Yli 45 vuotiaat. Vieläkö teillä on kuukautiset?
Minulla ikää jo 52 ja edelleen ihan säännölliset. Saisi jo loppua.
Kommentit (42)
Olen ihan kohta 45 ja menkkakierto on lyhentynyt 28 päivästä 23-24 päivän mittaiseksi. Vuoto on runsasta ja kivut kamalia. Hormonivalmisteita ei ole käytössä, steri tehty.
Kannattaako tässä vaiheessa jo hakea jotakin apua?? Mitä se voisi olla, hormonikierukka vai pillereitä? Mieliala on ihan järkyttävä jo yli viikon ennen menkkojen alkua ja kipuihin menee 2kpl Panacodia kerralla.
Hei 17...ei sinulle varmaan enää pillereitä määrätä vaan just tuo hormonikierukka voisi olla hyvä kun monilta jää silloin menkat pois tai vuoto on tosi niukkaa.
Minulla loppuivat 54v. Siihen asti tosi säännölliset lähes aina.
Mulla loppu kuukautiset jo 38 vuotiaana. Laitatin hormoonikierukan ja kun se poistettiin niin ei enää palannut kuukautiskierto. Hyvä niin.
Onhan nuo ja ei mua haittaa. Olen 46 v, ei ole mitään oireita vielä ja kierto on samanlainen kuin 10 v sitten. Siskollani loppui vasta 57 v, äidilläni 54 v. Joten eiköhän tässä näin mennä vielä muutama vuosi.
Minulla on ihan säännölliset luomusti 46 veenä, kierto 24-26 päivää ollut jo vuosia. Ehkäisyä ei ole. 2 lasta. (Kierto lyhentyi kuopuksen jälkeen (nyt 13 v) ja tuli keskenmenot (4 kpl). Jotain häikkää lastensaannissa, mutta emme hakeutuneet tutkimuksiin, kun ei olisi päästy kunnalle ja yksityinen oli liian kallis duunarille.) En kaipaa vaihdevuosia vielä.....
miksi ihmeessä toivotte menkkojen loppuvan?!
terv. nuori nainen
Ei ole ollut 12 vuoteen. Kolmas hormonikierukka menossa. Just kun kävin vaihtamassa uuden, niin gyne sanoi munasarjojen toimivan normaalisti.
46 v
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:41"]
terv. nuori nainen
mitä iloa niistä on?
[/quote]
Just yksi kierto loppui. Saisivat loppua kokonaan jo. T: tänään 46v
Eiks sitte rupsahda nopeemmin kun menkat loppuu? Loppuks seksielämäki kun menkat loppuu, kuivuuko paikat yms.?
Onneksi ei ole enää. Loppuivat 52-vuotiaana, kun kohtu ja munasarjat jouduttiin poistamaan. Siihen asti ne olivat säännölliset.
Täytän tänä vuonna 50v ja kuukautiset ovat edelleen säännölliset.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:46"]
Just yksi kierto loppui. Saisivat loppua kokonaan jo. T: tänään 46v
[/quote] Hei, onnea!
Täytin eilen 85 ja vielä jatkuvat säännöllisesti. Harmittaa, saisivat jo loppua niin pääsisi helpommin bilettämään.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:41"]
terv. nuori nainen
[/quote]
Siksi, ettei niillä enää mitään tee. Minulla on neljä lasta ja tosiaan tässä viisissäkymmenissä en ole enää ajatellut lisää.
Ne ovat vain riesa, josta haluaa eroon. Tehtävä on täytetty!
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:05"]
46v. ja ihan on normaali kierto. Luomu eli ei ole pillereitä tai kierukkaa.
Menkat ovat tosin nykyään runsaammat kuin ennen ja ennen menkkoja on tiputteluvuotoa mutta nämä voi johtua myoonistakin eikä vaihdevuosista...tai sitten molemmista.
[/quote]
Mulla täsmälleen sama tilanne kuin tässä.
t toinen 46 v
Olen 51. Menkat alkoivat epäsäännöllistyä 49-vuotiaana - välillä tulivat säännöllisesti, välillä jäi muutama kuukausi väliin. Aloitin korvaushoidon silloin kamalien vaihdevuosioireiden takia ja nyt tulevat pillerien voimalla säännöllisesti (ovat tosin paljon niukemmat ja helpommat kuin aiemmin), "oikeita" menkkoja lienee pari kertaa vuodessa huomattavasti kovemmista kivuista ja turvotuksesta päätellen. Nuo oikeat saisivat jo loppua.
49 v ja viimeksi oli 6kk sitten... Sitä ennen varsin säännölliset, paitsi viimeiset pari vuotta niukkenivat ja harvenivat. Onneksi ei enää! Johan sitä tuoli vuodettua tarpeeksi yhteen elämään, kun 12-vuotiaana alkoivat.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:01"]Minulla ikää jo 52 ja edelleen ihan säännölliset. Saisi jo loppua.
[/quote]. On ha oon yli 55 v. Hormooneja popsin vaihareihin