Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita kännykkä- ja somesukupolven lapsien on vaikea ymmärtää?

Vierailija
20.05.2015 |

Oletko havainnut jtoain yleisiä piirteitä?

Itse olen huomannut, että oman olemisen oikeutus ja vastuun ottaminen itsestä on monelle aika vierasta. Moni tuntuu elävän jossain ihmeellisessä oleskeluyhteiskunnassa, jossa vastuu yksilöstä on viime kädessä yhteiskunnan harteilla.

Kommentteja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas 30-60 vuotiaat luottavat liikaa sossuun. Monet nuoret ovat hyvinkin yritteliäitä ainakin täällä raumalla.  

vanhat elokuvat ovat luultavasti käsittämättömiä kun elokuvan ongelman ratkaisis nykyään sekunnissa netistä googlaamalla tai kännykällä soittamalla

Vierailija
2/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin myös, että yleinen heittäytyminen yhteiskunnan varaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 07:31"]Ajattelisin myös, että yleinen heittäytyminen yhteiskunnan varaan.
[/quote]
Ei kai tällaista voi tulla mieleen, ellei mallia anneta kotoa?

Vierailija
4/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen päinvastaista mieltä kuin ap. Minusta nämä some-ihmiset eivät hahmota yhteiskuntaa ja kokonaisuuksia, saati että osaisivat vaatia lain takaamia palveluita.

Ylipäätään yleissivistys on aika heikoissa kantimissa, sen sijaan tiedetään omista mielenkiinnon kohteista paljonkin. Vähän semmoinen asperger-ajattelutapa monella.

Se, minkä jatkuva some-yhteys ja kännykällä kiinni saatavuus on tehnyt, on lyhytjännitteisyys ja suunnittelemattomuus. Kun minä olin nuori (haha, pitipä päästä tämä sanomaan...) asioista oli pakkokin sopia hyvissä ajoin kunnolla, kun ei saanut porukkaa enää kotoa lähdettyä kiinni - oltiin sidoksissa niihin lankapuhelimiin. Nyt kun teinini lähtevät kotoa kavereiden kanssa hengailemaan, mitään ei ole sovittuma. Pitkin matkaa soitellaan, missä nähdään ja koska ja tuodaanko mukana evästä.

Tämä heijastuu muuhunkin tekemiseen, sellaisia pitkän aikavälin suunnitelmia tehdään vähemmän.

vm 1967

Vierailija
5/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mitään noista edellä mainituista huomannut, mutta meille ostettiin pihasauna ja kun teini meni sinne eka kerran , järkyttyi niin kun siellä ei ollut suihkua vaan vadista olisi pitänyt pestä,ettei ole toista kertaa mennyt:D

Vierailija
6/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi Kokoomus on niin suosittu teinien varjovaaleissa. Ehkä vain eivät ymmärrä, ettei raha tosiaan tule seinästä ja äänestävät pelkästään imagosyistä.

Vierailija
7/7 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 07:41"]

En ymmärrä, miksi Kokoomus on niin suosittu teinien varjovaaleissa. Ehkä vain eivät ymmärrä, ettei raha tosiaan tule seinästä ja äänestävät pelkästään imagosyistä.

[/quote]

Tähän on helppo vastaus. suuri osa nuorista "tietää" ,että heistä tulee menestyviä liikemiehiä tai erikoislääkäreitä joten kokoomuksen retoriikka toimii. Sitten yliopistossa ihmetellään miksi opintotuki on liian pieni kun ei olla enää äidin lihapadoilla.  ihminen näkee aina vain oman tilanteensa, joten en syyllistä nuoria ja ovathan he nyt osaavampia kuin edelliset sukupolvet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä