Ilmeisesti normaali tervehtiminen ja toiselle puhuminen Tinderissä on naisten mielestä "tylsää", eikä tällaiselle miehelle edes vastata
Eli jos esimerkiksi tervehdit toista iloisesti, ja kysyt että miten hänellä menee, niin nämä hypergamiset lumihiutaleet rankkaavat sinut saman tien "älä vastaa" -osioon.
Sitä pitää osata räätälöidä juuri tälle uniikille lumihiutaleelle räätälöity avaus (sekä tietty jatko myös)
Milloin on tähän tultu?
Suomalainen yhteiskunta on todellakin naisten vuonna 2022
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mitä ihmettä pitää vastata kun kysytään "mitä mielessä" tai "mitä etsit", jos oikeasti en tiedä mitä siellä tulee vastaan. En ymmärrä, miksi tinderissä pitää ikään kuin olla valmiina joku suunnitelma, miten sieltä mahdollisesti tulevien tuttavuuksien kanssa syntyy. En kai kukaan baarissakaan kysy, jos joku tulee juttelemaan, että etsitkös parisuhdetta vai jotain kevyempää. Tässä nyt pari viikkoa taas tinderöinyt ja aina se keskustelu tyssää siihen, ku mies kysyy, mitä etsin ja ihan oikeasti en osaa vastata oikein mitään. Eilenkin yritin yhdelle sanoa, että katselen mitä tulee vastaan ja edetään sen mukaan, niin sieltä tuli vielä monta kysymystä, että niin tarkoitatko nyt pelkkiä panoja, vai siis sittenkin säätöjä.
Joo olin kans tuolleen joskus siellä liikenteessä, että katon mitä löytyy. Tuntuu epäluontevalta etukäteen määritellä millaista ihmissuhdetta hakee, kun voi vain mennä fiiliksen mukaan. Tässä ehkä tulee naisten ja miesten eroavaisuus esiin, toinen on enemmän tunnepohjainen ja toinen järkeilevä.
Öö oisko ihan yksilöstä kiinni että mitä etsii eikä sukupuolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mitä ihmettä pitää vastata kun kysytään "mitä mielessä" tai "mitä etsit", jos oikeasti en tiedä mitä siellä tulee vastaan. En ymmärrä, miksi tinderissä pitää ikään kuin olla valmiina joku suunnitelma, miten sieltä mahdollisesti tulevien tuttavuuksien kanssa syntyy. En kai kukaan baarissakaan kysy, jos joku tulee juttelemaan, että etsitkös parisuhdetta vai jotain kevyempää. Tässä nyt pari viikkoa taas tinderöinyt ja aina se keskustelu tyssää siihen, ku mies kysyy, mitä etsin ja ihan oikeasti en osaa vastata oikein mitään. Eilenkin yritin yhdelle sanoa, että katselen mitä tulee vastaan ja edetään sen mukaan, niin sieltä tuli vielä monta kysymystä, että niin tarkoitatko nyt pelkkiä panoja, vai siis sittenkin säätöjä.
Joo olin kans tuolleen joskus siellä liikenteessä, että katon mitä löytyy. Tuntuu epäluontevalta etukäteen määritellä millaista ihmissuhdetta hakee, kun voi vain mennä fiiliksen mukaan. Tässä ehkä tulee naisten ja miesten eroavaisuus esiin, toinen on enemmän tunnepohjainen ja toinen järkeilevä.
Öö oisko ihan yksilöstä kiinni että mitä etsii eikä sukupuolesta
No ei tietenkään, kuten ylempänä sanottu, naiset katselee mitä löytyy ja miehet suunnittelee etukäteen. Ei kun hetkinen, eihän tuolla niin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Aloita kehuilla, esim. Hyvät nisät!
M35
Kehu (aito/vilpitön/vilpillinen) on turhaa, koska hyvänisäinen kyllä tietää sen, mutta kemiatta ei jatkoa heru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on 10 mätsiä uniikkien naisten kanssa jotka kaikki kertovat pitävänsä viinistä, matkustelusta ja koirista niin alkaa mielikuvitus loppua kesken kun pitää jokaiselle keksiä se ultimaattinen hyperhauska aloituskommentti :D.
Noh naisten markkinathan näissä sovelluksissa on.
Itse tässä ollut kohta vuoden suhteessa naisen kanssa jonka tapasin tinderissä, kävi niinkin harvinaisesti että hän laittoi ensimmäisen viestin" Moi, miten meni pääsiäinen".
Olisin varmaan mennyt vaihtoon jos olisin itse lähestynyt näinJos et itse välitä viinistä, matkustelusta ja koirista, miksi tykkäät heidän profiileistaan?
En missään kohtaa sanonut että en näistä kolmesta asiasta pitäisi vaan pointtini lähinnä oli että naistenkin profiilit aika usein olivat ( en siis luojan kiitos enää käytä tätä sielutonta ihmiskatalogia) hyvinkin samanlaisia kliseisiä koiraviinimatkusteluja tai jopa tyhjiä niin koitappa siinä keksiä kerta toisensa jälkeen sitä nokkelaa maailmaa järisyttävää personoitua vastausta persoonattomille profiileille. Tinderiä käyttävät naiset voisitte vaikka ihan testinä yrittää lähettää vaikka kymmenelle seuraavalle mätsillenne ensimmäisen viestin ja koittaa jokaiselle keksiä oman uniikin viestin joka ei ole kuulumisien kysymistä
Jos naisen profiili vaikuttaa tylsältä, tai koet sen olevan pelkkää koiraviinimatkustalua, mitä ilmeisesti itse pidät mielenkiinnottomana, niin miksi edes laitat tällaisen profiilin omaavalle naiselle viestiä? Tuo kuulostaa siltä, että sinua ei oikeasti kiinnosta kyseisessä ihmisessä mikään, joten ymmärrän että on vaikea keksiä mitään kirjoitettavaa. Mutta miksi edes otat yhteyttä? Vai onko silloin kyse siitä, että nainen on hyvännäköinen, vaikka profiilin perusteella tylsä ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Tinderin ongelma on se, että selataan kuvapakkaa järjestyksessä ja jokaisen kohdalla on erikseen tehtävä päätös. Ihan huonojen kohdalla valinta on helppo, mutta kohtalaisten kohdalla kinkkisempi, kun ei tiedä mitä myöhemmin on tulossa. Niitä parempia ei välttämättä tule lainkaan, etkä voi palata muuttamaan mieltä.
Mikä tässä on ongelmallista? Eihän siellä kai mitään rajattua tykkäämismäärää ole, joten halutessaan voi swaipata oikealle sellaiset, joista ei osaa päättää. Tai sitten voi swaipata heidät vasemmalle sillä ajatuksella, että jos ei ole varma, kiinnostaako, se on yleensö merkki siitä, että ei kiinnosta. Vaikka parempia ei tulisi vastaan myöhemminkään, niin eihän se tee ei-kiinnostavista yhtään sen kiinnostavampia. Ja varmasti elämässä on mahdollista törmätä vielä useisiin ei-niin-kiinnostaviin miehiin, joten mahdollisuuksia tyytymiseen varmasti tulee myöhemminkin.
Laita ensi kerralla tällainen viesti:
"Moi ! Näytät heikolta ja rumalta ! Ei mulla muuta, hei."
Varmasti saat vastauksen
Vierailija kirjoitti:
Normaali tervehtiminen pätee normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa, kuten kaupassa, mutta ei Tinderissä.
Päivittäistavarakaupassa myydään ja ostetaan päivittäistavaroita, kun taas Tinder on seuranhakusovellus.
Eli pitäisikö olla epänormaali tervehtiminen? Vai ei tervehtimistä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali tervehtiminen pätee normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa, kuten kaupassa, mutta ei Tinderissä.
Päivittäistavarakaupassa myydään ja ostetaan päivittäistavaroita, kun taas Tinder on seuranhakusovellus.
Eli pitäisikö olla epänormaali tervehtiminen? Vai ei tervehtimistä ollenkaan?
Ei ole mitään pakkotervehtimisen kulttuuria Suomessa, et varmaan kadulla tai kaupassa tervehdi kaikkia?
Vierailija kirjoitti:
Laita ensi kerralla tällainen viesti:
"Moi ! Näytät heikolta ja rumalta ! Ei mulla muuta, hei."
Varmasti saat vastauksen
Kuka tasapainoinen, normaalin ja terveen itsetunnon omaava vastaisi? Tai edes oleilisi Tinderissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byhyy
Mitä byhyy? No vtuttaahan se jos noin menee. Sen takia siellä ollaan, että saatais luotua kontakteja ja päästäis juttelemaan.
Monella naisella lukee; "älä kirjoita mitään, jos et pysty muuta aloitusta laittaa kuin "Hei, mitä kuuluu""!
Mitä helv? Tuo on mun mielestä ihan ok aloitus.
Olet siellä "saadaksesi kontakteja ja päästäksesi juttelemaan" (=seuranhaku, NoShitSherlock), silti tuostakin jää yhä sanomatta todellinen motiivi eli (seksi)seuranhaku. Älä tuppaa epätoivotusti epätoivottuja aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että niiden kolmensadan viestin joukosta, joita naiset saavat, juuri sinun Mitä kuuluu -viesteihisi ei vastata. Mistähän johtuisi?
Eli nainen on saanut matchin 300 miehen kanssa, ohhoh? Vai samat miehet pommittavat noin monella viestilläni? No tietty jos on todella kaunis ja menestynyt pakkaus, niin kai näin voikin käydä, eikä jaksa kaikkien kanssa keskustella.
Tällainen "tavis-tiina" saa matchin ehkä kerran kahdessa viikossa, niin kyllä se pelkkä mitä kuuluu?- viesti lämmittää. En tosin ole edes tykkäillyt 300 miehestä, silloin kun olin Tinderissä, koska ei sieltä löydy noin montaa sopivaa. Jätin kyllä parhaimman näköiset suosiolla väliin, mutta ei järkevistä tavismiehistä omalla alueellani ollut tarjontaa paljoakaan.
Olin 6kk Tinderissä ja taisi tulla 6 matchia. Yhtään treffiä ei, eikä näin ollen jatkoakaan. Keskustelut hyytyivät, vaikka yritti miten kysellä asioista ja jutustella, mutta kun ei toista lopulta kiinnosta, niin minkä sille voi.
Mikä ihme se on - suurin osa miehistä on narsisteja ja sosiopaatteja Suomessa ja perheväkivaltaisia ja eivät välitä lapsistaan lainkaan... ja sitten ihmetellään että miksi naiset ovat varovaisia :) Ja olen siis mies joka sanoo tämän kommentin - olen nähnyt näitä esimerkkejä niin paljon... Tämä maa on todellakin aivan rappeutunut...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme se on - suurin osa miehistä on narsisteja ja sosiopaatteja Suomessa ja perheväkivaltaisia ja eivät välitä lapsistaan lainkaan... ja sitten ihmetellään että miksi naiset ovat varovaisia :) Ja olen siis mies joka sanoo tämän kommentin - olen nähnyt näitä esimerkkejä niin paljon... Tämä maa on todellakin aivan rappeutunut...
Kasvatuksen tulosta ja kuka Suomessa on hoitaa lasten kasvatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksen tulosta ja kuka Suomessa on hoitaa lasten kasvatuksen.
Naiset hoitaa kasvatuksen. Kyseistä sukupuolta on sorrettu ja häpäisty vuosisatoja, joten kollektiiviset traumat heillä moninaiset. Vaikka lasten kasvatus on pääosin äidin vastuulla, myös isällä on merkitystä. Ja päiväkodilla myös, voihan olla, että esim narsismi olis päiväkodissa selviytymiskeino, ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole siis vielä tajunnut että kun nainen saa 100 viestiä "Mitä kuuluu?" niin ei se jaksa niihin kaikkiin vastata. Keksi jotain muuta. Jatka eteenpäin seuraavaan naiseen, et ollut niin mielenkiintoinen että nainen on epäkohtelias eikä vastaa mitään.
Ei sen kuulu todellakaan noin mennä. Sen kuuluu mennä niin että nainen tutkii miesten profiilit sen verran tarkkaan että niitä mätsejä ei synny 100, vaan 10 ja sitten niille laitetaan keskustelu käyntiin ja ihan sejasama millä repliikillä avausviesti! Seuraavat viestit luultavasti ovat mielenkiintoisempia ja jos eivät, niin sitten seuraava.
Heh. Miesten vakiovalituksenaihe on aina se miten vaikeaa on saada matcheja ja miten vähän niitä tulee. Miehiä on Tinderissä n. 75% eli kolme jokaista naista kohti, ja naiset ihan tutkitusti laittaa tykkäyksiä vähemmän kuin miehet. Nyt sitten vaaditaan että naisten pitäisi laittaa tykkäyksiä vieläkin vähemmän? Tässä ei vain voi tehdä oikein, teki miten päin tahansa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että niiden kolmensadan viestin joukosta, joita naiset saavat, juuri sinun Mitä kuuluu -viesteihisi ei vastata. Mistähän johtuisi?
Eli nainen on saanut matchin 300 miehen kanssa, ohhoh? Vai samat miehet pommittavat noin monella viestilläni? No tietty jos on todella kaunis ja menestynyt pakkaus, niin kai näin voikin käydä, eikä jaksa kaikkien kanssa keskustella.
Tällainen "tavis-tiina" saa matchin ehkä kerran kahdessa viikossa, niin kyllä se pelkkä mitä kuuluu?- viesti lämmittää. En tosin ole edes tykkäillyt 300 miehestä, silloin kun olin Tinderissä, koska ei sieltä löydy noin montaa sopivaa. Jätin kyllä parhaimman näköiset suosiolla väliin, mutta ei järkevistä tavismiehistä omalla alueellani ollut tarjontaa paljoakaan.
Olin 6kk Tinderissä ja taisi tulla 6 matchia. Yhtään treffiä ei, eikä näin ollen jatkoakaan. Keskustelut hyytyivät, vaikka yritti miten kysellä asioista ja jutustella, mutta kun ei toista lopulta kiinnosta, niin minkä sille voi.
Tuskin olet tavis-tiina, tai sitten asut jossain kuusessa. Minä olen 30+, ihan keskiverto ulkonäöltäni, en kaunotar enkä ruma, sijainti iso suomalainen kaupunki. Matcheja tulee kyllä niin paljon kuin jaksaa swaippailla. Ei nyt ihan kaikista mutta reilusti suurimmasta osasta. Satoja matcheja en kyllä pystyisi itsekään saamaan koska en löytäisi niin paljoa kiinnostavia miehiä että sadoille antaisin tykkäyksiä, mutta niistä joille laitan, tulee suurimmasta osasta match. Ja siis tosiaan, en ole mikään fitnesskissa tai missi vaan ihan tavallinen. Oletan että miehet yleensä laittavat oikealle ison osan naisista.
Tavallinen tylsäke pahoittaa mielensä siitä, että kaikki naiset eivät häntä huoli, koska on 13tusinassa riviuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehtiminen ei oo tylsää, mutta "mitä kuuluu" on universumin kulunein keskustelunavaus. Siihen on vaikea vastata kiinnostavasti ja silleen että keskustelua vois siitä jatkaa, joten suosittelen sen kysymyksen tilalle keksimään suosiolla jotain muuta.
