Onko ok käydä töissä parin tunnin välein vessassa?
Kommentit (31)
Varmasti riippuu hieman alasta, toimistossa tuskin ketään kiinnostaa ellei koko vessa haise aina jälkeen päin. Tehtaalla ja asiakaspalvelussa taas todennäköisesti työkaveri joutuu tuuraamaan sinua, joten 10min reissut tunnin välein aivan varmasti aiheuttavat vitutusta!
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:39"]
Tehtaalla ja asiakaspalvelussa taas todennäköisesti työkaveri joutuu tuuraamaan sinua, joten 10min reissut tunnin välein aivan varmasti aiheuttavat vitutusta!
[/quote]
Kun olin asiakaspalvelutöissä, minua ei haitannut työkaverin pari kolme kertaa/työpäivä tapahtuvat vessakäynnit joiden ajan minä hoidin hänen työpistettään.
Sen sijaan minua vitutti suunnattomasti hänen tupakkataukonsa, joita oli x määrä/työpäivä ja joihin meni aina lähemmäs 15 min/kerta. (Työpaikka oli korkean ja sokkeloisen toimistotalon yläkerrassa josta joutui hankkiutumaan ensin alakertaan ja siitä pihalle tupakkapaikalle. Tupakkapaikka ei ollut ihan ovien läheisyydessä). Erityisesti se vitutti silloin, kun olin itse uppoutunut töihin ja oli hyvä flow. Ja sen kerran kun olin perimmäisessä kellarissa siivoamassa firman arkistoja ja sieltä piti aina lähteä kesken kaiken yläkerroksiin, että rouva pääsee palvaamaan itseään. Ja sitten hän kehtasi vielä nalkuttaa kun minulla kesti niin kauan tulla päästämään hänet tupakalle.
Olin tuolloin nuori ja kiltti, nykyään en kumpaakaan joten en enää lähtisi toisten tupakkataukojen pelastajaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:26"]
Pitäisiköhän sinun mieluummin käydä lääkärissä?
[/quote]
Ainakin urohoitajilta sain ohjeeksi käydä säännöllisesti 2 tunnin välein vessassa. Joten ehkä siitä saa todistuksen työpaikkaa varten.
T. ei aloittaja vaan eräs toinen.
Itse kävin parin tunnin välein vessassa kun oli tauko. Tauon ulkopuolella ei saanut käydä vessassa jossei nyt ollut ihan pakko. Toki ei siinä 10 min tauolla paljon muuta sitten kerennytkään tekemään. Keskellä päivää oli pidempi ruokatauko ja silloin kerkesi myös syömään.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:52"]Itse kävin parin tunnin välein vessassa kun oli tauko. Tauon ulkopuolella ei saanut käydä vessassa jossei nyt ollut ihan pakko. Toki ei siinä 10 min tauolla paljon muuta sitten kerennytkään tekemään. Keskellä päivää oli pidempi ruokatauko ja silloin kerkesi myös syömään.
[/quote]
Vessassa saa tosiaan käydä tarpeen vaatiessa myös taukojen ulkopuolella, ei sitä voida kieltää.
Käyn itekkin noin parin tunnin välein vessassa ja mulle se on ihan normaalia.
Jos tuntityötä tehdään niin paskalla ollaan se 3-5 päivä ja vähintään 10min päivä. Jollekkin muullehan me työläiset rahaa tehdään...
Itse käyn myös parin tunnin välein. Syön vihreäteepillereitä, jotka osaltaan kiihdyttää aineenvaihduntaa ja juon vielä työpäivän aikana pari litraa vettä.
Vierailija kirjoitti:
3-10min aina. Kahvitauoilla ei kerkeä.
Eikö sun oma järki sano mitään kun pitää täältä kysyä? Kahvitaolla tasan kerkee vessaan, jätä se kahvi juomatta.
Mut siis: ei ole ok jsonon jokapäiväistä. Tajuan jos vaikka on vuolaat menkat jolloin pitää vaihtaa side usein mut menkat kestää sen 5 pv vaan.
Toimistotöissä muutenkin suositellaan pientä jalottelua tunnin parin välein. Välillä kävellään hakemaan kahvi, välillä vessassa, välillä haetaan posti ja välillä käydään kollegalta kysymässä jotain tai tehtaan puolella tsekkaamassa joku juttu. Onneksi meillä ei kukaan vahtaa.