Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitkä remonttihommat teiltä onnistuu? ov

Vierailija
21.09.2006 |

Itse opin viime muuton aikana kokoamaan keittiökaappeja, kiinnittämään lampun kattoon, tasoittamaan ja hiomaan seiniä, poraamaan ja maalaamaan kattoa (se on muuten yllättävän vaikeaa että saa tasaista) esimerkiksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo taulukoukun seinään saaminen on työlästä

Vierailija
2/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin keittiökaappien kohdalla meni niin, että asentaja asensi, minä puratin ja kerroin, miten kuuluu laittaa - jäi alunperin 30 cm rako 20 sentin roskasysteemille, koska oli asentanut kulman väärin. Kodinhoitohuoneen sitten kokosin yhdessä mieheni kanssa. Aiemmin olemme rempanneet yksiön keittiön yhdessä aasta alkaen. Meillä on asiassa kuin asiassa miehen kanssa hyvä yhteistyö: minulla on järki ja mies ymmärtää, kun selostan, kuinka asennetaan - ja sitten ne laitetaan yhdessä. Nyt meillä on ihan samanlainen työnjako parvekkeen " umpioimisessa" . Lisäksi mieheni on siitä hyvä, että hän haluaa, että minä ymmärrän, mitä hän tarkoittaa eli selittää minulle esim. kaikki liitokset ja palkit, joista en niin kovin kiinnostunut olekaan - opin siis väkisin lisää.

Lampunvaihto on yksi kiva juttu: sen vaihtamiseen ei tarvita suurta järkeä, mutta enpä ole tainnut yhtään vaihtaa viimeisen 10v aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutetaan pian ja olen tullut maalanneeksi seiniä, kitanneeksi reikiä, tapetoineeksi ja käyttäneeksi ruuvauskonetta. Lamput hoitaa mies sähköasentajana ja muut sähköhommat. Poraa olen käyttänyt myös. Noista tuo tapetointi oli aivan uusi tuttavuus.

Vierailija
4/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meille tulee melkein avaimet käteen -talo, tehdään itse siis seinpinnat).

Mutta lamput vaihdoin itse jo silloin kun niitä piti kytkeä sokeripalaan, nykyiset töpselisysteemit ovat hävyttömän helppoja. No itsehän olen liittänyt töpsellittömiin lamppuihin töpselit että ne sai uudessa asunnossa kattoon. Huonekalut kootaan miehen kanssa aina yhdessä niin että minä sanon mikä osa menee mihinkin ja yhdessä kootaan. Yksinkin saisin koottua vaikka mitä mutta yleensä vaan tarvitaan kaksi käsiparia...

Kädessä pysyy saha, kirves, ruuvimeisseli, vasara... yleensä se olen minä joka kiristän löysällä olevat ruuvit tai hakkaan ylhäällä olevat naulanpäät, mua alkaa ensimmäiseksi ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme