Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Eikö se isi tappanutkaan sua?"

21.09.2006 |

Tämän kysymyksen esitti kohteliaasti tänä aamuna 2 vuotias poikani. Pitää varmaankin ajatella mitä sitä puhuu lasten kuullen. Olin eilen kaupassa sanonut kun pojat vinku itselleen leluja, että isi tappaa mut jos ostan teille koko ajan leluja. (Huomasin kyllä itsekin sillon, että niin ei olisi pitänyt sanoa, mutta luulin, etteivät pojat hoksanneet sitä.)

Kerran myös kysyin, että kuka on varastanut mun harjan? Ja seurauksena oli, että vanhin poika (silloin 1,5v) luuli varastamisen tarkoittavan ottamista. Sitten kerran Säästökuopassa poika huusi: Äiti, varastetaan tämä Tomi Traktori... Arvaa hävettikö!

Onko muille käynyt lasten kanssa samoin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isi oli ollut aika paljon poissa kotoa työreissujen vuoksi ja jälleen kerran lähti jonnekin, nyt kyllä hupireissuun, niin tyttö vilkutettuaan ikkunassa kääntyi, huokasi ja kysyi minulta ' äiti, missä isi asuu?' . Tyttö oli silloin jo 4-vuotias!

Vierailija
22/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi sulla mummi on noin vanha pimppi... :D

Ja samoin kuten monilla muillakin, isin kaljoista pitävät lapset huolen. Varsinkin kun tyttö oli parivuotias, sanoi aina kaupassa kaljapullot nähdessään, että isille kaljaa, isille kaljaa! Ja selitti suureen ääneen, että meidän isi ostaa ainaa kaljaa.

Olimme häissä tytön ollessa 3-vuotias. Istuimme merkityillä paikoilla pöydässä, jossa oli sulhasen sukulaisia, " vähän hienompia ihmisiä;)" Meidän neiti koko ajan sanoi juovansa leikkikaljaa ja kertoi kuinka isi juo aina(?!?) kaljaa. Kyllä vähän hävetti. Ja mitä isot edellä sitä pienet perässä, 1.5-vuotias pikkusisko juo leikkikailaa....

Kerran isompi kuului sanovan pienemmälle, että turpa kiinni. Kun sanoin, että ei noin saa sanoa, niin toinen siihen vain, että kyllä isikin sanoo meille aina niin kun me vaan riehutaan eikä uskota mitään. Niinpä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän 1v 10kk poika oli hyvin kohtelias kun lähdetttiin jumpasta kotiin:

Lähellä seinää istui poika laittamassa kenkiä jalkaansa. Mun poika rynnyy siitä seinän ja pojan välistä laukku kädessä hokien angkeeks angkeeks ;-) Kyllä hymyilytti.

On tainnu joskus nähä mun sanovan jolleki edessä seisovalle anteeks, kun on täytynyt pästä ohi.

äiti ylpeänä kohteliaasti pojastaan

Vierailija
24/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme esikoisen 3v. kanssa kaupungilla, minä viimeisilläni raskaana. Totesin puolihuolimattomasti: " Nyt äiti kyllä kuolee janoon, pakko käydä ostamassa juotavaa." Esikoisen naama venähti ja hän sanoin hyvin pelokkaalla äänellä: " Äiti, mä kyllä lupaan suojella sua ettet sä vaan kuole!" . Että silleen.

Ja ostamastani limsapullosta kysyi kassajonossa: " Äiti onko tuo KALJAA?" . Sanoin, ettei ole. " Äiti onko tuo sitten SIIDERIÄ?" . Kiva olla siinä maha pystyssä ja miettiä, mitä koko muu kauppa ajatteli mun aina kotona juovan, kun lapsi epäili Cokis-pullon olevan kaljaa tai siideriä...

Vierailija
25/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 v poika tuumasi tuossa jokunen kuukausi sitten ruokakaupassa, kun saunalimuja oltiin ostamassa, että

" no niin, ja sitten isälle kaljaa" ;D ottaen ihan reteästi vaan kaljakorista kaljapulloja kärryyn (vieläpä lasten pikkukärryihin).

Tuossa viime viikolla olimme visiitillä kotona (olemme käväisemässä länsinaapurissa vähän aikaa, mieheni työkomennuksen tiimoilta), ja poika (tuo samoinen 4 v poikamme) olisi halunnut jäädä kotiin :(

Mielenosoituksellisesti kivahti lujaan ääneen takapenkiltä, huomaten, että tutut kotikonnut jäävät taaksepäin auton matkatessa kohti laivaterminaalia, että

" voi v***u!"

Tuli kyllä niin vihaisesti ja spontaanisti, että en tiennyt itkeä vai nauraa, aika häkellyksiin veti meidät vanhemmatkin ;O

Vierailija
26/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina kun pomoni kertoi sattumuksesta tyttärensä kanssa kassajonossa:

Tytär oli kuiskinut lapsen tapaan varsin kuulusvasti äidilleen, että " äiti, täällä haisee pieru!" . Äiti tietysti yritti vaivaantuneena hiljentää tyttöä, jolloin tämä kiljahtaa " Äiti, äiti! Tämä haisee ihan sinun pierulta!" :-D

Tässä ihan kauhulla odottaa oman kasvua, vielä ei jutuista onneksi selvää saa ;-)

Nelijalka ja tytär 3 kk

Vierailija
27/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän reilu 3-vuotias esikoisemme kuuli, että äidin masussa on kasvamassa pieni vauva. Asiaan kuuluvasti hän pohti kaikkea miten se on sinne mennyt ja milloin se tulee pois. Paras kysymys oli " Äiti, onko meidän isi sen pienen vauvankin isi?" . Ikään kuin asiasta olisi epäillyksiä...

Samainen 3-vuotias näki kun lehmiä lypsettiin navetassa lypsykoneella. Silmät suurina hän tuli pihalle ja huusi tullessaan " Äiti! Tuu kattoo lehmiä pumpataan!"

Sitten klassinen musta mies kaupassa. Isoon ääneen: " Kato ihan likanen setä!" . Kyllä sitä " likaista setääkin" nauratti.

Ja onhan näitä paljonkin...

Vierailija
28/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuimme kolmisin sohvalla: minä, mieheni sekä 4 v poikamme.

Siinä totesimme, että " onpa xxx:sta kasvanut iso poika" .

Ja juttu kääntyi hänen vauva-aikaansa, muistelimme miten pieni hän joskus oli ollut, yms.

Sitten juttu kääntyikin miten lapset saavat alkunsa ;)

Kerroin pojalle, noin kaunistellen, miten lapset saavat alkunsa...poika katseli meitä vanhempia vähän huvittuneena, tuumaten, että " pitää pitää housut kiinni" :D :D :D

Vierailija
29/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika katseli hääkuvaamme, ja ihmetteli, että mitä siinä tapahtuu.

Kerroin, että siinä isä ja äiti menivät naimisiin, jne.

Kysyin sitten, että " menetkö sinä xxx joskus naimisiin?" ;)

Poika mietti hetken, ja tuumasi, että " ei äiti, ei naisia" :D :D :D

Vierailija
30/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai paremminkin kuristettiin,poika oli n.2v kun alkoi selittämään kaupassa kuinka " äiti kuristaa kotona niin kovasti aina" ja sehän oli puristaa,eikä kuristaa oikeasti :) en edes muista mitä olin puristanut,mutta kyllä kassatädin ilme oli hetken aika kauhistunut :D

samoin poika (nyt päälle 3v) tässä vastikään huusi pihalla " mä en saa happee äiti kun sä ahdistat" ,tarkoittaen kun halusin laittaa takista ylimmän napinkin kiinni,ettei kaula palellu :)

Myös meillä halutaan kasvaa isoksi kuten isi " sillon on iiiiso pippeli ja saa kiivetä katolle työhommiin" :D niin näähän on suoraa verrannollisia :D

Vierailija
31/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Isä, miks sulla on noin pitkä peppu?"

Minä olin jokin aika sitten yleisessä vessassa tytön kanssa. Siellä oli muitakin naisia ja lapsia. Tyttö siinä kovaan ääneen kailotti: " Äiti onks sulla kuukautiset? Tuleeks sun pepusta verta?" (Sen siitä saa, kun on tullut vastattua tytön kysymyksiin turhan tarkasti.)

Mun miehellä on tapana sanoa D-vitamiinitippoja vitskuksi. Ja 2-vuotias kuopuksemme matkii eikä osaa sitä sanoa vaan sanoo v.i.t.t.u.. Tosi kiva..

Vierailija
32/32 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi tyttäreni yksi aamu autoa startatessani, ollessaan n. 2v3kk. Ihan kauhistuneena kysyin, olenko joskus lyönyt. Tyttö vastasi:" Eilenkin." Kuumeisesti mietin, missä välissä olen häntä kumauttanut, kenties huonosti nukuttu - melkein valvottu - yö oli rappeuttanut aivojani ja olin ollut kovakourainen lapselleni... En millään kyllä uskonut sitä. Onneksi tyttö jatkoi hetken kuluttua:" Niin polven tuohon lattiin." Sitten muistinkin, että olin edellisaamuna siirtänyt autonistuinta ja kumauttanut polven tosi kipeästi...

Seuraavana talvena olin yhtäaikaa " Merja" -siskoni kanssa raskaana. Tyttö, 3v. halusi tietää, miten vauva oli sinne mahaan päässyt. Kerroin, että isi laittoi vauvansiemenen äidille, ja äidillä on munasolu, ja niistä yhdessä tulee vauva. Ja valmistauduin sitten kertomaan, mitä reittiä jne. Mutta lapsi totesikin:" Niin, isi varmaan laittoi siemenen " Merja" -tätillekin." Looginen päätelmä, sillä mieheni on terveydenhuoltoalalla ;-) Tottakai näitä operaatioita hoidetaan sairaalassa.