Luomu äitiys muotia?
Tunnen itseni ihan huonoksi äidiksi kun käytän kertis vaippoja, vauvani nukkuu vaunuissa ja syötän kaupan piltti purkista ruokaa. Niin ja vauvani vielä syö tuttia. Enkä omista minkäänlaista rintareppua. vaatteitakin ostan ajoittain uutena.
Nyt tuntuu olevan valloillaan Luomu äitiys jossa vauvaa kuljetetaan vaun kantoliinassa, käytetään kestovaippoja ja annetaan aina tissia sitä haluavalle. ja lapsi saa näyttää miltä vain kunhan on ehjät vaatteet (kirpputorilta) päällä.
Kuinka nämä äidit jaksavat?? En ole henk koht päässyt juttelemaan vielä kenenkään kanssa, mut kaduilla ja neuvolassa heihin törmää jatkuvasti.
Kommentit (3)
ap tarvitse luomuäidiksi alkaa vaikka paljon sellaisia kohtaatkin. Se on heidän valintansa, sinun valintasi on erilainen.
Minun ratkaisujani:
-Imetän vauvaa (ei edes huolisi pulloa joten vaihtoehtoa ei ole ;))
-Käytän kantoliinaa, sillä en muuten jaksaisi kanniskella isokokoista vauvaa joka ei juuri muualla viihdy kuin sylissä. Vaunuja meillä on 3 kpl, tuplarattaat, vaunut ja matkarattaat.
-Kestovaippoja käytän enimmäkseen, mutta joskus myös kertiksiä.
-Vaatteet ostan enimmäkseen uutena, pieneksi jääneet myyn tai lahjoitan.
Ratkaisujeni kanssa en koe olevani parempi tai huonompi äiti kuin muutkaan :) En myöskään kyttää muiden tapoja toimia.
tuttavissa on täysiluomujakin.
jos löytyy kivoja vaatteita kirpparilta niin ostan.
tuttia syödään ja purkkiruokaakin.
kestovaipat on käytössä koska ovat edullisempia ja iholle hyviä.
en saa mitään tyydytystä siitä että arvostelisin toisia äitejä. olin teininä himo-aktivisti ja kuulutin kaikille miten pitää elää. onneksi kasvoin vähän.
oikeasti tärkeintä on että on rakastavia ihmisiä ympärillä ja että lapsi on terve. (tuli tosi paha mieli tosta kotiäidit palstalla olleesta lastensuojelua vaativasta tapauksesta)
Mun tuttava piiristä löytyy ns. luomu äitejä ja meitä ihan taviksia ja hyvin tullaan juttuun. Kaikki lapset yhtä onnellisia ja tasapainoisia.