Onko tuo nyt enää nykyaikaa että pakotetaan koulussa olemaan alasti suihkutiloissa liikunnan jälkeen?
Koskee sekä uimista että liikuntatuntien jälkeistä yhteissuihkupakkoa. Lapsi kieltäytyy ehdottomasti, enkä koe että kukaan voi toista väkisin riisua ja vaatia olemaan muiden edessä alasti. Opettaja sanoi että mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, ja liikunta jää muuten suorittamatta.
Kommentit (165)
Hm, no tavallisesti suihkussa käydään alasti ja tavallisesti, mikäli liikuntatunnit ovat keskellä koulupäivää, hieltä haiseva oppilas ei ole mitenkään mieltä ylentävä tapaus. Kokemusta on.
Eri asia on, jos oppilaalla on vaihtovaatteet mukanaan.
Liikunnanopettajilla joku teinipoikafetissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimataito se tärkeä on. Kuin myös suihkussa käynti liikunnan jälkeen hygienian kannalta. Mitä jos yrittäisitte lievittää alastomuuden traumaa?
Mun lapset osaa uida. Miksi sinne suihkuun pitää mennä yhdessä?
Ymmärrän erittäin hyvin, että 14-vuotias ei tunne oloaan mukavaksi alastomana ikätovereiden (myös niiden v*ttumaisten) arvioivan katseen alla.
En minäkään haluaisi pakotettuna yhteissuihkuun ihan kenen tahansa kanssa.
Ihan mielenkiinnosta, miten ne on koskaan oppineet uimaan jos eivät ole päässeet ikinä uimahalliin?
Tähän oli jo moni vastannut, mutta haluan minäkin vastata, koska tämä kommentti oli minun lapsista.
Minun lapset on oppineet uimaan JÄRVESSÄ. Ihan absurdi ajatus, että suomessa oppisi uimaan ainoastaan uimahallissa?
Eikö sun lapset ole päässeet koskaan järveen uimaan, kun on pitänyt opetella uimahallissa?Meilläpäin on muuten aina ollut uimakoulujakin ihan luonnonvesissä. Tosin mun lapset ei sellaisessa olleet, ne on oppineet ihan läträämällä pienestä asti siellä mökkirannassa. Ei ole vaatinut mitään muuta, kun viitsimistä, että jaksaa istua siellä rannassa vahtimassa.
Molemmat ovat osanneet uida ennen kouluikää ja lähinnä tylsistyivät koulussa uimaopetustunnilla, kun se tietenkin aloitettiin siitä, että "totuteltiin kastautumaan veteen". Joka minulle kuulostaa ihan hullulta, mutta nythän mulle selvisi, että sellaisia lapsia tosiaan on, jotka saa ensikosketuksen uimiseen siellä koulun opetustunnilla, kun ei järveen ole päässyt.
Ja kyllä, mun lapset on päässeet myös uimahalliin ja kylpylöihin. Mutta eivät ole enää muutamaan vuoteen niihinkään halunneet ja se on murrosikäiselle ihan fine. Hirveätä on, jos joku pakottaa tai painostaa, kun oma kroppa kaikkine muutoksineen tuntuu rumalta ja olo on epävarma. Olen myös itse ollut murrosikäinen tyttö, joten tiedän ihan tasan, mistä on kyse. Menevät sitten, kun pahin aika on ohi ja alkavat olla enemmän sinut omien kehojensa kanssa. Tai sitten jättävät menemättä, heidän asiansahan se on.
No onneksi sinun ajatuksesi siitä että kaikilla lapsilla on pääsy järvenrantamökeille tai vanhemmilla mahdollisuus lomailla koko kesä uimarannalla ei ole ollenkaan absurdi. Mutta vaikutatkin ihmiseltä, joka on kiinnostuneempi lähinnä omasta navastaan.
Ja vaikka se on normaalia, että murrosiässä ollaan epävarmoja, on tuon ajatuksen vahvistaminen aikuisilta vain ja ainoastaan vastuutonta. Siirrät omia traumojasi lapsiisi, mitä noin yleisesti ottaen ei pidetä hyvänä vanhemmuutena.
Vierailija kirjoitti:
Inhosin aina tuota "on oltava alasti luokkalaisten edessä" -pakkoa. Tosin en silti ollut.
Nykyään kammottaisi vielä enemmän kun kaikilla on kuvaamisväline koko ajan mukana. Vaikkeivat yrittäisi edes kuvata muita kuin itsejään, voivat silti tehdä niin vahingossa. Ja lapset ja nuoret nyt on sellaisia että saattaisivat tahallaankin kuvata alastomia luokkakavereitaan kiusatakseen.
Kännyköitä ei pitäisi saada ollenkaan viedä tuollaiseen paikkaan. Alastonkuvien levittäminen netissä on rikos, ainakin monessa muussa maassa. Onhan se nyt ihan hirveää. En enää uskaltaisi mennä uimahalliin tai Stadionin uimalaan. Ja olen aikuinen.
Meillä on töissä päivittäinen liikuntahetki ja sen jälkeen kaikki menee suihkuun. Tämä on johtokunnan määräys. Palkka putoaa joka päivältä kun ei osallistu.
Tietenkin tuo liikunta on yhteinen miehille ja naisille ja jälkipelit käydään yhteisessä saunassa ja pukuhuoneessa. ON erityisen tärkeätä että miellä on vain virkeitä ja suihnkunraikkaita työntekijöitä. JOtkut täti-ihmiset ovat tätä purnanneet mutta se oli vain hämmennystä nopeasti muuttuvan kehon kanssa, autoimme heiltä vaatteet pois ja tuuppasimme suihkuun joukolla kannustaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten ahdasmielisiä ja sulkeutuneita kommentoijat täällä ovat.
Alastomuudessa ei ole mitään hävettävää, ei varsinkaan urheilun jälkeen hikisenä kun on pakko päästä suihkuun.
Te mietitte ihan liikaa mitä muut teistä ajattelevat.
Kiva juttu, että alastomuus on jollekin luonnollinen asia. Erityisesti teini-iässä se ei ole suurelle osalle helppoa.
En jaksa uskoa, että Suomessa kasvanut ja saunassa käynyt lapsi pelkää alastomuutta. Mutta monia pelottaa kuvaaminen, jota häiriintyneet luokkatoverit tekevät kännykän avulla. Milloin joku saa kunnon rangaistuksen sellaisesta teosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimataito se tärkeä on. Kuin myös suihkussa käynti liikunnan jälkeen hygienian kannalta. Mitä jos yrittäisitte lievittää alastomuuden traumaa?
Ymmärrän erittäin hyvin, että 14-vuotias ei tunne oloaan mukavaksi alastomana ikätovereiden (myös niiden v*ttumaisten) arvioivan katseen alla.
Ihan mielenkiinnosta, miten ne on koskaan oppineet uimaan jos eivät ole päässeet ikinä uimahalliin?
Et ole sitten kuullut että Suomi on tuhansien järvien maa!
Siellä missä asuin,uimahalli tuli vasta 1970 jotain,eli opin kuule uimaan ihan semmoisessa kuopassa joka lammen nimellä tunnetaan. Siitä on isompia versioita,esim järvi,joita on monen kokoisia. Sitten on meri,ja niissäkin jotkut oppivat uimaan KUN EI OLE UIMAHALLEJA JOKA NURKALLA:
Taivutako lisää rautalankaa?
Minä opin uimaan Iijoessa, ja ihan uimakoulu oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän oli jo moni vastannut, mutta haluan minäkin vastata, koska tämä kommentti oli minun lapsista.
Minun lapset on oppineet uimaan JÄRVESSÄ. Ihan absurdi ajatus, että suomessa oppisi uimaan ainoastaan uimahallissa?
Eikö sun lapset ole päässeet koskaan järveen uimaan, kun on pitänyt opetella uimahallissa?Meilläpäin on muuten aina ollut uimakoulujakin ihan luonnonvesissä. Tosin mun lapset ei sellaisessa olleet, ne on oppineet ihan läträämällä pienestä asti siellä mökkirannassa. Ei ole vaatinut mitään muuta, kun viitsimistä, että jaksaa istua siellä rannassa vahtimassa.
Molemmat ovat osanneet uida ennen kouluikää ja lähinnä tylsistyivät koulussa uimaopetustunnilla, kun se tietenkin aloitettiin siitä, että "totuteltiin kastautumaan veteen". Joka minulle kuulostaa ihan hullulta, mutta nythän mulle selvisi, että sellaisia lapsia tosiaan on, jotka saa ensikosketuksen uimiseen siellä koulun opetustunnilla, kun ei järveen ole päässyt.
Ja kyllä, mun lapset on päässeet myös uimahalliin ja kylpylöihin. Mutta eivät ole enää muutamaan vuoteen niihinkään halunneet ja se on murrosikäiselle ihan fine. Hirveätä on, jos joku pakottaa tai painostaa, kun oma kroppa kaikkine muutoksineen tuntuu rumalta ja olo on epävarma. Olen myös itse ollut murrosikäinen tyttö, joten tiedän ihan tasan, mistä on kyse. Menevät sitten, kun pahin aika on ohi ja alkavat olla enemmän sinut omien kehojensa kanssa. Tai sitten jättävät menemättä, heidän asiansahan se on.
Mäkin kävin kesäisin lapsena ollessani 7-9-vuotias molempien isosiskojeni ja myöhempinä vuosina myös mua nuoremmat iskän puolen serkut kävi uimakoulussa iskän puolen mummolasta kilometrin päässä olevalla yleisellä uimarannalla maalaiskylässä Savossa. Toki varmaan yleisiä uimakouluja olis järjestetty myös kotikaupungissamme kaikista lähimmällä yleisellä uimarannalla (Mytäjäisjärvi, Lahti), mutta sinne meillä lapsilla oli pidempi matka. Uitiin myös ahkerasti lapsuuskesinä äidin puolen mummon mökkirannassa Heinävedellä, mutta siellä ei voinut mennä kovin syvälle kun alkoi mutainen pohja järvessä. Muistan vielä hyvin kun me juhlittiin oikein kakkukahveilla iskän puolen mummolassa kun opin tekemään keräkaadon laiturilta mun kummitädin opastamana joskus 9-vuotiaana.:-D
T: M27
Ei me kyllä yläasteella ja lukiossa enää käyty kunnolla suihkussa liikuntatuntien jälkeen. Edes siellä uimahallissa, ihan uikkarit päällä huuhdeltiin se mitä pystyttiin. Ja joo, tälleen aikuisena tiedostan, kuinka epämiellyttävä koko ajatus on, mutta suomalaisessa saunakulttuurissa kasvaneena alastomuus ikätoverien edessä oli teininä kuitenkin ahdistavaa.
Meidän koulussa liikanope pakotti pesemään meikit pois aina ennen liikuntaa, joten liikuntatunnin jälkeen pestiin lavuaarin luona kasvot ja kainalot, mahdollisesti käytiin suihkuttelemassa jalat. Kunnon vartalosuihkussa ei kyllä tainnut juuri kukaan käydä.
Meillä myös liikunnanopettajat vahtivat käytävällä, ettei samaan aikaan liikantunneilla olleet pojat häirinneet koputtelemalla oviin tms. Siinä mielessä suihkussa olisi siis voinut turvallisin mielin käydä, mutta teininä se oli vaan tosi ahdistava ajatus.
En mä enää aikuisena "pelkää" alastomuutta, joten omalla kohdalla kyse oli tosiaankin vain teini-iän tuntemuksista ja siitä, että varmaan itsekin vierasti muuttuvaa kehoaan.
Miksiköhän kouluissa ja uimahalleissa ei voi olla mitään sermejä tai verhoja suihkuyksiköiden välillä... Ei se voi niin kallista olla, ja auttaisi jo paljon. Mutta ei, kun niiden on oltava ammottavia messuhalleja ilman mitään mahdollisuutta yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, ei voi pakottaa. Sen sijaan se, että pidät nuoruuteen kuuluvana sitä, että pitää kroppaansa rumana, kalskahtaa kyllä korvaan. Teini-iässä muutokset tuntuvat isolta asialta ja alastomuus hihityttää, mutta se, että ajattelee olevansa ruma tai hävettävä, ei kyllä kuulu murrosikään automaattisesti. Jos vanhemmat ovat avoimesti puhuneet muutoksista, erilaisista kropista ja kehityksestä, ei lapsi pidä itseään rumana tai kroppaansa hävettävänä.
No ei tietenkään kuulu automaattisesti. En kyllä väittänytkään, että KAIKKI kokee niin. Epävarmuutta kuitenkin aika suurella prosentilla on, se on ihan fakta.
Ja kyllä vaan lapsi voi itseään ja kehitystään pitää rumana (jopa poikkeavana) vaikka siitä olisi puhuttu kotona. Ja siihen vaikuttaa myös muiden mielipide, haluat uskoa tai et.
Itse olen esimerkiksi todistanut tilannetta, jossa kolme esiteini-ikäistä tyttöä olivat samassa suihkutilassa ja aika ikävää oli se kommentointi kahdelta tytöltä, joilla oli jo melko kehittyneet vartalot, sitä kohtaan jolla ei ollut. Ja jotta jokainen ymmärtää, niillä kahdella oli rinnat ja sillä kolmannella ei ollut. Lapset/teinit osaavat olla julmia sanoissaan. Sitä kolmatta satutti aika pahasti se kommentointi, miten hän on niin ruma lauta eikä muotoja ole kuin läskit mahassa.
Kotikasvatusta voit syyttää tuostakin tilanteesta, mutta ei minulla eikä haukutulla ole, eikä ollut, siihen kasvatukseen osaa eikä arpaa. Se oli minun kaveri, jota haukuttiin koulun liikuntatunnin jälkeen suihkussa. Joka ikinen kerta. Veikkaapa, vaikuttiko yhtään itsetunnon kehitykseen ja kehonkuvaan?
Olis näitä juttuja enemmänkin, mutta en jaksa, enkä halua jatkaa.
Näihin tilanteisiin on toimintamallit olemassa ja ne kerrotaan kotona. Jos minä kuulisin ja näkisin tuollaisen tilanteen, eikä tälle tytölle olisi kotona kerrottu miten vastata, olisin aikuisena puuttunut. Jos kyse olisi ollut minun tyttärestäni, hän olisi sanonut, että ”jokainen kroppa on erilainen, minun tissini ovat hyvät, ne vielä kasvavat” Ja olisivat ollaat entisiä ystäviä sen jälkeen.
Juuri näin. Nykyään tuntuu ettei nuorille kerrota mitä vaan ei yksinkertaisesti tarvitse sietää. Tällaisissa ”ystävissä” roikutaan vaikka väkisin ja niellään kaikki mitä ne keksivät suoltaa suustaan. Tällaiset ihmiset unohdetaan, heille vastataan napakasti ja poistutaan paikalta. Jos heille ei ole kotona kerrottu miten toisia kohtaan käyttäydytään tai vaikkapa sitä saako kuvata toista, he saavat oppia sen sitten viranomaisten toimesta. Kun lapsi on saanut hyvän itsetunnon kotoa, jonkun pissiksen sanat pukuhuoneessa eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Ei pidä paikkaansa. Vaikka olisi saanut kaikin puolin parhaan kasvatuksen ja hyvät pohjat käsitellä mitä erilaisimpia tilanteita ja tunteita - ihan jokaikistä lasta satuttaa, jos vartaloa haukutaan, kuvataan ja jutut levitetään luokkaan ja jopa nettiin. Kukaan ei ole niin vahva etteikö tuo olisi aivan hirveä tilanne. Eikä sellaista vahvuutta pidä edes vaatia; aivan kohtuutonta olettaa että kehittyvä lapsi tai nuori voisi käsitellä tuollaisen jonkun "vahvan itsetunnon" kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten ahdasmielisiä ja sulkeutuneita kommentoijat täällä ovat.
Alastomuudessa ei ole mitään hävettävää, ei varsinkaan urheilun jälkeen hikisenä kun on pakko päästä suihkuun.
Te mietitte ihan liikaa mitä muut teistä ajattelevat.
Kiva juttu, että alastomuus on jollekin luonnollinen asia. Erityisesti teini-iässä se ei ole suurelle osalle helppoa.
En jaksa uskoa, että Suomessa kasvanut ja saunassa käynyt lapsi pelkää alastomuutta. Mutta monia pelottaa kuvaaminen, jota häiriintyneet luokkatoverit tekevät kännykän avulla. Milloin joku saa kunnon rangaistuksen sellaisesta teosta?
Mitähän ihmettä, suurinta osaa jännittää alastomuus vieraiden ihmisten tai luokkakavereiden edessä. Ihan kuin suurinta osaa ihmisistä mietityttää vetäiskö nakuksi aikuisena työkavereiden edessä. Se on ihan normaalia, en ymmärrä miksi Suomessa ihannoidaan jotain myyttistä saunakulttuuria jossa alastomuus ei merkkaa mitään. Merkkaa se, monille, ja saa ihan rauhassa merkata. Siitä ei mitään taivaspisteitä saa jos itselle on täysin ok että kuka tahansa voi nähdä sun vartalon.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa suihkukaappeihin tarvitsisi lukot jotta niitä voisi liikuntatutien jälkeen käyttää. Muussa tapauksessa sadistikakarat kuvaavat alastonmateriaalis someen. Nuorten psyyke ei kestä tällaista sadistista kiusaamista. -ja tätä on lähes joka koulussa. Opettajat eivät vahdi.
Tämä. Minun lapseni ei käy yläkoulussa suihkussa. Luokalla on täysin sekopäisiä ja häiriintyneitä (tyttöjä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, ei voi pakottaa. Sen sijaan se, että pidät nuoruuteen kuuluvana sitä, että pitää kroppaansa rumana, kalskahtaa kyllä korvaan. Teini-iässä muutokset tuntuvat isolta asialta ja alastomuus hihityttää, mutta se, että ajattelee olevansa ruma tai hävettävä, ei kyllä kuulu murrosikään automaattisesti. Jos vanhemmat ovat avoimesti puhuneet muutoksista, erilaisista kropista ja kehityksestä, ei lapsi pidä itseään rumana tai kroppaansa hävettävänä.
No ei tietenkään kuulu automaattisesti. En kyllä väittänytkään, että KAIKKI kokee niin. Epävarmuutta kuitenkin aika suurella prosentilla on, se on ihan fakta.
Ja kyllä vaan lapsi voi itseään ja kehitystään pitää rumana (jopa poikkeavana) vaikka siitä olisi puhuttu kotona. Ja siihen vaikuttaa myös muiden mielipide, haluat uskoa tai et.
Itse olen esimerkiksi todistanut tilannetta, jossa kolme esiteini-ikäistä tyttöä olivat samassa suihkutilassa ja aika ikävää oli se kommentointi kahdelta tytöltä, joilla oli jo melko kehittyneet vartalot, sitä kohtaan jolla ei ollut. Ja jotta jokainen ymmärtää, niillä kahdella oli rinnat ja sillä kolmannella ei ollut. Lapset/teinit osaavat olla julmia sanoissaan. Sitä kolmatta satutti aika pahasti se kommentointi, miten hän on niin ruma lauta eikä muotoja ole kuin läskit mahassa.
Kotikasvatusta voit syyttää tuostakin tilanteesta, mutta ei minulla eikä haukutulla ole, eikä ollut, siihen kasvatukseen osaa eikä arpaa. Se oli minun kaveri, jota haukuttiin koulun liikuntatunnin jälkeen suihkussa. Joka ikinen kerta. Veikkaapa, vaikuttiko yhtään itsetunnon kehitykseen ja kehonkuvaan?
Olis näitä juttuja enemmänkin, mutta en jaksa, enkä halua jatkaa.
Näihin tilanteisiin on toimintamallit olemassa ja ne kerrotaan kotona. Jos minä kuulisin ja näkisin tuollaisen tilanteen, eikä tälle tytölle olisi kotona kerrottu miten vastata, olisin aikuisena puuttunut. Jos kyse olisi ollut minun tyttärestäni, hän olisi sanonut, että ”jokainen kroppa on erilainen, minun tissini ovat hyvät, ne vielä kasvavat” Ja olisivat ollaat entisiä ystäviä sen jälkeen.
Juuri näin. Nykyään tuntuu ettei nuorille kerrota mitä vaan ei yksinkertaisesti tarvitse sietää. Tällaisissa ”ystävissä” roikutaan vaikka väkisin ja niellään kaikki mitä ne keksivät suoltaa suustaan. Tällaiset ihmiset unohdetaan, heille vastataan napakasti ja poistutaan paikalta. Jos heille ei ole kotona kerrottu miten toisia kohtaan käyttäydytään tai vaikkapa sitä saako kuvata toista, he saavat oppia sen sitten viranomaisten toimesta. Kun lapsi on saanut hyvän itsetunnon kotoa, jonkun pissiksen sanat pukuhuoneessa eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Ei pidä paikkaansa. Vaikka olisi saanut kaikin puolin parhaan kasvatuksen ja hyvät pohjat käsitellä mitä erilaisimpia tilanteita ja tunteita - ihan jokaikistä lasta satuttaa, jos vartaloa haukutaan, kuvataan ja jutut levitetään luokkaan ja jopa nettiin. Kukaan ei ole niin vahva etteikö tuo olisi aivan hirveä tilanne. Eikä sellaista vahvuutta pidä edes vaatia; aivan kohtuutonta olettaa että kehittyvä lapsi tai nuori voisi käsitellä tuollaisen jonkun "vahvan itsetunnon" kautta.
Niin, en minä ainakaan haluaisi käyttää omaa vartaloani opetuskappaleena jollekin hirveälle ihmiselle. Että no niin, nyt kuvasit minua alasti joten teenpä tästä poliisijutun, opitpahan siitä ettei näin saa tehdä! Se vahinkohan on jo tapahtunut siinä. Mieluummin estän kyseisen tapahtuman kokonaan, niin ettei mitään poliisijuttua edes tarvita.
miten suihkuun mennään muuten kuin alasti ?
oli itsestään selvä asia (ennen ainakin) mennä jumpan jälkeen suihkuun that's it !
Maailma on vissiin todella sekaisin jos SEKIN on jo näin vaikeaksi mennyt ! !
Vierailija kirjoitti:
Muuta neurootikko amerikkaan. Voihan se lapsi odotella että muut on menneet jos olet noin pahasti jo onnistunut traumatisoimaan luonnollisen asian.
Juuri näin ja kokea alaetomuuden yhtenä suurimpana maailman pornon tuottajana. Amerikkalaisilla on ihan kieroitunut näkemys omaan vartaloon yms.
” Koskee sekä uimista että liikuntatuntien jälkeistä yhteissuihkupakkoa. Lapsi kieltäytyy ehdottomasti, enkä koe että kukaan voi toista väkisin riisua ja vaatia olemaan muiden edessä alasti. Opettaja sanoi että mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, ja liikunta jää muuten suorittamatta.”
Ainakin ennen opetussuunnitelmaan liikunnass kuului uimataito. Aika vaikea opettaa uintia vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
miten suihkuun mennään muuten kuin alasti ?
oli itsestään selvä asia (ennen ainakin) mennä jumpan jälkeen suihkuun that's it !
Maailma on vissiin todella sekaisin jos SEKIN on jo näin vaikeaksi mennyt ! !
Kyllä alasti suihkuun pakottaminen kaikkien nähden on aina ollut hirveää, ei ole mikään uusi juttu. Helppoa se on vain niille suosituille joilla on täydellinen kroppa (eikä aina niillekään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta neurootikko amerikkaan. Voihan se lapsi odotella että muut on menneet jos olet noin pahasti jo onnistunut traumatisoimaan luonnollisen asian.
MITÄ luonnollista siinä on olla alasti kahdenkymmenen ihmisen silmien alla,kehittyvällä ihmisellä jolle kaikki on vielä outoa oman kroppansa suhteen! Barbaarista!
Jos Jumala olisi tarkoittanut meidät alastomiksi, me syntyisimme sellaisina. Tämä nykytrendi johtaa siihen, että varsinkin naiset tulevat käyttämään enemmän erilaisia koko kehon peittäviä vaatteita ja niitä käyttämättä jättäviä rangaistaan.
Missä ihmeessä palstalaiset elävät, jos salakuvaaminen on arkipäivää? Miksi te altistatte lapsenne tällaiseen? Luoja sentään, pakkoko niitä lapsiaan on pitää koulussa, jossa pikkurikolliset latailee alastonkuvia nettiin?