Tämä asenne perustuu siihen, että tämä lisäarvoa eli keskustelunavauksen saanut osapuoli laskelmoi olevansa erittäin vahvassa asemassa.
Asiaa voi pohtia myös muista viestintänäkökulmista.
Jos joku kysymys on erittäin tuttu, niin siitä voi seurata myös seuraavat asiat:
-henkilö on erittäin harjaantunut vastaamaan tähän kysymykseen
-tällöin henkilöllä on mielessä monta monituista vastaustapaa, joista voi valita sopivimmalta tuntuvan
-kysymys on helppo ymmärtää ja avoimena kysymyksenä siihen voi laatia vastauksen, jolla paljastaa itsestään tai tuo keskusteluun juuri niitä asioita, jotka itseä kiinnostaa; voi esim.alkaa kertomaan, että "noh muuten hyvää, mutta koira-agilitykisoissani koirani vähän loukkasi käpäläänsä ja vein sen tutulle eläinlääkärille, jonka asemalle kävin aikoinaan eläinhoitajan harkan". Tuo vastaus kertoo jotain sinun historiasta, arvoista ja elämäntilanteesta ja toinen osapuoli voi sieltä valita jotain, mihin tarttua
Jos sinusta on vaikeaa vastata kiinnostavasti, se voi kertoa siitä, että et ole joutunut kehittämään mielikuvitustasi, vaan ollut tyypillisesti saamapuolella ja ulkoistanut mielikuvituksen toiselle osapuolelle.
Se, että ei ole joutunut kehittämään itseään taas pohjautuu siihen, että on saanut haluamansa ennenkin tekemättä mitään; on saanut ulkonäön ja hauskuutuksen samassa paketissa eikä vain yhtä tai toista.
Ihminen, jolla ei ole voimakas turvallisuudentunne omasta viehättävyydestä näkee asiat aivan eri tavalla; hän yrittää itsekin antaa lisäarvoa ja kehittää itseään.
Onko vaikea nähdä mitään vikaa siinä keskustelun avauksessa vai etkö edes halua yrittää? Jos naisten kesken yleinen konsensus on se, että mitä kuuluu on tylsä ja mielikuvitukseton keskustelunavaus johon ei tee mieli vastata, niin mitä luulet paljonko hyödyttää järjellä perustella tuota?
Sinä kuvailet sitä tulkintaa, minkä nainen tekee etkä muuta todellisuutta. Tylsä ihminen kyllästyy helposti ja löytää tylsyyttä ympäristöstä ja päinvastoin.
Chadfishing 2010- ja 2020-luvulla on osoittanut, että lapsen hyväksikäyttötaustan mainitseminen omassa deitti-ilmoituksessa ei haittaa ja saat silti paljon yhteydenottoja naisilta, jos olet komea.
Usein puhutaan siitä, että nainen haluaa tuntea itsensä erityiseksi ja erityisyys kehittyy kokemusten kautta; antamalla miehelle huomiota ja kokemuksia nainen tulee erityiseksi miehen silmissä ja päinvastoin. Tämä edellyttää vastavuoroisuutta. Ei mene montaa sekuntia vastata tuollaiseen kysymykseen jotain ja laittaa se kokemuksellinen lumipallo pyörimään, mutta erityisen hyvässä asemassa oleva ihminen potee sellaista runsaudenpulaa, että saattaa leimata hyvän tahdon eleen arvolleen sopimattomaksi loukkaukseksi; hän ei ole koskaan oppinut neuvottelutaitoja ja muuttamaan perspektiiviään. Osa miehistä on ehdollistunut siihen ajatteluun, että minun miehuuteni on hirveä ja alaston mies on naurettava sen feministikoomikonkin mukaan, mutta jos nöyristelen ja tarjoan statusta ja resursseja, saan almuja silloin tällöin. Nykyään on kuitenkin someaika- ja applikaatioaika ja moni mies on tajunnut, että osa miehistä saa kaiken ilmaiseksi, kuten suurin osa naisista ja hekin haluaisivat vastavuoroisuutta ilman pitkiä neuvotteluja ja maanittelua. Kun mies antaa pienen palan lisäarvoa kysymällä mitä kuuluu, hän testaa onko naisella jaksamista pienen pieneen vastavuoroisuuteen vai hyytyykö tämä jo alussa siihen, että mies ei pistänyt kunnon näytöstä pystyyn täysin vieraalle ihmiselle, jonka huumorintajusta ja mieltymyksistä hän ei tiedä yhtään mitään.
Ihminen voi myös tutkiskella omia olettamuksiaan ja muuttaa käsityksiään siitä, mitä joku ele hänelle tarkoittaa. Jollekin kuulumisten kysyminen on tylsää, mutta mitä jos ajatteletkin sitä sillä tavalla, että se on auttamisen puheammattilaisten perusrepertuaaria, josta keskustelu lähtee liikkeelle? Mitä jos en suhtaudu kadulla vastaantulijan hymyyn ivana ja ylemmyydentuntoisena, vaan sinä, että hän pitää ulkonäöstäni? Meidän omat aivomme luovat käsitystä siitä, mikä on tylsää tai kiinnostavaa ja voimme vaikuttaa siihen tiettyyn pisteeseen saakka.
Pulskea laiskuus ja tunne ikuisesta nuoruudesta ja viehättävyydestä kuitenkin aiheuttaa tietynlaista käytöstä; itselleni elämän reaaliteetit selvisivät parikymppisenä (miehenä) ja pikkuhiljaa opin antamaan arvoa pienille huomionosoituksille vastakkaiselta sukupuolelta sen sijaan, että olisin nähnyt vain ne kauneimmat. Naisilla tämän tajuaminen voi viedä nelikymppiseksi asti tai jopa pitempään.
Tyhjää täynnä, itsekästä ulijankkausta. Tylsän epäkiinnostavan ihmisen moimitäkuuluu ei tuo (lisä)arvoa.
Asia ei muutu muita (ap:n epäkiinnostavuuteen syyttömiä) syyllistämällä ja/tai samalla alati herjaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes poikkeuksetta ne tavistiinat on poistaneet mätseistä heti ekan viestin jälkeen, eikä se todellakaan ole ollut mikään tylsä mitä kuuluu, vaan ihan asiallinen, joskus humoristinen heitto. En enää oikeastaan tiedä mitä tuolla pitää sanoa aloituksena, ettei tule poistetuksi. Ei kelpaa kuvista kysyminen, ei profiilitekstistä ilmenevästä asiasta kysyminen, ei vitsikäs aloitus, ei "Hei, miten on päivä mennyt", ei niin mikään kelpaa näille nirppanokille.
Tuossahan oman näkökulmasi kerroit ja se on sinun vastauksesi siihen kysymykseen. Minä vastaisin, että etsin parisuhdetta enkä kevyttä tapailua. Ja riippuu kysyjästä että mitä hän etsii, niin hän tietää sitten valita ns. jatkoon sellaisen ihmisen jolla on toivottu vastaus. Ole oma itsesi vaan, jos se ei hänelle kelpaa niin eihän se ollut sulle oikea ihminen muutenkaan. Eli kerro avoimesti ettet etsi mitään tiettyä ja oot avoimin mielin katsomassa mitä tapahtuu, se on ihan ok jos se kerta on sun elämässä tällä hetkellä totta. Ihan hyvä vastaus sellaiselle, joka on myös samoin ajatuksin liikkeellä.
Minä olen kysynyt tuon mätseiltäni ja ketkä ovat sanoneet että eivät tiedä mitä etsivät tai että vaikka haluavat lapsia, niin tiedän päästää eteenpäin itselleen sopivia etsimään, ja keskityn heihin ketkä vastaavat myös etsivänsä parisuhdetta.