Vara-avain kerrostalossa
Monesti olen miettiny, mihin vois piilottaa kerrostaloasunnon vara-avaimen. Meillä siis myös alaovi on lukossa. Ideoita!
Kommentit (16)
Miten olis sen porrasritilän alle?
Mihinkään pihalle ei ainakaan kannata piilottaa!
Kätevin taitaa olla jollekin luotettavalle henkilölle antaa avain, jollei sitten mihinkään kivenkoloihin halua lähteä piilottamaan, ettei muista itsekkään :D.
Paha laittaa ideoita, kun ei tiedä pihaa?
Jonkun kukkaistutuksen sekaan? Itse kyllä antaisin luotettavalle naapurille, joka on "aina" kotona. Joku vanhus esim. Tietysti on vähän noloa sitten kapakasta tullessaan keskellä yötä soitella, mutta parempi se kuin viidenkympin avausmaksu.
Meillä ainakin joutuu maksamaan viisikymppiä oven avauksesta yöllä. Ei onneksi ole ollut tarvetta.
Me olemme paljon kotona ja meillä on talon yleisavain. Tosin tämä on pienkerrostalo ja on vain 10 asuntoa. Aika harvoin kukaan pimputtaa ovikelloa ja pyytää avainta. Yöllä ei ole kukaan vielä koskaan avainta hakenut ja olemme asuneet tässä nyt 10 vuotta. Meidän vara-avain on sukulaistädillä joka asuu tässä lähellä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:29"]
Paha laittaa ideoita, kun ei tiedä pihaa?
Jonkun kukkaistutuksen sekaan? Itse kyllä antaisin luotettavalle naapurille, joka on "aina" kotona. Joku vanhus esim. Tietysti on vähän noloa sitten kapakasta tullessaan keskellä yötä soitella, mutta parempi se kuin viidenkympin avausmaksu.
Meillä ainakin joutuu maksamaan viisikymppiä oven avauksesta yöllä. Ei onneksi ole ollut tarvetta.
[/quote]
Oho, tuohan on halpa! Meillä maksaa päivällä 50 e ja yöllä 180 e, joten jos jättää avaimen kotiin, tulee halvemmaksi mennä hotelliin yöksi!
Meillä maksaa päivällä 15e ja yöllä 20e jos maksaa käteisellä. Laskulla 10e kalliimpi.
Vähän samaa miettinyt kun olen juuri uudelle paikkakunnalle muuttanut joten eipä noita tuttuja pahemmin ole :/
Autoa mietin, mutta toisaalta jos joku murtautuu autooni ja avaimen löytää, eipä ole vaikea päätellä mihin taloon (rekkarinumeron perusteella kai vielä mihin asuntoon) avain kuuluu.
Ehkä se on vain parempi maksaa se huoltomiehen ovenavaus. Talossa kyllä mukava pariskunta joilla yleisavain, mutta enpä minäkään heille kehtaisi keskellä yötä soitella...
Onko sulla takki tai laukku jota käytät aina? Laita sen taskuun ja pidä siellä.
Laittaisin itse kellarin häkkivarastoon jos sellainen on. Pitäisin laukussa AINA sitä kellarivaraston avainta.
No eikö se ole ihan sama sit sitä vara-avainta AINA pitää mukana laukusa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:43"]Laittaisin itse kellarin häkkivarastoon jos sellainen on. Pitäisin laukussa AINA sitä kellarivaraston avainta.
[/quote]
Päivän naurut. Voi kiesus tätä naisen logiikkaa...
Ette muuten kylvä niitä avaimia mihinkään puskiin ja varastoihin. Mukavasti pääsee löytäjä sitten portaikkoon ja kenties helpommin murtautumaan asuntoihin.
No olen vaan antanut lähimpänä asuvalle sukulaiselle/kaverille säilöön.