Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies ja isä teillä on?

Vierailija
20.05.2015 |

Meillä mies tiuskii vihaisena, jos joutuu heräämään meidän muiden kanssa samassa aikataulussa eikä pääse torkuttamaan viittätoista minuuttia. Hänen ensimmäinen kymmenminuuttinen kuluu kännykän ja netin parissa. Jossain välissä hän ehtii tiuskia minulle, että miksi olen herättänyt hänet. Ihmettelee miksi en auta häntä enempää lasten hoitamisessa, kun olen jo pukenut toisen ja koitan sillä välin laittaa vaatteita itselleni, kun hän pesee toisen hampaita. Ihmettelee miksi olen häntä kohtaan taas kiukkuinen, vaikka hän auttaa minua niin paljon. Menee suihkuun 10-15 minuutiksi, tulee keittiöön ohjeistaakseen minua, että lapsen lasi on laitettu huonosti tiskipöydälle ja saattaa tippua. Tekee aamutoimiaan ja lukee kännykkää. Tekee aamupalaansa, selittelee omia juttujaan ja ihmettelee miksi olen pahalla tuulella heti aamusta, kun en jaksa häntä kohtaan olla aurinkoinen. Alkaa tiuskia minulle, koska hänelle tulee kiire. Alkaa syyllistämään minua, kun en auta häntä toisen lapsen pukemisessa, kun olen jo pukenut toisen ja vaihtanut toisen kakkavaipat ja pyydän häntä jatkamaan ulkovaatteiden pukemisella. Sanoo monta kertaa kuinka hän on myöhässä ja vaatii, että minä myöhästyn töistäni ja vien lapset. Kun lopulta räjähdän ja huudan hänelle, että hyvä on, painu töihisi, muuttuu marttyyriksi ja sanoo ehdottomasti vievänsä lapset, koska nostin tästä niin suuren metelin. Ihmettelee, miksi olen niin vaikea.

Yleisesti ottaen kotona ollessaan lukee huomaamattaan koko ajan nettiä kännykästä, tivaa miksi olen koko ajan vihainen, vaikka olisin ihan vaan sanomatta mitään. Tulee syömään valmiiseen pöytään, tyhjentää välillä tiskikonetta, auttelee välillä pyykkien kanssa, välttelee siivoamista, valittaa siitä, että valitan hänelle kotitöihin osallistumisen vähyydestä. Ostaa minulle äitienpäivälahjaksi lahjan, jonka itse haluaisi saada. Tuijottaa nettiä, jos joskus ollaan samaan aikaan iltaisin hereillä ja telkkarin ääressä hetki ennen nukkumaan menoa. Valittaa, että olen hankala päsmäri, jonka pitäisi ottaa rennommin, vaikka olen se, joka kannattelee tätä ”perhettä”. Valittaa, että tuhlaan rahojamme turhaan, kun ostelen lapsille vaatteita, muttei näe mitään ongelmaa laittaessaan rahaa omiin mieltymyksiinsä. Hän itse rikkoo perheemme, mutta syyllistää siitä minua. Sellainen mies ja isä meillä asuu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli samanlainen+ hänen äitinsä joka oli vielä pahempi.

Vierailija
2/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, eroa. Annatte lapsille todella huonon esimerkin parisuhteesta. Mun isä oli samanlainen kun sun mies, mutta äiti ei halunnut erota lasten takia. Nyt itsellä ei parisuhteet toimi koska olen nalkuttava ämmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää aamulla, laittaa ekaluokkalaisen aamupalan. Jos mulla on myöhäisempi aamu, saan nukkua sen aikaa. Sitten herään huojumaan keittiönpöydän ääreen, ja mies pukee koululaista ja katsoo, että repussa on kaikki tarvittava. Hän kutsuu lapsen pukemaan ulkovaattteita ja mä hengaan sen näköisenä pöydässä, kuin olisin hereillä ja jotenkin mukana aamutoimissa. 

Kun kuopus herää, mies laittaa tällekin aamupalan ja kuuntelee lapsen juttelua. Mä alan silloin yleensä valmistautua töihinmenoon. Lähden töihin ja mies jää kuopuksen kanssa kotiin. Kun tulen töistä, mies on yleensä katsonut tai kohta katsoo lapsen kanssa läksyt. Kumpikaan ei oikein tee ruokaa, syömme jotain kyhättyä kuitenkin. Lapset kärttää huomiota, minä jaksan heitä kuunnella vähän, mies enemmän. Sitten alan pulista omista asioistani miehelle, juttelemme minun asioistani tai ainakin mä juttelen, mies ehkä lukee lehteä ja kuulee noin puolet. Hyvänä päivänä vähän halailemme, pussailemme, oikein huonona päivänä mä kitisen jotain ja tulee riitaa. Mies ei silleen riitele, mutta ei ota paskaakaan niskaan. Mä valitan muutenkin omia asioitani päivittäin, olen tosi tyytymätön elämääni, mies koittaa tukea. 

Iltatoimet hoitaa pääsääntöisesti mies. Minä palstailen. Jos on vapaapäivä niin kuin nyt suunnilleen sama kuvio. 

Vierailija
4/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa välillä mietin, mutta eihän se oikeasti ole niin yksinkertaista eikä tämä viesti nyt tietenkään kuvasta millainen minä olen parisuhteessa. Ehkä minussakin on huomauttamista. Pitäisi olla asunto, johon lasten kanssa muuttaa, yhteinen asunto pitäisi myydä, avioero vie oman aikansa eikä senkään jälkeen hänestä pääse lopullisesti eroon lasten takia. Eron jälkeen lasten hoitaminen hankaloituisi entisestään ja saisivat erossa viimeistään esimerkin todella huonosti hoidetusta parisuhteesta. Nyt ovat kuitenkin ”onnellisessa perheessä” eivätkä tiedä kaikkea mitä vanhempien välillä on meneillään. Nyt en ainakaan henkisesti vaan jaksa lähteä taistelemaan tätä hankalaa, syyllistävää ihmishirviötä vastaan. Olen varma, että vaatisi lapset itselleen ja olisin heikoilla, koska olen epätasapainoinen yksilö hänen silmissään ja osaisi kyllä tuoda sen ilmi, jos johonkin jouduttaisiin menemään sopimaan lasten hoitojärjestelyistä. AP

Vierailija
5/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmasti maailman paras mies: hoitaa lapset ja kodin arkisin yksin, sillä olen töissä toisella paikkakunnalla (niin kaukana kotoa, että yövyn arkisin työpaikkakunnalla). Tosin lapsemme ovat jo isoja, yli 10v.

Mies on ollut aina aamu-uninen, mutta iän myötä on vähitellen oppinut "heräämään". :) Muutenkin on aina tukenut mua kaikissa asioissa, niin kotona, opiskeluissa kuin työasioissakin. Leikki lasten kanssa tosi paljon kun olivat pieniä, tykkää touhuta perheen ja lasten kanssa. Ei koskaan huuda, suuttuu harvoin eikä ryyppää tai rellestä poikien kanssa. Eikä vilkuile muita naisia. Harrastukset sellaisia että perheelle jää paljon aikaa. Perhe onkin aina ollut hänelle tärkeintä elämässä.

Mulla taitaa olla siis oikeasti hyvä mies, joka tämän palstan perusteella taitaa olla harvinasta. Olen siis ilmeisesti onnekas nainen :)

Vierailija
6/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse aika paljon miehesi kaltainen, vaikka olen nainen. Siis aamu-uninen, paljon nettiä käyttävä ja laiska kotitöissä. Onneksi olen ymmärtänyt jättää pariutumisen ja lapsenteon väliin, ne hommat ei vaan kaltaisilleni sovi.

Vierailija
7/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä/puoliso/isoisä on todella rakastava,rakastettava, lämmin,raitis, empaattinen, ahkera, auttava ihan terve ihana suomalainen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme