Meidän perheessä on koronaa, pelottaa
En ole aiemmin tajunnut edes pelätä. Viime yönä heräsin keskellä yötä kummallisten maha oireiden vuoksi. Tuntui kuumeiselta olo ja vointi tosi huono. Tuli pelko millaisia oireita joudutaan vielä kokemaan, selvitäänkö niistä.
Päivällä ei pelota, yön pimeinä hiljaisina hetkinä sitä miettii eri tavalla. En halua kuolla, ja pelkään myös lasteni puolesta.
Luin viime yönä noloimmat kyläilymokat- ketjua, se auttoi sen verran että esti paniikkikohtauksen
Kaipaisin tuleviin öihin lohdullisia sanoja. Kiitos teille jotka jaksatte kirjoittaa.
Kommentit (33)
Koita suhteuttaa. Omikronin riskit näyttää lapsiperheille pienemmältä kuin vaikkapa influenssan. Kuinka moni menetti yöunensa perheen ollessa influenssaoireissa vaikka tilastollisesti tauti vie aina tautiaallon aikana lapsia sairaalaan...
Lohdutuksena, meillä on korona menossa perheessä. Osa porukasta on aloittanut korkealla kuumeella, osa lievemmällä, mutta vaikka ollaankin "keskimääräistä isommilla oireilla" tämä kohdattu niin parasetamolilla säännöllisesti lääkittynä tauti on ollut kuin tavallinen nuhakuume. Kuumetta, yskää, nuhaneniä, ehkä vähän vatsakipua ja löysää tavaraa, mutta kunnossa ollaan. Hyvä kuumelääkintä on tärkeää, meillä ainakin lapsilla on herkästi taipumus oksentaa kuumeessa tai kunnon kurkkukivussa.
25 tonnia haittailmoituksia fimeassa. On se "turvallinen.
Hyödyt on haittoja suuremmat sano johtaja kun kaikki muut sai kenkää.......
Kuume on elimistön oma parannuskeino ,aikuisten ei pitäisi yrittää laskea sitä heti lääkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuume on elimistön oma parannuskeino ,aikuisten ei pitäisi yrittää laskea sitä heti lääkkeellä.
Väärin taas. Tutkimusten mukaan kuume on turha. Luin tästä eilen.
Täälläkin perhe koronassa. Kenelläkään ei edes kuumetta. Rokottamattomia yhtä lukuunottamatta. Helpotus kun kohta sairastettu pois.
Hei ap, itse olen samassa tilanteessa ja sairaanhoitajana olen nähnyt lähinnä hankalia tautimuotoja. Tämän vuoksi itsellenikin tulee ajoittain epämiellyttävä olo, varsinkin kun tulee ns. uusi oire ja vakava sairastuminen pelottaa. Järjellä ajateltuna kenelläkään meidän perheestä ei pitäisi olla riskiä sairastua vakavasti, koska emme kuulu riskiryhmään ja aikuiset ovat rokotettuja. Tsemppiä sinekin!
Pelätkää vaan ihan rauhassa, mutta älkää pyytäkö muita rajoittamaan elämää flunssan takia. Tämä nykyinen meno on ihan naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin taas. Tutkimusten mukaan kuume on turha. Luin tästä eilen.
anna tutkimus.
Lapset sairastaa nopeasti ,jos sairastaa lievänä.
Jos rokotussuoja on kunnossa, ei tarvitse kauheasti pelätä, koska vakavan taudin riski on alhainen. Toki vointia pitää tarkkailla, ja jos huononee niin ottaa yhteyttä terveydenhoitoon.
Itse en enää pelkää kolmen rokotuksen jälkeen. Viime vuonna vielä pelotti aikamoisesti, varsinkin kun asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
25 tonnia haittailmoituksia fimeassa. On se "turvallinen.
Ilmoitus ei ole sama kuin haitta. Ihmiset ilmoittelevat ihan mitä sattuu.