Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia munasolun luovuttamisesta

Vierailija
19.05.2015 |

Kerro tarinasi munasolun luovutuksesta ja miten päädyit luovuttamaan ?

Itselläni on lääkärintarkastukseen varattu aika :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettynyt myös luovuttamista! Jännittää vain tuo punktio osuus, tekee kuulemma kipeää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin luovuttaa. Olen nuori, perusterverve terveelliset elämäntavat omaava yhden lapsen ätii. Ajattelin, että haluan auttaa jotain toista naista saamaan myös lapsen. Olin jo aika pitkällä prosessissa mutta solut eivät kasvaneet toivotulla tavalla. Kävikin ilmi, että vaikka olenkin nuori ja terve, täysin normaali painoinen ja tupakoimaton, ei munasarjani reagoineet hoitoihin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että ne ovat mahdollisesti ennenaikaisesti vanhenemassa ja minulle suositeltiin asap lisälasten yrittämistä jos niitä vielä haluan... No joo, yritinpä kumminkin! Mikään ei tosiaan ennakoinut tätä, kuukautiskiertokin on säännöllinen ja kellontarkka, mutta ilmeisesti en ovuloi. Nyt sitten yritellään saada sitä toista lasta, toistaiseksi tuloksetta..

Vierailija
4/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:02"]

Yritin luovuttaa. Olen nuori, perusterverve terveelliset elämäntavat omaava yhden lapsen ätii. Ajattelin, että haluan auttaa jotain toista naista saamaan myös lapsen. Olin jo aika pitkällä prosessissa mutta solut eivät kasvaneet toivotulla tavalla. Kävikin ilmi, että vaikka olenkin nuori ja terve, täysin normaali painoinen ja tupakoimaton, ei munasarjani reagoineet hoitoihin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että ne ovat mahdollisesti ennenaikaisesti vanhenemassa ja minulle suositeltiin asap lisälasten yrittämistä jos niitä vielä haluan... No joo, yritinpä kumminkin! Mikään ei tosiaan ennakoinut tätä, kuukautiskiertokin on säännöllinen ja kellontarkka, mutta ilmeisesti en ovuloi. Nyt sitten yritellään saada sitä toista lasta, toistaiseksi tuloksetta..

[/quote]

Lääkkeistä ei tullut sivuvaikutuksia, mutta toisaalta se varmaan johtuu siitä että soluja ei pahemmin saatu aikaiseksi :(

Vierailija
5/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin luovuttaa mutta en kelvannu luovuttajax

Vierailija
6/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Hormoneista tuli sivuoireita ja punktio todellakin sattui. Aikaa meni myös, ja vaivaa.

Vierailija
7/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovutin. Ei mitään oireita lääkkeistä eikä munasolujen keräyskään sattunut. Munasoluja saatiin kerättyä aika vähän, mutta niin vain niistä on kaksi lasta saanut alkunsa samaan perheeseen ja heillä on kolmaskin alkio pakastettuna :)

Isoin vaiva oli käynneissä, kyllähän se aikaa vie. Silloiseen elämäntilanteeseen sen sopi, koska olin opiskelija, mutta nyt työelämässä, säännöllisessä päivätyössä, olisi todella vaikea järjestää käyntejä. Klinikalta kyllä soitettiin ja kyseltiin halukkuutta luovuttaa vielä, mutta en vain ehdi. Ja nuo kaksikin lasta saattavat 18 täytettyään tulla ovelle kolkuttamaan ja haluavat tutustua, ehkä parempi ettei minun munasoluillani alkuun saatettuja lapsia ole isoa liutaa. Hyvä mieli että olen yhtä perhettä saanut autettua :)

Vierailija
8/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaani nipisteli munasarjan kohdalta oikealta puolelta ja koska kuukautisista oli noin 14 vrk, tiesin, että se johtui munasolun irtoamisesta. Olin suojaamattomassa yhdynnässä. 4 vrk yhdynnästä alkoi nipistelemään keskeltä kohtua ja ajattelin, että ehkä tulin raskaaksi ja hedelmöittynyt munasolu se sillä yrittää tarttua kohtuni limakalvolle. Kaksi viikkoa tästä ei tullut kuukautisia ja kehonlämpönikin oli 37 C, kun tavallisesti se on 36,5 C. Tunsin olevani raskaana ja tein raskaustestin.

9 kk tästä syntyi vauva, jolla on minun ja mieheni perimä. Meistä tuli lapselle vanhemmat ja lapsettomasta siskostani tuli täti, jonka mielestä lapsi näyttää enemmän häneltä kuin minulta.

Vierailija
9/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tienny että munasoluja voi lahjottaa :)

Vierailija
10/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille luovuttajille on seurannut hedelmällisyysongelmia luovuttamisen seurauksena. Netistä löytyy paljon kokemuksia myös suomeksi. Kannattaa luovuttaa vasta sitten, kun omat lapset on tehty.

Vierailija
11/11 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:21"]Monille luovuttajille on seurannut hedelmällisyysongelmia luovuttamisen seurauksena. Netistä löytyy paljon kokemuksia myös suomeksi. Kannattaa luovuttaa vasta sitten, kun omat lapset on tehty.
[/quote]

Oon taas lukenut että luovuttamisesta olis lähinnä hyötyä tulevaisuudessa jos lapsia halajaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme