Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette kaupungin perhepäivähoidosta?

Vierailija
20.05.2015 |

Jotenkin ahdistaa kun soitettiin ettei tarhoissa ole tilaa ja olisi yksi pph paikka lapselle.. Onko nää yleensä ihan hyviä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on yleensä ihan hyviä. Tosin kyllä niihin huonojakin joukkoon mahtuu. Käy tutustumassa paikassa. Se kertoo jo paljon.

Itse olen ypph ja kyllä yksityisissäkin on huonoja. Itse olen omasta mielestäni oikein hyvä hoitaja :).

Vierailija
2/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan. Pääosa kuitenkin ammattitaitoisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ehkä sen näkee sitten paikanpäällä mutta mitäs jos se tuntuukin olevan huono paikka. Pitääkö mun sitten jäädä kotiin tai maksaa yksityinen? :/ ap

Vierailija
4/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan ahdistu, käy tutustumassa hoitajaan lapsen kanssa niin näet millainen hän on. Perhepäivähoitajilla on usein ammattitutkinto ja ovat ihan päteviä työssään. Kun käyt tutustumassa hoitajaan kiinnitä huomiota miten muut hoitolapset häneen suhtautuvat, onko tunnelma lämmin.

Itse olen kunnan pph, teemme yhteistyötä päiväkodin kanssa, meitä valvotaan, meillä on koulutuksia ammattipätevyyden lisäksi ja kokouksia jossa näemme toisiamme sekä päiväkodin ohjaajaa.

Vierailija
5/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti paikka on ok! Eikö hoitaja tule ensin käymään teidän kotona?

Vierailija
6/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:53"]Todennäköisesti paikka on ok! Eikö hoitaja tule ensin käymään teidän kotona?
[/quote]

Ei mulle mistään semmoisesta ole sanottu eli ei kai. :0

Vierailija
7/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö!

Ymmärrät kait että yksityinen EI ole kalliimpaa?

Vierailija
8/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:55"]

Hö! Ymmärrät kait että yksityinen EI ole kalliimpaa?

[/quote]

ON jos ei maksa täyttä päivähoitomaksua. Ainakin täällä.

Vierailija
9/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Hämeessä tehdään aloituskeskustelu aina lapsen kotona. Sen jälkeen lapsi vanhempineen tulee tutustumaan hoitajan kotiin.

Vierailija
10/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliset ovat yleensä koulutetumpia kuin yksityiset. Ainakin meidän kaupungissa kunnallisilta hoitajilta vaaditaan vähintään pph-tutkinto, mutta yksityiseksi saa alkaa kuka tahansa.

Vierailija
11/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:58"]

Meillä Hämeessä tehdään aloituskeskustelu aina lapsen kotona. Sen jälkeen lapsi vanhempineen tulee tutustumaan hoitajan kotiin.

[/quote]

Turussa myös  pyritään tähän.

Vierailija
12/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä tuolla hoitajan kotikäynnillä on?

Vierailija
13/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaan soitettiin ja sanottiin että pitäö ottaa pph yhteyttä ja käydä sielä tutustumassa. Ap

Vierailija
14/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:28"]

Mulle vaan soitettiin ja sanottiin että pitäö ottaa pph yhteyttä ja käydä sielä tutustumassa. Ap

[/quote]

No näinhän se järkevintä onkin, jos lapsi on menossa pph:lle hoitoon eikä hoitaja tule lapsen kotiin hoitamaan.

Vierailija
15/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:28"]

[/quote]

No näinhän se järkevintä onkin, jos lapsi on menossa pph:lle hoitoon eikä hoitaja tule lapsen kotiin hoitamaan.
[/quote]

Joo näin se meneekin koska hoitajalla on muitakin lapsia. Ap

Vierailija
16/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut useampi tuttava perhepäivähoitajana ja sivusta seuranneena olen tullut siihen tulokseen, etten ikinä veisi lastani perhepäivähoitajalle! Ja anteeksi etukäteen, teitä hyviä perhepäivähoitajia kohtaan! 

Kaikki tuttuni ovat ryhtyneet perhepäivähoitajiksi, jotta saisivat hoitaa itse omia lapsiaan mahdollisimman pitkään kotona. Puistossa juoruillaan vanhemmista muille kotiäideille, haukutaan vanhempia lasten kuullen, sorsitaan niitä lapsia, joiden vanhemmista ei pidetä. Omat lapset saavat enemmän huomiota, hellyyttä ja syliä, parempaa ruokaa ja eri leluja, jotka tietenkin ovat näiden hoitajan lasten omia leluja. 

Hoitaja voi olla jäädä saikulle, mitä pienemmistä syistä ja lapsia joudutaan raahaamaan päivystävään hoitopaikkaan tai varahoitoon. Aika ihmeellisillä syillä hoitajat pääsevät lapsista eroonkin, jos näistä eivät pidä.

Huh, olen minä monta kertaa päässäni miettinyt.

Tarhan hyviä puolia ovat ne, että tätejä on useita. Jos jonkun kanssa sukset menee ristiin, niin toisen kanssa homma sujuu paremmin. Lisäksi tätit myös valvovat toinen toisiaan. Heillä ei ole omia lapsia mukana ryhmässä ja homma on mielestäni tasapuolisempaa ja reilumpaa.

Vierailija
17/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin/yksityinen, sillä ei ole väliä. Mutta sillä on millainen hoitaja on, kukaan ei häntä vahdi paitsi vanhemmat itse.

Vierailija
18/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma mutta tämä pph on kai lapseton. Sitä juuri mietin että onko nämä pph ihan loppuunpalaneita ja purkaa sitä sitten lapsiin. Muutama lapsi ryhmässä on esim juuri siinä uhmaiässä. Omani on vasta 1v :/

Vierailija
20/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ollut n. 1-vuotiaasta pph:lla hoidossa ja minulla on vain hyvää sanottavaa hoitajasta. Hänellä itsellään on lapsia, mutta ovat jo kouluikäisiä. Lapsille on todella paljon leluja joita välillä vaihtelee.

Varahoitokin on loistavasti järjestetty meidän kaupungissa eli on ihan erillinen yksikkö, jossa hoidetaan lapsia, jos hoitaja sairastuu tai hänen perheen jäsenensä ns. tarttuviin tauteihin, hoitajien tasausvapaat ja lomat myös lapset on siellä hoidossa. Ainoa on kesä, jolloin varahoito ja suurin osa perhepäivähoitajista on lomalla, jolloin kootaan lapsia jollekin toiselle pph:lle tai päiväkotiryhmiin. Täällä ainakin kuunnellaan aika hyvin vanhempia.

Lastani en halua päiväkotiin ennen eskari ikää. Tämä on ollut meidän perheen valinta, joka todettu hyväksi. Kyllä tutustumisessa jo aika hyvin näkee onko hyvä hoitaja, muutamassa viikossa näkee jo sen miten lapsi viihtyy ja miltä hoitaja tuntuu itsestäsi, kun viet ja haet lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän