Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin vaihtaminen perintöön/rahaan

Vierailija
12.06.2015 |

Työskentelen avustajana naiselle, joka ei ole kehitysvammainen, mutta koko suvussa on lähinnä heikkolahjaisia lastenkotilapsia, joiden alaikäisenä tehdyt lapset ovat puolestaan otettu huostaan, on päihdeongelmia, pikkurikoksia ym., vetelyyttä, ei halua edes yrittää etsiä töitä kun sossusta saa rahaa. Tuli tässä työnantajan aikuisten lasten (3 lasta, kaikki alle 30 v. työttömiä) kanssa puheeksi perinnöt ja lottovoitot. Siinä lapset tuumasivat:
.
* olivat hirveän kateellisia kaverille, jonka äiti kuoli ja perintöä tuli melkein 15 000 euroa. Siinä äitinsä edessä sanoivat, että kyllä siihen hintaan antaisi äitinsä kkuolla jos noin paljon (!) rahaa saisi. Olivat tosissaan, ja minä ja äitinsä hermostuttiin.
.
* sijoittaisivat perinnöstä 50 e lottoon, ovat vakuuttuneita että sitten päävoitto on taattu. Sen vuoksi jo pienempi perintö rriittää korvaamaan mielipahan äidin menetyksestä
.
* sanoin, ettei rahalla voi ihmistä korvata, siihen inttivät, että minäkin milloin vain vaihtaisin lottovoiton lapseeni. No en todellakaan. He kuulemma vaihtaisivat omiinsa, joku 100 000 riittäisi. Luojan kiitos lapset otettu huostaan, pelkäsin heidän puolestaan, että joku narkkikaveri ehdottaisi vaikka lapsen satuttamista vakuutusrahojen vuoksi
.
Mikä ihmisiä vaivaa? Kuka puhuu äidistään ja llapsistaan noin? Olen todella järkyttynyt, vaikka lasten luonne oli jo tiedossa. Voisitko sinä muka läheisesi vaihtaa rahaan? Enpä usko. Pitäisin työstäni enemmän ilman avustettavan loisivia sukulaisia.
*
Huom. En rikkonut vaitiolovelvollisuutta, lisäksi muutin jonkin pienen yksityiskohdan (tyyliin ikäjakauma tai lasten määrä), joten älkää alkako syyttämään avustajaa jos kuulostaa liian tutulta - täydellinen täsmääminen on sattumaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sekava, enkä osaa puhelimella kirjoittaa. Siis pelkäisin avustettavan lastenlasten hengen ja terveyden puolesta, ellei heitä olisi otettu huostaan. Yksikään noista lapsista ei ole lapsiaan saanut pitää, vaikka niitä tehtailevat vaihtuvien kumppaneiden kanssa lisää tasaiseen tahtiin - tai vähintäänkin ollaan yksi neljästä isävaihtoehdosta.

Vierailija
2/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ok."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole heikkolahjainen mutta äitini on alkoholisoitunut ja lähinnä rasite emmekä ole läheisiä lainkaan. Vaihtaisin rahaan, joskaan perintöä sieltä suunnasta ei ole tulossa. N24.

Vierailija
4/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:49"]No mä en ole heikkolahjainen mutta äitini on alkoholisoitunut ja lähinnä rasite emmekä ole läheisiä lainkaan. Vaihtaisin rahaan, joskaan perintöä sieltä suunnasta ei ole tulossa. N24.
[/quote]

Veikkaisin silti, että sinäkään et silmää räpäyttämättä painaisi nappia, jolla äitisi kuolisi ja rahaa kilahtaisi tilillesi. Ap

Vierailija
5/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:49"]No mä en ole heikkolahjainen mutta äitini on alkoholisoitunut ja lähinnä rasite emmekä ole läheisiä lainkaan. Vaihtaisin rahaan, joskaan perintöä sieltä suunnasta ei ole tulossa. N24. [/quote] Veikkaisin silti, että sinäkään et silmää räpäyttämättä painaisi nappia, jolla äitisi kuolisi ja rahaa kilahtaisi tilillesi. Ap

[/quote]

Niin, on aika eri asia surmata oma äitinsä kuin toivoa epämääräisesti, että äidin sijasta olisikin rahaa.

Tämä asia jää sinulta itseltäsi huomiotta, kun kauhistelet näiden lasten puheita.

Vierailija
6/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi äitiäni mihinkään omaisuuteen. Ei rakkaalla ihmisellä ole hintalappua.
Perin tämän talon ja puutarhan, missä juuri makoilen. Ei se korvaa äitiä.

Vierailija
7/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:49"]No mä en ole heikkolahjainen mutta äitini on alkoholisoitunut ja lähinnä rasite emmekä ole läheisiä lainkaan. Vaihtaisin rahaan, joskaan perintöä sieltä suunnasta ei ole tulossa. N24. [/quote] Veikkaisin silti, että sinäkään et silmää räpäyttämättä painaisi nappia, jolla äitisi kuolisi ja rahaa kilahtaisi tilillesi. Ap

[/quote]

Niin, on aika eri asia surmata oma äitinsä kuin toivoa epämääräisesti, että äidin sijasta olisikin rahaa.

Tämä asia jää sinulta itseltäsi huomiotta, kun kauhistelet näiden lasten puheita.
[/quote]

No kun lapset itse äitinsä edessä puhuivat "kuolema/raha-napista", viittasin heidän puheisiinsa. Jos he päättävät ottavansa ennemmin rahaa kuin äitinsä elossa nappia painamalla, ei se ole täysin eri asia kuin surmaaminen. Tämä äiti ei edes alkkis, vaan auttaa aikuisia lapsiaan parhaan kykynsä mukaan, olkookin, että tekee todellisuudessa vain karhunpalveluksen. Ap

Vierailija
8/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:49"]No mä en ole heikkolahjainen mutta äitini on alkoholisoitunut ja lähinnä rasite emmekä ole läheisiä lainkaan. Vaihtaisin rahaan, joskaan perintöä sieltä suunnasta ei ole tulossa. N24.
[/quote]
kylläpäs olet itsekäs. Joillekin se raha sitten näköjäön on niin tärkeää. Onneksi ei olla sukua!
Ja vielä 15 000e hahahahaha :D kyllä täytyy todella vajaita olla

Vierailija
9/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on AINA Äiti <3 kamala ikävä omaani! <3

Vierailija
10/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:49"]No mä en ole heikkolahjainen mutta äitini on alkoholisoitunut ja lähinnä rasite emmekä ole läheisiä lainkaan. Vaihtaisin rahaan, joskaan perintöä sieltä suunnasta ei ole tulossa. N24. [/quote] kylläpäs olet itsekäs. Joillekin se raha sitten näköjäön on niin tärkeää. Onneksi ei olla sukua! Ja vielä 15 000e hahahahaha :D kyllä täytyy todella vajaita olla

[/quote]

Onneksi tuo hullunnauru ja hymiö vakuuttavat minut siitä, että ollaan tekemisissä todellisen filantrooppisen lahjakkuuden kanssa.

Vierailija
11/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vaihtaisi rahaa äitiini. Enkä isääni. Vaikka koko perintö jäisi saamatta.

Vierailija
12/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eiköhän heillä ole mm. kiintymyssuhdeongelmia jo monessa polvessa, jos meininki on tuollaista.

Vierailija
13/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia on, mutta kaikki ovat hirveän itsekkäitä ja empatiakyvyttömiä paskoja. Myös käytöstavat ja tilannetaju puuttuu. Nuo ihmiset eivät tuo mmitään hyvää tähän maailmaan. Ap

Vierailija
14/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 17:05"]Äiti on AINA Äiti <3 kamala ikävä omaani! <3
[/quote]

Sama täällä.Äitini kuoli kun olin nuori, ikävä on ajoittain vieläkin. Arvostakaa Äitejänne!

Vierailija
15/15 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen nähden paljonko ihmiset näkyy omista lapsistaankaan välittävän en ole yllättynyt, että tuollaisiakin ihmisiä on.

En vaihtaisi yhtäkään läheistäni rahaan/perintöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme