Miten yritykset yleensä käsittelevät tuotereklaamaatioita?
Kyselen, koska aiempaa kokemusta asiasta ei ole.
Ostin tekstiilin, jossa pesun jälkeen oli voimakas paha haju, ei tekstiilimäinen eikä väriaineen haju. Lähetin tuotteen valmistajalle ja kuvauksen viasta. Sama tuote palautettiin takaisin vastauksen kera, että tuote pestiin heillä eikä hajua tuntunut.
Kai on aika yksilöllistä, miten hajuaja tuntee. Sitä kuitenkin ihmettelin, kun tuote tuli takaisin tahraisena. Soitin yritykseen ja kerroin olevani tyytymätön ja tuotteen tulleen takaisin likaisena. Selvittelevät kuulemma sitä siellä nyt.
Miten teillä ketkä olette reklamoineet jostakin, saitteko uuden tuotteen vai saman takaisin?
Kommentit (13)
Myyjällä on oikeus korjata virhe tai vastaavasti antaa vastaava uusi tuote tilalle. Miten se tuollaisessa tekstiiliasiassa korjaaminen ylipäätään toimisi? Tuotetta pestäisiin ja samalla haalistettaisiin värejä ja ainahan pesussa kulumista tulee. Eli tuote ei tulisi virheettömänä kuitenkaan takaisin. Todella ihmettelen tuota, että firmassa pestiin ja lähetettiin sama takaisin ja vielä likaisena. En kyllä itse ostaisi enää ko firman tuotteita.
Olisiko haju tullut sun pesukoneesta?
Olen saanut uuden tuotteen tilalle. Ainahan vastaus on, että tuote on ok.
Aina olen saanut uuden tuotteen tilalle. Joskus jopa myös pitää vanhan ja he lähettävät uuden. (Ovat siis vain pyytäneet kuvaa virheestä)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:50"]
Olisiko haju tullut sun pesukoneesta?
[/quote]
Ei tullut. Mikään tuota koneellista ennen eikä jälkeen pesty haissut. Kyllä se haju tuotteesse itsessään oli. Ap
Minusta on outoa, että sama tuote lähetetään takaisin. Vaikkakin olisi yrityksen mielestä tuote ok, niin kyllä vaivannäöstä uuden olen saanut. Ei ole hyvää mainosta minusta firmalle lähettää samaa takaisin, ellei nyt olisi kyse jostakin mielettömän kalliista tavarasta...
Uuden sain ja bonuksena muuta päälle.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:55"]
Minusta on outoa, että sama tuote lähetetään takaisin. Vaikkakin olisi yrityksen mielestä tuote ok, niin kyllä vaivannäöstä uuden olen saanut. Ei ole hyvää mainosta minusta firmalle lähettää samaa takaisin, ellei nyt olisi kyse jostakin mielettömän kalliista tavarasta...
[/quote]
Kyse ivaan kympeistä tässä. Ap
Mä lähetin viallisen takaisin ja sain uuden tilalle. Erikoista, että ovat saman tuotteen lähettäneet ja vieläpä likaisena. Ei ollenkaan hyvää mainosta firmalle. Reklamaatiotilanteet on yrityksille mainioita tilanteita parantaa omaa mainettaan. Hyvin hoidetusta reklamaatiosta jää asiakkaalle hyvä mieli ja todennäköisesti kehuu eteenpäin. Huonosti hoidetusta saa kuulla vielä useampi. Etenkin nettikaupoissa itse ainakin ennen tilaamista googlaan muiden kokemuksia, ja jos on negatiivista kommenttia, niin jätän välistä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:55"]
[/quote]
Kyse ivaan kympeistä tässä. Ap
[/quote]
oho kirjoitusvirhe, eli vaan kympeistä piti kirjoittaman.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:01"]
Mä lähetin viallisen takaisin ja sain uuden tilalle. Erikoista, että ovat saman tuotteen lähettäneet ja vieläpä likaisena. Ei ollenkaan hyvää mainosta firmalle. Reklamaatiotilanteet on yrityksille mainioita tilanteita parantaa omaa mainettaan. Hyvin hoidetusta reklamaatiosta jää asiakkaalle hyvä mieli ja todennäköisesti kehuu eteenpäin. Huonosti hoidetusta saa kuulla vielä useampi. Etenkin nettikaupoissa itse ainakin ennen tilaamista googlaan muiden kokemuksia, ja jos on negatiivista kommenttia, niin jätän välistä.
[/quote]
Näin. Tuo likaisena takaisin lähettäminen oli kyllä todella erikoista. Miten lie pesty, oli ihan kovan ja tärkkisen tuntuinen likaisuuden lisäksi. Ap
Musta tuo on huonoa mainosta firmalle sekä NOLOA.
Odota millaisen hyvityksen saat ja mieti sen jälkeen, kannattaako kyseisen firman tuotteita enää jatkossa ostaa.