Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko te kaikki aktiivisia vanhempainyhdistyksessä ym. lasten harrastuksissa?

Vierailija
19.05.2015 |

Itse olen vain kannatusjäsen koulun vanhempainyhdistyksessä. En ole koskaan ollut kokouksissa tmv jutuissa mukana, olen osallistunut vain leipomalla myyjäisiin ja lahjoittamalla arvottavaa. En ole koskaan missään talkoissa tai tapahtumissa mukana.

Sama juttu liikuntaa harrastavan lapseni kanssa, en ole mukana muuten kuin vain leipomalla silloin kun sitä tarvii tehdä. 

En vain jaksa olla mukana noissa, mitä lie ajattelevat aktiiviset vanhemmat, kun tuntuu että "kaikki" muut tässä pienellä kyläkoululla ovat niiiin aktiivisesti mukana kaikessa. Minä en. Olen introvertti ja ahdistun jos joudun tuollaisiin mukaan enkä kestä mitään selän takana puhumisia yhtään, joten katson parhaimmaksi pysyä sopivan välimatkan päässä :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon harrastuksissa. Koululla en ku se lestamamma on pelottava ( vamhempainyhdistyksen)

Vierailija
2/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mukana, ahdistaa ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:37"]Oon harrastuksissa. Koululla en ku se lestamamma on pelottava ( vamhempainyhdistyksen)
[/quote]toki käyn vanhempainillat ja juhlat

Vierailija
4/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kun ei kiinnosta moinen.

Vierailija
5/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mukana. Aiemmilta vuosilta keskenään olevat äidit juttelevat ja moikkailevat keskenään, uutta ei edes katsota tai tervehditä. Supattavat ja kikattavat keskenään. Miten tuollaiseen menee mukaan..luulisi aikuisten tietävän, että on kohteliasta tervehtiä luokkaan/ tapaamisiin tultaessa, myös sitä tuntematonta. Tiedän, että heillä on huono itsetunto ja änkeytyvät heti sen tutun viereen juttelemaan.

Vierailija
6/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maksan jos rahalla selviää.

Vierailija
7/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla mukana vanhempainyhdistyksissä, mutta harrastuksissa ollaan pakollisest. Osallistutaan siis talkoisiin, myydään pakolliset, vaikkei yhtään kiinnostaisi. Talkoot on vielä ok, mutta pakkomyynti ei kiinnosta yhtään ja olen lopettanut täysin myyjäisiin leipomiset. Ei ole mun mielestä kannattavaa ja tulee kauhea stressi. Mieluiten hoidetaan rahalla kaikki harrastuskustannukset. Harrastuskuskaukset on ok, pelireissut ja muut hoidetaan mielellämme, kun tykkäämme katsoa pelejä ja esityksiä.

Vierailija
8/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, kiva kuulla että on muitakin kuin minä jotka ei halua mennä mukaan noihin. Mä en todellakaan vaan jaksa, hirveä stressi vaan tulisi kun kaikkia tapahtumia on niin usein ja sitten jos kuulut vanhempainyhdistykseen, niin kaikessa "pitäis" olla mukana. Koululaiset vaan joskus kyselee, että mikset äiti ole ikinä mukana noissa, se tietysti tuntuu ikävältä :( 

ap

Vierailija
9/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kyläkoulu, tosi vaikea päästä "piireihin". Yritetty, anna olla.

Vierailija
10/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vanhempainyhdistyksen hallituksessa jo viisi vuotta ja luultavasti jatkan vielä vuoden tai pari. Sitä ennen olin päiväkodin vanhempaintoimikunnassa monta vuotta. Olen myös ollut perustamassa työhöni liittyvää yhdistystä ja toimin siinä tietenkin aktiivisesti + tarvittaessa autan muissakin kivoissa tapahtumissa ja vastaavissa jos aikaa riittää. Tuollainen toiminta on ollut aina mukavaa ja rentoa. Kaikki sinne tulevat ovat olleet kaltaisiani tekeviä ihmisiä ja yhdessä olemme saaneet hyvää tulosta. Tätä kautta olen tutustunut myös hyvin erilaisiin ihmisiin ja muiden lasten vanhempiin. Salaseuroja nämä tapaamiset eivät ole. Yhden koulun vanhempainyhdistyksen jätin kyllä ensimmäisen käynnin jälkeen väliin kun en tullut juttuun yhdenkään toisen vanhemman kanssa yrityksistäni huolimatta. Tästä viisastuneena mietimme toisen koulun vanhempainyhdistyksessä toimintamme entistä avoimemmaksi.

Vierailija
11/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mukana missään harrastuksissa (lapsilla sellaiset harrastukset, joissa ei tarvitse olla), mutta viime syksynä menin mukaan koulun vanhempainyhdistykseen. En ole kovinkaan sosiaalinen ja mietin kyllä mahdanko sopia joukkoon, mutta yllätyin positiivisesti. Kokouksissa on ollut tosi mukavaa, mikään pakko ei ole osallistua tapahtumiin ja kivoja ihmisiä. Toki sielläkin ennestään tutuilla on jotain sisäpiirijuttuja, tavallaan ymmärrettävää, mutta kyllä porukkaan on mukaan päässyt.

Vierailija
12/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana kaikessa. Eivät ne tapahtumat ja turnaukset ilman aktiiveja synny.

Vierailija
13/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:00"]

Olen mukana kaikessa. Eivät ne tapahtumat ja turnaukset ilman aktiiveja synny.

[/quote]Kuten ei mikään muukaan.

Vierailija
14/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana. Lapsetkin ovat olleet vielä toistaiseksi innoissaan tästä asiasta, joten niin kauan kuin intoa kaikilla riittää jatkan mukana. Kevään aikana yhdistystoimintaan on mennyt ehkä neljä tuntia, ensi viikolla tulee 2-3 tuntia lisää. Syyskaudella meni aikaa suurinpiirtein 10 tuntia, joten ei ole paha määrä. Auttavat kädet ovat meillä ainakin aina tervetulleita ja joulutapahtumassakin auttajia oli lähestulkoon liikaa! :)

Vierailija
15/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä tapahtumia pitää ylipäänsä järjestää? Meilläkin yhdistyksessä on aktiiveja ja järjestellään esim. kukkien myyntiä, myyjäisiä, kioskia, erilaisia tapahtumia ym. Vanhemmat sitten ostaa noita kukkia ja antaa lapsille rahaa, että voi ostaa toisen luokan kioskista jotain. Minusta siinä ei ole mitään järkeä. Aktiivien aika ja vanhempien raha säästyisi, jos vain maksettaisiin suoraan vaikka sinne luokkaretkirahastoon rahaa. Itse maksaisin todella mielelläni, olen niin introvertti että mieluiten skippaan kaikki tapahtumatkin. Minulle tulee niissä todella, todella ahdistava olo, inhoan noita pakkososiaalisia tilanteita.

Vierailija
16/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:42"]Miksi niitä tapahtumia pitää ylipäänsä järjestää? Meilläkin yhdistyksessä on aktiiveja ja järjestellään esim. kukkien myyntiä, myyjäisiä, kioskia, erilaisia tapahtumia ym. Vanhemmat sitten ostaa noita kukkia ja antaa lapsille rahaa, että voi ostaa toisen luokan kioskista jotain. Minusta siinä ei ole mitään järkeä. Aktiivien aika ja vanhempien raha säästyisi, jos vain maksettaisiin suoraan vaikka sinne luokkaretkirahastoon rahaa. Itse maksaisin todella mielelläni, olen niin introvertti että mieluiten skippaan kaikki tapahtumatkin. Minulle tulee niissä todella, todella ahdistava olo, inhoan noita pakkososiaalisia tilanteita.

[/quote] ISO peesi! Ensin leivon pullia ja sitten ostan naapurin leipomat piirakat. Sen lisäksi seison vapaapäiväni myymässä. Aivan pöljää. Taalat tiskiin.

Vierailija
17/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen hieman ihmettelen sitä, miten joillakin on AIKAA ja jaksuja olla osallisena vanhempainyhdistyksessä, kyläyhdistyksessä ja vielä lasten harrastuksissa aktiivisena?? Sehän on pois omalta perheeltä, kodinhoidolta jne. Ei ainakaan minulla riitä intoa tuollaisiin sitten yhtään. Toisaalta, sitten on hieman kiusallista mennä niihin tapahtumiinkaan, kun ei ole ollut puuhaamassa niitä vanhempainyhdistyksessä... toiset vanhemmat siellä paistavat lettuja ja makkaraa ym., eipä tee mieli mennä "vierailemaan" itse tapahtumaan..

ap

Vierailija
18/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin viime tapahtumasta tuottoa 75 euroa. Lapsia ryhmässä 20. Tuhat kertaa helpommalla oltais päästy, jos jokainen vanhempi olis vaan maksanut sen 3,8 euroa luokkaretkirahastoon. Mutta ei, tapahtuma piti järkätä aktiivien toimesta. Minua suorastaan ärsyttää nuo tapahtumat lettuineen ja kahveineen. Kenellä on aikaa puuhata noita?

Vierailija
19/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä kuin moni edelle kirjoittanut. Hienoa että jotkut jaksaa, minä en. Enkä ehtisikään. Tuen rahallisesti ja osallistun kyllä mutta minua ei saa tuntikausiksi pohtimaan, myydäänkö kanervia vai vessapaperia.

Vierailija
20/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:47"]

Toisekseen hieman ihmettelen sitä, miten joillakin on AIKAA ja jaksuja olla osallisena vanhempainyhdistyksessä, kyläyhdistyksessä ja vielä lasten harrastuksissa aktiivisena?? Sehän on pois omalta perheeltä, kodinhoidolta jne. Ei ainakaan minulla riitä intoa tuollaisiin sitten yhtään. Toisaalta, sitten on hieman kiusallista mennä niihin tapahtumiinkaan, kun ei ole ollut puuhaamassa niitä vanhempainyhdistyksessä... toiset vanhemmat siellä paistavat lettuja ja makkaraa ym., eipä tee mieli mennä "vierailemaan" itse tapahtumaan..

ap

[/quote]Aikaa? Kirjoitin tuolla, että olen ollut vuoden aikana koulun vanhempainyhdistyksen palavereissa ja tapahtumissa noin 17 tuntia, eli jos jokaiselle kuulle laskee, niin eipä ole paljon. Meillä myös lapset ovat innokkaina auttamassa tapahtumissa ja pieniä apulaisia on muitakin paljon. Tapahtumilla olemme saaneet todella hyvin rahaa kerättyä ja tapahtumat ovat olleet joka vuosi isoja kylätapahtumia. Kun tapahtumien suunnitteluun ottaa myös lapsia mukaan ja lapset saavat koulussa ideoida asioita, niin mikä on sen parempaa yhteistä toimintaa?