Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat!

Vierailija
19.05.2015 |

Listataan nuoruuden asioita, jotka eivät enää kiinnosta.

Itseäni ei kiinnosta enää:

CD-levyjen ja vinyylien kuunteleminen (kuuntelen pelkästään radiota)

Baareissa käyminen

Fanittaminen

Sisustaminen

Hamstraaminen

Merkkituotteet

Ulkonäköön keskittyminen

Turhanpäiväinen asioista masentuminen

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaminen kiinnostaa edelleen , mutta tavaroiden kerääminen ei. Kun vain saisi kaikki ymmärtämään,että ei lahjaksi enää mitään tavaraa. Kaikkea on jo liikaa, vaan aineettomia lahjoja jos niitä onpakko antaa:) Seksi ei todellakaan enää kiinnosta. Vaihdevuodet vei kaikki halut, miehen mieliksi täytyy joskus yrittää. Onneksi mies on vielä vanhempi ja joskus vehkeet reistaa:) Ikää 54v.Se on kanssa hyvä ,että enää ei kiinnosta mitä muut sinusta ajattelee, vaan voi rauhassa olla sitä mitä haluaa.

Vierailija
2/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää kiinnosta tavaroiden hankkiminen. Haluan kyllä elämääni luksusta ja matkoja, mutta en enää yhtä ainotta tavaraa. 

Ja seksi kiinnostaa enemmän kuin koskaan. 

46 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51

Vierailija
5/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:27"]Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51
[/quote]Nyt vasta seksi kiinnostaakin kun siihen on aikaa ja itsetuntoa.

Vierailija
6/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:27"]Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51
[/quote]Nyt vasta seksi kiinnostaakin kun siihen on aikaa ja itsetuntoa.
[/quote]

Samoin:-D Viihdevuodet

Vierailija
7/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:27"]Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51 [/quote]Nyt vasta seksi kiinnostaakin kun siihen on aikaa ja itsetuntoa.

[/quote]

Sama mulla, olen vasta löytänyt seksin salat! Ulkonäköpaineita ei ole enää, ei mitään, mikä pysäyttäisi intohimoni. Lapset maailmalla, aikaa omiin nautintoihin. 

Rakastajani on kymmenen vuotta nuorempi, minä myös 51-vuotias. 

Vierailija
8/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:27"]Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51 [/quote]Nyt vasta seksi kiinnostaakin kun siihen on aikaa ja itsetuntoa.

[/quote]

Sama mulla, olen vasta löytänyt seksin salat! Ulkonäköpaineita ei ole enää, ei mitään, mikä pysäyttäisi intohimoni. Lapset maailmalla, aikaa omiin nautintoihin. 

Rakastajani on kymmenen vuotta nuorempi, minä myös 51-vuotias. 
[/quote]

Tietää mistä pitää, tuntee itsensä, ei stressaa. Seksielämä yleensä paranee iän myötä, vaikkapa nuoret muuta kuvittelee.

Vierailija
9/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti, ei ole myöskään minkäännäköisiä ulkonäköpaineita. Olen vihdoin löytänyt itseni ja tyylini, ei kiinnosta olenko muodikas / kaunis / seksikäs tms.

Ei jaksa enää sterssata pikkuasioista. Ennen suutahtelin miehelleni milloin mistäkin väärästä sanasta tai jopa ilmeestä, nyt enempi huvittaa, en jaksa enää suuttua oikein mistään ja mökötys tuntuu täysin naurettavalta.

Baarit ei todellakaan kiinnosta enää, en kyllä aiemminkaan kovin paljon käynyt.

Seksi kylläkin kiinnostaa ja olen innokaampi kuin koskaan ennen. Ja paljon nautinollisempaakin se on, ei voi verratakaan nykyistä seksielämääni esim. siihen mitä se oli 20-25 v sittten.

Telkkariohjelmat ei enää kiinnosta, ihan pelkkää soopaa. Tiedä sitten johtuuko ohjelmista vai itsestäni. Samoin ei kiinnosta enää naistenlehdet eikä iltapäivälehdet, ei oikeastaan muut lehdet kuin puutarha- ja sisustuslehdet. Mua siis kiinnostaa sisustaminen edelleen.

Olen 46 v.

Vierailija
10/20 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filmikameralla kuvaaminen ei enää kiinnosta, ei myöskään kirjoituskoneella hakkaaminen. Muuten kiinnostaa aika lailla samat asiat: kirjoittaminen, lukeminen, itsensä kehittäminen, vaatteet, käsityöt, siisti koti, kaunis luonto ja kukat, ystävät, miehetkin. Seksiä en tässä liitossani ole enää saanut muutamaan vuoteen, joten sen paranemisesta on vaikea sanoa mitään - asia ei ole minusta kiinni. Kiinnostuksen kohteet ovat vaihtuneet hyvin vähän, mutta mahdollisuudet toteuttaa toiveita ovat paljon entistä paremmat.

Se muutos ehkä on, etten enää teeskentele, että esimerkiksi teatteri tai musiikki kiinnostaisi. Haluan tehdä itse enkä katsella, kun muut tekevät.

Vierailija
11/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:11"]

Listataan nuoruuden asioita, jotka eivät enää kiinnosta.

Itseäni ei kiinnosta enää:

CD-levyjen ja vinyylien kuunteleminen (kuuntelen pelkästään radiota)

[/quote]

Minulla tilanne on päinvastainen. Radiota ei voi nykyään kuunnella. Kuuntelen omia CD:itäni ja Spotifyn kautta vanhanakaista rockmusiikkia.

Vierailija
12/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu mieleen mitään sellaista.

45n

Vierailija
13/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:27"]Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51 [/quote]Nyt vasta seksi kiinnostaakin kun siihen on aikaa ja itsetuntoa. [/quote] Sama mulla, olen vasta löytänyt seksin salat! Ulkonäköpaineita ei ole enää, ei mitään, mikä pysäyttäisi intohimoni. Lapset maailmalla, aikaa omiin nautintoihin.  Rakastajani on kymmenen vuotta nuorempi, minä myös 51-vuotias.  [/quote] Tietää mistä pitää, tuntee itsensä, ei stressaa. Seksielämä yleensä paranee iän myötä, vaikkapa nuoret muuta kuvittelee.

[/quote]

Aivan mahdottomaksi mennyt mitä vanhemmaksi tulee, joka päivä pitäis saada seksiä.

Vierailija
14/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:27"]Seksi. Muistan hyvin, miten parikymppisenä vasta-alkajana ajattelin, etten mitenkään voisi olla ilman seksiä. Nyt on evvk. -Nainen, 51 [/quote]Nyt vasta seksi kiinnostaakin kun siihen on aikaa ja itsetuntoa. [/quote] Sama mulla, olen vasta löytänyt seksin salat! Ulkonäköpaineita ei ole enää, ei mitään, mikä pysäyttäisi intohimoni. Lapset maailmalla, aikaa omiin nautintoihin.  Rakastajani on kymmenen vuotta nuorempi, minä myös 51-vuotias.  [/quote] Tietää mistä pitää, tuntee itsensä, ei stressaa. Seksielämä yleensä paranee iän myötä, vaikkapa nuoret muuta kuvittelee.

[/quote]

Aivan mahdottomaksi mennyt mitä vanhemmaksi tulee, joka päivä pitäis saada seksiä.

[/quote]

edit

Pitkään ja hartaasti ei mitään teinien nylkyttämistä.

Vierailija
15/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikeastaan ole kiinnostuksenkohteet muuttuneet. Musiikkimaku on kehittynyt, samoin elokuvamaku. Muodista osaan paremmin valita omaan tyyliini sopivat jutut.
Välillä oli semmoinen aika että moni asia ei kiinnostanut, mm. ulkonäkö, muoti, musiikki, elokuvat. Jopa omat rakkaat taideharrastukset jäivät.
Myöhemmin nämä kaikki tulivat uudelleen takaisin, ja koin saaneeni oman iloisen itseni ja elämäni takaisin.

Vierailija
16/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kanssa läträäminen.

Turhanaikainen päteminen (heikosta/puutteellisesta itsetunnosta johtuva)

Materian ja mammonan kerääminen (liittynee tuohon em.)

Ylenpalttinen kriittisyys itseä ja muita kohtaan.

Uskonnonvastaisuus.

Tällä iällä - ja näin miehenä - seksi myös nykyään enemmän nautintoon keskittyvää, ei mikään suorituslaji.

Vierailija
17/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut ajattelemasta ikääni ja mitä siihen kuuluisi kuulua. Nuorena oli niin tärkeää... Nyt mä oon 15, 18, 25, 35 jne. Mulla ei kuitenkaan mikään ole mennyt samaa rataa kuin ikätovereilla, niin nyt ihan samantekevää.

Onnistuin saamaan nuorempana ilmeisen tylsää seksiä vähän jokaiselta, eikä se niin kiinnostanutkaan. Nyt en muuta tekiskään kuin paneskelisin päivät pitkät :)

Vierailija
18/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:51"]Olen lakannut ajattelemasta ikääni ja mitä siihen kuuluisi kuulua. Nuorena oli niin tärkeää... Nyt mä oon 15, 18, 25, 35 jne. Mulla ei kuitenkaan mikään ole mennyt samaa rataa kuin ikätovereilla, niin nyt ihan samantekevää.

Onnistuin saamaan nuorempana ilmeisen tylsää seksiä vähän jokaiselta, eikä se niin kiinnostanutkaan. Nyt en muuta tekiskään kuin paneskelisin päivät pitkät :)
[/quote]

Ja 18 jatkaa: Telkkari ei jaksa kiinnostaa yhtään. Kaikki on samaa suttua, jopa samasta sarjasta tehdään monta versiota samoilla ihmistyypeillä, vain ympäristö vaihtuu. Haukotus.
Naistenlehdet ei kiinnosta yhtään. Ennen kahmin niitä mistä vain löysin ja tavasin kannesta kanteen.

Vierailija
19/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Koittaa siivota, kun siitä ei kuitenkaan tule mitään

- Koittaa pitää välejä äitiin kun siitä ei kuitenkaan tule mitään

- Äänittää musiikkia radiosta tai VHS:lle, kun on ilmainen Spotify

- Seurata fanaattisesti jotain tv-sarjaa tms, telkkaria kyllä jnkv katson

- Aloittaa mitään harrastuksia tms kun tiedän, ettei kiinnostus kuitenkaan jatku

Sen sijaan minuakin kiinnostaa seksi toisin kuin nuorena ja rakkauskin kiinnostais, toisin kuin nuorena olin sitä kohtaan hyvin kyyninen, mutta tällaisella olemattomalla itsetunnolla varustettu nainen tuskin löytää sitä.

Vierailija
20/20 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Olen melkein viisikymppinen, ja kyllä seuraan musiikkialaa ja ostan yhä uutuuslevyjä. Sisustaminenkin on kivaa... Oikeastaan ap:n listassa olevista nuo hamstraaminen, fanittaminen ja turhanpäiväisten (mikä nyt sitten itse kullekin on turhanpäiväistä...) murehtiminen eivät koskaan oleetkaan minulle mieleen.

Iän karttuessa vastakkainen sukupuoli on lakannut oikeastaan aika lailla kiinnostamasta. Mikä on oikeasti helpottavaa ja vapauttavaa. Toki mielenkiintoiset ihmiset ovat kiinnostavia sukupuolesta riippumatta, mutta sellainen jatkuva itsensä arvottaminen miesten kautta on poissa.

Samoin yhä vähemmän kiinnostaa, mitä muut ajattelevat minusta. Ok, hyvät käytöstavat ja muiden huomioiminen ovat edelleen tärkeitä, mutta jos joku on ahdasmielinen, mustavalkoisesti ajatteleva tai ei vaan nyt jostain syystä pidä meikäläisestä, niin so what. Eli jos olen mokannut, sen myönnän ja korjaan puutteeni, mutta jos koen käyttäytyneeni hyvin, en ota skismoja muiden arvioista.