~¢¾~MAALISMASUJEN torstai~¢¾~
Kommentit (20)
Tänään siis viikkoja 13 tasan ja np-ultra klo 14 :)
Aamu alkoi ihan kivasti, Mies oli jo mennyt töihin kuudeksi. Herätti mut soittamalla seitsemältä ja kysyi, saanko vietyä lapset tarhaan(kaheksaksi aamupalalle) sanoin, että saan, saan.
Soitti sitten vielä puoli kasilta ja sanoi, että jos laitan lapset valmiiksi niin hän voi ne heittää :) Mies ajaa taksia ja annoin sitten vitsillä lapsille 10senttiset jolla maksaa isille matka :) Ylpeenä ne aina mersulla sillon tällön ajelee.
Minä siis ollut kotona, koirat käytin aamulenkillä, pelasin eilen ostamaani ps2 peliä, surffaan netissä, söin aamupalaksi jälikiuunileipää, kera lohitahnan ja toisella leivällä aamupalajuustoa ja lauantaimakkaraa.
Se siitä mahan kuopalle saamisesta, ei toivoakaan enää. Nyt on siis minullakin se pallo pöllähtänyt tohon eteen yhdessä yössä. Aamulla ei ollut maha litteä, vaikka aamulla aina herätessä on, ennenkun syön.
Eli kaikki vissiin ok. Tulen kertomaan kättärin reissusta sitten iltapäivällä.
Muuttoauto varattu, melko kallista. Viikko vielä ja rankka pakkaaminen alkaa.
Nyt vähän kotitöitä, pyykkäystä ja imurointia, ettei ihan laiskistu.
Dharma1982 : mukavaa ultrausreissua!
omaan kasvavaan masuun ei kuulu mitään uutta. nämä " kivut" ja kolotukset kulkevat nyt mukana, mutta en niistä ole huolissani.
mutta se väsymys on nyt sitten tulut takaisin! missähän vaiheessa mulla meinaa alkaa se energinen vaihe...
ruusunpiikki rv 16+2
Dharma,ikimuistoista ultra reissua,tulehan kertomaan sitten kuulumiset!!!
Missäs Emmi ja ultra kuulumiset??Onhan kaikki hyvin!!!!!??
Tänään parempi päivä.Pienemmät vein puistoon,isot koulussa.Kävin kaupassa ja hetkiseksi istahdin tähän kuulumisia lukemaan.nakkikeittoa ajattelin alkaa laittamaan ja kahdeltatoista taas poikia hakemaan.Pyykkejä kertynyt pestyinä,kappiin viikkaamista vailla,isot kasat.Jospa tänään saan niskasta itseäni kiinni ja pienin tuholainen antaa tehdä homman rauhassa.
Leipoa pitäisi myös.Omenaa on vaikka kuinka paljon ja soseita sekä lohkoja olen jo pakastanut.Muutaman piirakan ajattelin pakkaseen väsätä vierasvaraksi.
Oma napa on kumma.Nyt taas niitä liikkeitä en ole tuntenut joita ainakin kuvittelin tuntevani.Kohtu tuntuu selvästi navasta noin 4 sormea alaspäin.Pieniä supistuksia ollut ja alku turvotus hävinnyt.Mahdun taas norm. kokoisiin vaatteisiini(en ihan pienimpiin,tiukoilla vyötärönauhoilla)Ja äitiysvaatteet jotka ostin ovat kaapissa odottamassa.Niitä jo pari viikkoa käytin päivittäin mutta nyt tuntuvat suurilta.Seuraava neuvola on vasta 5.10 ja samassa myös 5v neuvola pojalla.Silloin viikkoja jo 16 ja varmaan rakenneultra aikaa varaillaan.En malttaisi millään odottaa tietoa siitä kumpaa odotan ja tietenkin onko kaikki hyvin.Haluisin niin purkaa vauvanvaatteet laatikoista, alkaa laittamaan niitä valmiiksi,sukupuolen mukaan=)
Näissä ajatuksissa siirryn ensin sohvalle keräämään voimia ja sitten keittiön puolelle häärimään=)
Leanna ja naperot sekä sissi rv 13+
HUISKUTIN: Tervetuloa meidän porukkaan! On kiva saada tänne uusia. Kävisipä mullekin noin... Onneksi tällä hetkellä menee aika nopeammin kuin ensimmäisellä kerralla (on tuo pienokainen ja hänen kanssaan menee aika todela nopeasti). Mulle kylläkin riittäisi ihan hyvin tuollainen viiden kuukauden kestävä raskaus... Heh! :)
TAPPERT: Onko ne sun supistukset olleet kipeitä? Sä olet siitä varmaan maininnutkin, mutten muista. Lahopää kun olen? mä todellakin tiedän millaista on olla lomittajana ja vielä raskaana. Edellistä odottaesa kävin muutaman kerran enon lehmät ruokkimassa ja lypsämässä ja voin sanoa että pirun rankkaa oli! Ota kuitenkin rauhallisesti, jookosta? Liika rehkiminenkään ei ole hyväksi. ootko käyny äippäpolilla tarkistuttamassa tilanteen?Kohdunkaula saattaa lyhentyä yllättävän nopeastikin... Ettei vaan sitten tartteis olla monta kuukautta vuodelevossa tekemättä mitään. Mulle meinas käydä niin, mutta onneksi tajusin vähentää töitäni ja lopulta jäin varhennetulle äitiyslomalle. Onhan sulla vyötärölle kiinnitettävä lypsyjakkara, se helpottaa hieman. No ei mulla ole todellakaan tarkoitus saarnata. Jokainenhan tekee omat päätöksensä. Olen vaan huolissani... Jaksamisia sulle! :)
Joku muuten kyseli korkeista vaunuista... PUUENKULI/KO?? Meillä on Emmaljungan Classic duot. Ne on aika korkeat. Meillä hankittiin juuri sen takia ne et (okei aikasemmat oli tosi paskat, huomasin muutaman käyttökerran jälkeen) ei tartte kauheesti kumarrella ja ostoskassit mahtuvat hyvin alle. Mutta sitten ratasvaiheessa ne hieman madaltuvat, muttei vieläkään ole liian matalalla...
KATA-72: Oikeassa olet, että korkea hemglobiini altistaa tukoksille ja samalla korkea hemoglobiini koko raskauden ajan voi enteillä raskausmyrkytystä. Suositeltava on noin 120:n tienoilla...
Väsyttää ihan kamalasti, mutta onneksi eilinen päänsärky on helpottanut. Ei ole vielä ollutkaan niin kamalaa, kuin eilen... Mun öistä on tullut jotenkin ihan mielttömän levottomia. Asentoa pitää koko ajan muuttaa ym... Toivottavasti poitsu rupeais kohta nukkumaan kokanaisia öitä, vielä herää kerran syömään...
Omaan (.) ei mitään kummempia. Tunsin eilen hentoja liikkeitä, hauskaa!! :) Sain kaveriltani äitiyshousut lainaksi, kiva kun ei purista. Täältä en ole vielä löytänyt mieleisiäni äippähousuja. KappAhlissa oli kivoja, mut ne oli liian lyhyet lahkeista ja H&M:n housut ei istu mulle yhtään, ne on mun päällä kuin pussihousut. Enkä viitsi netistäkään ostaa ilman sovitusta...
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille.... :)
Hanna rv 14+
Vihdoinkin saa sanoa että nyt tuntuu.. pieni myllertää niin että... kummallinen tapaus kun se touhuilee kyllä muuten mutta sitten kun koskee vatsaan niin se lopettaa. Kaikkein eniten se myllää jos makaa kyljellään.. se tuntuu pitkän ajan jälkeen tosi hassulta. =) Tänään ollaan taas niin täynnä sitä äidillistä onnea..... Kunpa Vatsakin alkais jo pian näyttää siltä kun sen kuuluu....
Onko kenelläkään ollut erilaisen tuntuinen vatsa kuin Edellisissä raskauksissa? Esikoiselta Vatsa tuli näkyviin kunnolla vasta seitsemännen kuukauden alussa ja nyt tämän mahan kanssa tuntuu siltä kun se olis pullahatanut esiiin jo viikolla 12..
Onnellisia hetkiä kaikille!
-Careless- rv 15+4
Enpäs ole malttanut kirjoitellakaan pariin päivään, mutta nyt täällä ollaan jälleen =)
Tappert: Ettäs kehtaat! Minulla on todellakin vara täydellisenä koirankouluttajana arvostella sun tekemääs kauheeta virhettä (lue:olisin varmaan nylkenyt oman koirani moisen tempun jälkeen). Sehän on täysin tuomittavaa, etten kontaktista palkinnut koiraasi. Nih! Kyllä teille aina sattuukin kaikenlaista ;) Enkä yhtään hihittele täällä!
Liikkeistä: mukavia muljahduksia ja tökkimisiä tuntuu. Nyt ne tuntuu vielä ihanalta, mutta loppuraskaudessa... Esikoinen kun mahassa ollessaan viimeisen kk:n aika liikkui aika inhasti. Pyllyään työnsi oikeaan kylkeen, kylkiluiden alle ja vasenta kylkeä nyrkkeili ja potki. Napanuora oli niin pahasti kiertynyt ympärille, ettei päässyt kääntymään enää toisinpäin. Onneksi oli kuitenkin pää alaspäin. Automatkat oli ihan kauheita ton potkimisen ja työntämisen takia. Ja erikoisen hirvee hyppiminen masussa alkoi kun lauloin ja soitin. Kova tanssimaan poika on vieläkin, heti kun kuulee musiikkia, alkaa jalat notkumaan ja kädet heilumaan.
Eilen käytiin kaupungilla koko perheen voimin, poika ergo-repussa. Hyvä keksintö: ei tarvii miettiä missä on hissi ja miten pääsen sinne, tänne ja tuonne. Viihtyykin paljon paremmin repussa kuin rattaissa.
Taitaa vähitellen jäädä pojalta toiset päiväunet pois, kun nyt pariin päivään se ei oo malttanut nukkua ekoja uniaan. Taidetaan mennä ulos kun ei kerta uni maistu. Yskäkin on jo loppunut, paitsi isiltä.
rimma 15+1
pitkästä aikaa,olen kyllä päivittäin lukenut viestit mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Oma olo on muuten ok, mutta väsyttää aivan järjettömästi edelleen ja sitten kun yritän illalla torkkua, en saakaan yöllä enää nukuttua vaan pyörin pedissä läpi yön. Krooh.... olen ollut tosi väsynyt jo monta viikkoa,huoh.
Masu on aivan selkeä pallo, esikoisestakin tuli aikaisin selkeä pallo mutta ei näin aikaisin :-) Mulla oli silloin rv 17 kun kaikki jo näki että odotan, mutta nyt töissä kysyttiin ihan suoraan jo rv 12 että koska syntyy. Kiva :-) Eli silloin jo oli otettava äitiysfarkut käyttöön koska mitkään vanhat housut ei enää mahtuneet. Saa nähdä mikä jättimaha tästä taas tulee.
rakenneultra on vajaan 3 vkon kuluttua, sitä odotellaan. jotenkin tämä aika on mennyt kaamean nopeasti. Ihan melkein ahdistaa että ihan kohta on puoliväli enkä ole oikein ehtinyt edes ajatella vielä asiaa. ja remontti talossa aivan kesken, tavarat varastoissa ja mummulassa, saa nähdä mistä löydetään edes pinnasänky maaliskuuksi :-)
Odotan todella kovasti sitä keskiraskauden energistä aikaa, toivottavasti se tulee taas. Viimeksi olin ihan elämäni kunnossa raskausajan, voin hyvin ja tuntui että näyttikin hyvältä. Nyt on enemmän sellainen jatkuva " räjähtänyt" -fiilis, näppyjä naamassa ja tukka ihan kuivunut ja hiuksia irtoilee, ja jotenkin väsähtänyt ja lässähtänyt fiilis. Ehkä se joskus tästä piristyy.
15+4
Liikegalluppiin
Ei tunnu vielä mitään, enkä ihan pian ootakaan, ku istukka etuseinässä. Samalla lailla oli esikoisestaki, ja sillon tuntu rv17 varmuuella. Viikolla 20+0 jo masun päältä isiäki tervehittiin, ja sekös vasta oliki ihanaa!
Nyt pitää syöttää tuo tyttö ja sitte mennään yhteisille päikkäreille! Osottautunu toimivaksi ratkasuksi oman jaksamisen kannalta. Johan tän väsymyksen pitäs seuraavissa 10 viikossa väistyäki, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Hehheh. sitä ootellessa.
Udidi ja Dumbo rv 13+5
...nimittäin eka ultra! Mennään Dharma1982:n kans samaan aikaan eli klo 14. Jännää nähdä masukki, vaikkakin varauksella suhtaudun. Luin tuolta tekayn sivuilta, että sukupuoli olis jo havaittavissa, mitenköhän on?! Ainakaan aiemmissa raskauksissa ei oo sanottu näkyvän vielä mitään... Mulla on joka toinen päivä tyttöolo ja joka toinen päivä poikaolo, nii että ottia tuota ;)
Ja sillon joku aika sitten kyselin siitä calmetoinnista täällä, meidän vauvalle se laitetaan vaikkei " virallisesti" riskiryhmään kuulukaan. Lääkärineuvolassa neuvottelin siitä lääkärin kans ja oli sitä mieltä, että vanhempien toiveet ja perustelut ajavat aina faktojen yli. Mun äiti on töissä tubipotilaiden parissa ja sen työpaikalta on jo 2 työntekijää saanut tubin, joten ei voi olla täysin varma äidin " tubittomuudesta" . Parempi laittaa rokote niin uskallan mummonkin laskea sitten kylään ;)
Mihinköhän se Emmi (kös se oli) on hävinnyt, viime tiedon/muistin mukaan oli menossa nt-ultraan?!
Toivottavasti kaikki on hyvin.
Mut nyt alkaa tämä mamma tekeen lähtöä ultrareissulle, palailen kertomaan illalla, että mitä siellä näkyi!
Päivän jatkoja kaikille tasapuolisesti!
-Number4- kera kolmikon ja toukan rv13+4
Juu ei isompia vielä tunnu... ja kuten udidilla, myös minulla on istukka etuseinämässä ja kohtu vielä taaksepäin kallistunut, joten ei isompia havaintoja, neuvolalääkärikin vannoi, että kyllä ne näkyy, vaikkei kuulu ne sydämen lyönnit :)
Jonkinlaista liikettä tuntuu kuitenkin iltasella, esim eilen juuri kun olin nukahtamassa tuntui sellainen jännä " muljahdus" , siinäpä sitten valvottiin ja ihmeteltiin kun ei muuta tuntunut :D
Kävin äsken pyörällä keskustassa ja tuli jotenki niin kylmä, etten ole pahemmin sen jälkeen pysynyt muuta kuin istumaan sohvalla vilttiin kääriytyneenä, pitäis jotain lämmintä housua vissiin alkaa hankkimaan... Omat tuulihousut kiristää silleen, että jos ne laittaa kiinni se käy kipeää.
t. Punkeli rv15 *sohvalle takasi viltin alle*
Ihan samanlainen päivä kuin eilenkin. Yritin löytää itselleni caprit, mutta kaikki äitiyscaprit ovat just ja justa polven korkeudella. Kummallista. Mä haluaisin sellaset puoleen sääreen ylettyvät. Täytyy huomenna mennä Kamppiin katsomaan tarjontaa.
Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon, nyt lähes päivittäin.
Masu tuli ekassa näkyviin hieman ennen puoliväliä, tokassa rv 8-10 ja nyt n. rv 12. nyt tää onkin sellanen hieman terävä eteenpäinoleva masu, aika hauska. Kaikissa olen kyllä kasvanut eteenpäin, en onneks ole levinnyt sivuille.
Nyt päikkäreille.
-m- ja Viuhti (vaiko Hippu) rv16+3
Edelleen ollaan kotona vatsatautisen lapsen kanssa. Milloinhan tuo hellittää? On niin kurjaa kun silloin tällöin lapsi oksentaa, osa ruuasta pysyy sisällä, joskus taas ei... Mahtaakohan huominenkin vielä olla kotipäivä...
Mä en tunne masuasukkaan liikkeitä vielä. Ekassa raskaudessa taisi olla vkolla 17 tai jotain, joten ootellaan vielä :-)
Jaksamisia kaikille. Telmakin kipittää päikkäreille nyt!
Telma ja asukas 13+2
Ja uusimmalle tulokkaalle; huiskutin, tervetuloa!! Mukavaan suuntaan muuttui sinun laskettuaikasi!! Hieno homma.
Tappert; ota supparit tosissaan. Minulla on todella supistelevainen kohtu. Ekassa raskaudessa jouduin vuodelepoon rv 22 ja sain supistuksen estolääkkeet. Tokassa raskaudessa kukaan ei reagoinut supistuksiini, koska esikoinen syntyi ajallaan rv 39+6 (levon ja lääkkeiden ansiosta, sanon minä!!). Kuopus syntyikin rytinällä kuukautta ennen laskettua aikaa rv 36+1. Väitän, että jos olisi olllut mahis lepoon ja lääkitykseen tuokin raskaus olisi mennyt pidemmälle. Toisaalta helppoa olla näin jälkiviisas :))askaudessa olen päätttänyt vaatia lääkärin tarkastuksen lopussa parin viikon välein, jotta ennen aikainen synnytys voitaisiin huomata ajoissa. Ettei tämä synny vieläkin aiemmin. Supistelut alkaneet tässä raskaudessa rv 12.
Tänne ei juuri kummempia kuulu, tänään laitoin ekaa kertaa äitiyshousut ja paidan päälle, ja jotenkin heti tuo maha möllöttää tuossa edessä isompana :))
caius ja Ilona 16+3
Ollaan miehen kans samaa aikaa lomalla ni ei koneelle meinaa ehtiä :) eikä malttaa.
Kiitokset infosta supistusten suhteen..kirottua, lupaan ottaa iisisti, nyt oonki lomalla sunnuntaihin ja tiistaina on jo neuvola joten asia selvinnee siellä :)
Täytyypi mennä taas...muimui
Tappert ja Puksu 15+4
Raahauduin sitten koneelle kun olin tuossa alkamassa katsomaan Everwoodia pitkästä aikaa, oikein innolla odotin että saisin sitä katsella, ja sitten kun sen piti alkaa niin tv-kuuluttaja sanoikin että nyt tulee sen nataschan (vai mikä sen nimi oli) tarina uusintana.. Prkl. Ok, myönnän toki että on varmasti koskettava tarina ja kiinnostaa monia, mutta kun itse olin jo ehtinyt asennoitumaan siihen että saan nauttia Everwoodin katselusta niin kyllä sitten pisti ketuttamaan. Onneksi tänään sentään tulee House, Lost ja Alias.. (Minäkö tv:n orja, en suinkaan... ;) )
Keskiviikkona oli toinen neuvolakäynti, kuunneltiin ekaa kertaa sydänääniä, kyllä ne sieltä löytyivät, aika vaimeat tosi olivat, ja Sipsu ilmeisesti liikuskeli jonkin verran kun terkkarikin joutui vähän väliä ääniä taasen hakemaan.. Syke oli n.136. Nyt vaan odottelen että koskakohan se kotidoppler mahtaa saapua, tilasin sen jo varmaan pari-kolme viikkoa sitten, mutta ne olivat silloin loppu ja 11. päivä niitä piti tulla lisää, ja sitten se muuttui 18. päiväksi jolloin niitä sivujen mukaan tuli lisää, ja saisi kyllä luvan saapua tällä viikolla, kun sivuilla lukee että he postittavat ne 1-3 kolmen päivän kuluessa niin kyllä luulisi että viikossa perille ehtii.
Ai niin, tervetuloa joukkoon mukaan huiskutin! =)
Ja edelleen kateellisena kuuntelen teidän liike ja masun kasvamisjuttuja, mun työhousut kun tuntuu tilavammilta kun ennen raskautta, omista housuista puhumattakaan. Neuvolassa mitattiin paino, oli -5 kg edellisestä kerrasta, mikä on toisaalta ihan hyvä kun tätä painoa muutenkin on, jos vaikka ei sitten hirmuisesti nousisi.
Eipä sitten muuta kun hyvää illanjatkoa teille kaikille! =)
sohvi84 + sipsu 14+2
Enpä ole taas kerennyt tänne vähään aikaan, mutta nyt oli hetki aikaa.
Siis np-ultra oli maanantaina ja oli MAHTAVAA nähdä elämän liikkuvan sisälläni!!!! Kaveri on jo n.7-8 cm pitkä ja sydän sykki todella kovasti.Kaikki siis hyvin . Helpottunut olo,todellakin. Varsinkin kun lääkäri ei saanut sitä sydän ääntä kuuluviin.
Nyt jaksaa taas mennä mukavasti eteenpäin, töitäkin seuraavan kerran vasta maanantaina.
Hanan ja vaavi rv 13+5
Hei, mielenkiinnolla jännitän saanko näkyviin mitään, oon täysi tumpula tän koneen kanssa. Vasta nyt uskalsin edes yrittää, kateellisena olen lukenut jo pitkään teidän tarinoita masuista ja fiiliksistä.
Eli koitetaas: masu mahtavan kokonen johtunee joko siitä että se on venynyt jo pariin otteeseen tai sitten siitä että siellä on kaksi asukkia! Mikä oli kyllä niin suuri ja iihana yllätys ekassa ultrassa. Liikkeitä en oo vielä tuntenu tai sitten tunnistanu, kyttäilen kyllä kovasti ja vähän se hermostuttaa. Nlassa kyllä molempien syke kuului.
Tsemppiä kaikille mahan kasvattajille ja hauskaa syksyä.
Arvasin että jotain jäi... ne rv viikot
Tuplafani rv16
Olin tiistaina neuvolassa.
Sydänääänet kuului heti ja oikein mainiosti...kuulosti ihan hevosen laukalta, aiemmassa raskaudessa kuulosti mun mielestä koiran haukkumiselta (kaksosraskaus).
Hemppaa ei edes otettu, kun oli silloin 10+1 153.
Juu, muuta SF_MITTA OLI ÄLYTÖN!!!
Sen mukaan menisin jo 21-22 viikolla. No eipä mikään ihmekkään että ihmiset kyselee jo mahasta kauheesti.
Painoa ei ollut tullut kuin 300g, en siis valita...ehtiihän sitä taas loppupuoliskolla!
LIIKKEET tuntuu tosi selvästi, ja tunsin jalan jo masun läpi, jonka neukkulan tätikin huomasi :)
Kaikki menee melko ihanasti, jos vaan tämä 4 viikon kestoflunssa lähtisi...
t.raikku rv 16+3
Tulipas melkoinen koodi hässäkkä tohon otsikkoon.. Hehe! nooh, tässä linkki kuitenkin eiliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8389438&p=&mpage=1&tmode=…