Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksesta parantunut - oletko saanut töitä? Neuvoja?

Vierailija
19.05.2015 |

Mulla on tilanteena se, että olen 30v ja työkokemusta ylipäänsä on tosi vähän, noin 6kk. Olen valmistunut kahdelta alalta, joita en halua tässä sen tarkemmin paljastaa. Siis on korkeakoulututkinto ja ammatillinen tutkinto, tuossa järjestyksessä. Kummaltakaan alalta en ole saanut töitä. 19v-26v ikäisenä kahteen otteeseen kärsin masennuksesta ja sosiaalista peloista ja ekasta tutkinnosta valmistuin sen vuoksi tavoiteajasta jäljessä enkä myöhemmin saanut töitä kun ei ollut työkokemusta. Myöhemmin pääsin opiskelemaan uutta alaa ja ihan ammatillinen perustutkinto kyseessä, mutta en päässyt opiskeluaikana alan kesätöihin enkä valmistumisen jälkeenkään ole saanut töitä mistään.

Miten voin saada mitään töitä kun oman alan töitä en saa ilman työkokemusta ja minkään muun alan töitä en saa työkokemuksen vähyyden vuoksi? Miten ylipäänsä voi työllistyä jos masennuksen takia on ollut nuorena aikuisena sivussa niin ettei ole saanut työkokemusta kerrytettyä? Koulutuksella itsessään ei näytä olevan mitään arvoa ja arvelisin, että työpaikkojen rekrytoijat pitää joka tapauksessa yhtä epäilyttävänä lähes tyhjää työhistoriaa kuin jos kuulisivat sen syystä, eli vuosien takaisesta masennuksesta. Mitä hittoa tässä voi tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sairastanu jo 6v vaikeaa masennusta mutta nyt olen paranemaan päin pikkuhiljaa :) haluan ensivuonna opiskelemaan ja se on tavoitteena. Olen jo puolivuotta ollut ilman itsetuhoisia-ajatuksia,tai siis en oo enää ajatellut semmosii kamalia ajatuksia. Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa :) lenkillekin olen jaksanut lähteä. Välillä on tietysti huonoja hetkiä mutta olrn selvinnyt niistä kuuntelemalla musiikkia ja juttelemalla.

Vierailija
2/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kuka ottaa töihin jos sanot, että olet ollut masentunut? Varmasti aika harva, jos niitä ylipäätänsä edes on. Olen törmännyt samaan ongelmaan, heti on ovet kiinni jos sanot että haluaisit palata pitkältä sairaslomalta työelämään.Oisko sun mahdollista päästä johonkin työkeiluun? Esim keva ja kela järjestää noita. Ja niiden kautta voi saada ns. jalkaa oven väliin :) Tsemppiä!

T: N25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään omia kokemuksia tai neuvoja?

Vierailija
4/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sanoa rehellisesti että olet sairastanut mutta nyt olet terve ja työkykyinen.

Vierailija
5/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä sinun kannattaisi kertoa syy siihen, miksi työkokemusta on nolla. Eli olet ollut sairaana + muuta taustaa tilanteesta.

Vierailija
6/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, monet ihmiset hyväksyvät jo masennuksen. Jos ei hyväksy, niin en tiedä haluaisinko edes tehdä sellaisten ihmisten kanssa töitä.

Vierailija
7/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ympäripyöreästi aukoista cv:ssä. Luulen, että monet työnantajat pitävät masennustaustaisen rekrytointia riskinä, masennushan voi helposti uusiutua, etenkin alati vaativammaksi muuttuvassa työelämässä. Tämä on ikävää, mutta realismia. Nyt on työnantajan markkinat eli napsivat parhaat päältä. Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastaavassa tilanteessa, sain töitä suhteilla. En edes yrittänyt työllistyä muuta kautta.
Mielenterveysalan järjestöillä on välillä ollut projekteja, joissa tuetaan työllistymistä. Ota näistä selvää. Lisäksi on tietysti esim. Klubitalot. Kaupungillakin on erilaisia tukitöitä.

Vierailija
9/9 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-pomo sanoi, että tulee mainitsemaan masennuksesta johtuneen pitkän sairaslomani, jos häneltä suosituksia pyydetään. En tiedä mainitsisko sitten muuta. Mulla on siis työkokemusta, mutta ei sitten niitä suosituksia. Vaikealta se työelämään takaisin pääseminen vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän