Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 45 vuotiaat. Vieläkö teillä on kuukautiset?

Vierailija
20.05.2015 |

Minulla ikää jo 52 ja edelleen ihan säännölliset. Saisi jo loppua.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:48"]Eiks sitte rupsahda nopeemmin kun menkat loppuu? Loppuks seksielämäki kun menkat loppuu, kuivuuko paikat yms.?
[/quote]

Rupsahduksesta on vähän vaikea itse sanoa kun tämän vanhenevan naaman näkee joka päivä peilistä. Iho tuntuu vähän ohenevan. Paikat eivät ole kuivuneet eikä seksielämä loppunut. Taitaa olla yksiköllistä. Menkat poissa vuoden verran.

Vierailija
22/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 ja on ok, että suoja sydänkohtauksia vastaan ja kuivuutta vastaan jatkuu vielä. Eli kk on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säänölliset ovat mutta koko ajan pahenevat, hirveä tulva, tunnin välein saa pahimmillaan vaihtaa, ohivuotoja sattuu ja sitten on jälkiä farkuissa, hameissa, mekoissa ja jopa tuoleissa. 50 v olen. Vuoto kestää 3-4 päivää, 2 viimeistä päivää tulee myös inhottavia maksoittuneita kökkäreitä. Vuoto on niin limaista että jää vessanpöntön pohjaan, useampi kerta pitää vetää. Kipuja on myös ja heikko ja huono olo ja hemoglobiini laskee.

Joku on sanonut että näytän ikäistäni nuoremmalta. Onhan se positiivista mutta eipä ole mukavaa kärsiä joka kuukausi ja sairauspäivänkin joutuu silloin tällöin pitämään. Niin että voisivat jo loppua. Pelkään myös sellaista mitä joillekin on tapahtunut että vaihdevuosissa menkat saattaa kestää viikonkin eivätkä lopu kuin lääkityksellä. Tai jos alkavat tulla useammin niin kyllä menee vaivalloiseksi.

Vierailija
24/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kuin seinään keväällä 44-vuotiaana, - vain kerran tulivat sen jälkeen elokuussa täytettyäni kesällä 45 vuotta. Vaihdevuosioireita sitten kestikin useamman vuoden (hikoilua, kuumia aaltoja yms.), kun hormonihoitoja en voinut käyttää rinnoissani olevien kasvainten tähden. Olen nyt pian 57-vuotias, ja olin kyllä erittäin tyytyväinen,  että kuukautiset loppuivat niin varhaisessa vaiheessa, kun vuotoni oli yleensä runsasta, ja pitkäkestoista. Kuukautiseni olivat täysin säännölliset, vaan kierto oli normaalia lyhyempi. 

Vierailija
25/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:27"]

Olen 51 ja on ok, että suoja sydänkohtauksia vastaan ja kuivuutta vastaan jatkuu vielä. Eli kk on.

[/quote]

Minä saan suojan sydänkohtauksia ja kuivuutta vastaan hormonikorvaushoidosta.

Vierailija
26/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:30"]

Säänölliset ovat mutta koko ajan pahenevat, hirveä tulva, tunnin välein saa pahimmillaan vaihtaa, ohivuotoja sattuu ja sitten on jälkiä farkuissa, hameissa, mekoissa ja jopa tuoleissa. 50 v olen. Vuoto kestää 3-4 päivää, 2 viimeistä päivää tulee myös inhottavia maksoittuneita kökkäreitä. Vuoto on niin limaista että jää vessanpöntön pohjaan, useampi kerta pitää vetää. Kipuja on myös ja heikko ja huono olo ja hemoglobiini laskee.

Joku on sanonut että näytän ikäistäni nuoremmalta. Onhan se positiivista mutta eipä ole mukavaa kärsiä joka kuukausi ja sairauspäivänkin joutuu silloin tällöin pitämään. Niin että voisivat jo loppua. Pelkään myös sellaista mitä joillekin on tapahtunut että vaihdevuosissa menkat saattaa kestää viikonkin eivätkä lopu kuin lääkityksellä. Tai jos alkavat tulla useammin niin kyllä menee vaivalloiseksi.

[/quote]

Ihan kuin minä olisin tuon kirjoittanut! Tosin minulla tulee 50 täyteen vasta loppuvuodesta enkä onneksi ole töissä. Jos olisin, työnantaja saisi varautua muutaman päivän sairauslomaani kolmen viikon välein, niin kauheaa tämä on. Tänään on vuodon neljäs päivä ja onneksi jo hieman vähenee. Sunnuntai ja maanantai olivat petipäiviä, ei tarvitse kuin maata sohvalla, niin siltikin parin tunnin välein täytyy iso ja pitkä side käydä vaihtamassa, koska se on aivan litimärkä verestä. Eikä juuri voi muuta kuin maata: ulos ei voi lähteä, sillä valuminen on niin valtavaa ja tahrivaa, että en ota riskiä sen näkymisestä kaikelle kansalle. Kierto vaihtelee, välillä on 21 päivää, välillä 25 ja myös siltä väliltä. Mies aina ihmettelee, joko se kolme viikkoa meni, kun sanon, että sidettä tarvitaan taas. Minä siihen, että se on niin lyhyt aika, että se kulkee kuin siivillä. Mitään menoja ei koskaan voi suunnitella muulloin kuin juuri edellisen vuodon loputtua. Sen jälkeen on noin kaksi viikkoa aikaa, sen pidemmälle ei voi suunnitella, kun ei tiedä tarkkaan vuodon alkamispäivää. Haluan olla silloin aina kotona tarpeeksi siteitä ja vessapaperia hamstrattuna. Otan minä mielelläni vastaan ne kuumat aallot ja muut tulevat kauhistukset, kunhan tämä tahriva ja kivulias vaihe näin 39 vuotta kärsimystä täynnä olisi jo minulta ohi.

Sisaria minulla ei ole ja äidiltäni munasarjat leikattiin kasvaimen takia 46-vuotiaana, jolloin kuukautiset häneltä loppuivat, joten en tiedä, millainen perimä minulla ihan luonnollisesti on näissä asioissa. Olisi kyllä kiva tietää.

Vierailija
27/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppuivat kun olin 42v. ja tosi tyytyväinen olen ettei enää tarvitse kestää niitä. Naisellisuus ja nuorekkuus ovat säilyneet, osaksi kiitos kilpaurheilija urani. 

Vierailija
28/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 51 v ja vielä jatkuu... tuossa alkuvuodesta oli kyllä parin kuukauden tauko, joten ehdin jo toivoa... Mutta ei sitten vielä. Toivottavasti tämä oli jo yskimistä lopun edellä. Odottelen milloin niitä kuumia aaltoja tulisi, mutta ei ole niitäkään.

Vierailija
29/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

54v, vielä on, ei jaksaisi enää:)

Vierailija
30/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vielä, tosin ovat niukemmat nykyään, kierto lyhentynyt, eikä ole ennakkovaroitusta, milloin alkaa, kuten ennen, eli ennen muutamaa päivää aiemmin rinnat olivat arat ja teki mieli syödä herkkuja.

Vierailija
31/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, eikä niistä mitään haittaa ole. Ikää 46 v.

Vierailija
32/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v, ihan säännöllisesti. Toivon hartaasti niitten loppumista.

Vierailija
33/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 v. Edelleen säännöllinen kierto

Vierailija
34/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten loppuivat, ikää silloin 55.

Vierailija
35/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

72 täytän syhyksyllä. O edelleen, mutta ei säännöllisest tuu ja viimeeksi ei tullu ollenkaa. Toivon että loppuisi jo en nääs mikään nuori oo. Kuolema tulloo enneku menekat lohopuu!!!

Vierailija
36/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:41"]

56 v. Edelleen säännöllinen kierto

[/quote]

Voi masennus.... olen 51 v. ja toivon kovasti, että loppuisivat. Vuoto on ihan säännöllinen, mutta kestää vain päivän -- tihkuu vähän seuraavana. Olen ollut toivossa, että kohta loppuu. 

Ei tässä nyt muuta, mutta minulla on aivan sietämättömät kivut tämän yhden päivän aikana. 800 mg ibuprofeenikaan ei oikein auta. 

Hyviä puolia kai on se, että iho pysyy parempana vai pysyykö? Oletko ikäistäsi nuoremman näköinen?

Vierailija
37/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v. ja ihan on normaali kierto. Luomu eli ei ole pillereitä tai kierukkaa.

Menkat ovat tosin nykyään runsaammat kuin ennen ja ennen menkkoja on tiputteluvuotoa mutta nämä voi johtua myoonistakin eikä vaihdevuosista...tai sitten molemmista.

Vierailija
38/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias ja viime vuonna loppui. Minulla on kolme vanhempaan siskoa ja kaikilla meillä sama juttu, että näin aikaisin. Geneettinen pikkuvirhe ilmeisesti. Ei ole kuitenkaan hedelmällisyyden kanssa ollut muilla ongelmia. 

Minä olen lapseton ei-vapaaehtoisesti. 

Vierailija
39/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46  ja eipä ole kahdeksaan vuoteen ollut, hormonikierukka. Ja toinen munasarja ja torvi  poistettu, edelleen uusi hormonikierukka vaihdettu, kuulemma parempi näin, kuin luomuna. Gynekologi oli tätä mieltä, enkä jaksanut väitellä.

Vierailija
40/42 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v ja on, hormonikierukasta huolimatta. Vaihdevuosioireita on ollut, yöhikoilua.