Etenin Lidlin jonossa korissa juustosämpylöitä, ja donitsi, sekä kissan ruokaa. Seteli oli valmiina kädessäni, nyt jo huomasin ihailevia katseita. Sillä seteli jota pidin oikeassa kädessäni oli kuin olikin sadan euron seteli.
Kun tuli minun vuoroni ja kassatyttö kauniilla sinisillä silmillään hymyili minulle maskin takaa ja lausui loppusumman, minä kysyin mukamas epätietoisena "Minulla on sadan euron seteli, onko sinulla rikkoa näin suurta seteliä?" Hän nyökkäsi ja minä otin vaihtosetelit vastaan.
Tunsin iloa ja tyytyväisyyttä pakatessani ostokset reppuun ja sanoessani moit.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Teet näin siis joka päivä? (Joka päivä sama juttu täällä.) Mitä sä teet sitten niillä rahoilla, jotka saat takaisin?
Typerä trolli.
Kyllä minä mainitsin siitä tuolla aiemmin. Et tainnut huomata? Ap
Vierailija kirjoitti:
Teet näin siis joka päivä? (Joka päivä sama juttu täällä.) Mitä sä teet sitten niillä rahoilla, jotka saat takaisin?
Typerä trolli.
Sama juttu? Onko tälläinen virhe päässyt tapahtumaan? Koetan olla huolellisempi jatkossa, sillä elämä ei ole toistoa vaan aina uutta ja mielenkiintoista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko käynyt ihan fyysinen pankin tiskillä nostamassa tililtä käteistä? Wow!
Yritin kerran henkisesti nostaa seteleitä mutta en ole niin taitava, se ei onnistunut ollenkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kassatyttö?
Parikymppinen naaraspuoliseksi oletettu ihminen. Vai olisiko pitänyt sanoa kassanainen?
Tänään alkoi uudet tarjoukset. Onko kukaan löytänyt mitään? Ap
Hyvä yritys ja siinä suhteessa ihan hauska juttu, mutta Lidlissä on aina niin pitkät kassajonot, että kassalle päästyään ei ole enää mitään mahdollisuutta tuntea positiivisia asioita, kuten iloa ja tyytyväisyyttä.
Suuressa maailmassa kaikkia, jotka eivät maksa kortilla, pidetään epäilyttävinä.
Kyl nyt kolkyt donaa tarvii olla aina messissä, että voi tehdä heräteostoksia, kun kohdalle sattuu. Ja donan seteleinä tietty.
Mitä ihmeen köyhälistöä täällä roikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Suuressa maailmassa kaikkia, jotka eivät maksa kortilla, pidetään epäilyttävinä.
Todellisuudessa toivovat ennemmin käteismaksua kuin korttimaksua, mutta jatka haaveilua.
Myyjä piti setelin eikä vaihtorahaa ja eikä ilmettäkään kun tivattu?
En ole nähnyt satasen seteliä niin pitkään aikaan etten muista miltä se näyttää.
Arvon Ap, joko olet saanut sujautetuksi puhelinnumerosi kassaneidille?
AP on täysi feikki, mutta kyllähän näitä on.
Olen jo vuosia sitten lopettanut kommentoimasta isäni raha-asioiden hoitoa ja siihen liittyviä riskejä.
Isäni on 84 vuotias, mutta käyttää sujuvasti tietokonetta ja älykännykkää. Kirjoittelee whats-up viestejä, tekee osakekauppaa, käyttää omaveroa, maksaa laskut jne. koneella tai kännykällä.
Mutta kauppa-asiat ym. pelkästään käteisellä ja kantaa kaiken lompakossaan. Käy nostamassa isoja summia konttorista kerralla ja aina pitää olla vähintään 3.000 euroa käteistä rahaa lompakossa. En ymmärrä.
Käteisen käyttö on epäilyttävää. Mistä mahtaa olla saatu. Paljon parempi ostaa ruuat luotolla. Niinkuin kaikki muukin, kun palkka on pelkkä muodollisuus työnantajille ja työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Kyl nyt kolkyt donaa tarvii olla aina messissä, että voi tehdä heräteostoksia, kun kohdalle sattuu. Ja donan seteleinä tietty.
Mitä ihmeen köyhälistöä täällä roikkuu?
Heh, taitaa Andy McCoy käyttää korttia jo nykyisin, kun kaikki muutkin "normaalit" rahankäyttäjät.
hyvin olet saanut asiakkaasi tyydyttää jos satasen maksoi vai annoitko 85e takaisin
Vierailija kirjoitti:
Arvon Ap, joko olet saanut sujautetuksi puhelinnumerosi kassaneidille?
Kyllä siinä sillä lailla pääsi käymään kun rohkeuteni keräsin ja fokusoin yhteen hetkeen. Mutta lämpimän siniset silmät ja sinisen jään kylmä sydän. Tunteemme eivät kohdanneet kaupungin yllä ja vain minä tarvitsin jeesusteippiä kursiakseni syd'mmeni kokoon. En päässyt jatkoon vaan lähetettiin kotimatkalle hyytävään tuuleen joka kutisti miehuuteni sun-maid rusinoiksi. Ap
Typerä trolli.