisi. 

Siis jos on oikeasti vegaani, mitä ei tainnut olla kun niitä lihapullia söi..

Vierailija
20/47 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:29"]

[/quote]

[/quote]

En minä ainakaan ole toisten käskytettävänä tuolla tavalla. Tietenkään en vahtisi kenenkään lasta :D
[/quote]
Tätä juuri, lasta ei mitenkään jäteytty mun vahdittavaksi vaan istutettiin herkkupöytään ja oletettiin että mä vahdin. Eikä todellakaan pilannut mun juhlia, lähinnä nauratti koko tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän