Onko sinulla ketään, jonka kanssa pohtia ja käydä asioita läpi syvällisemmin?
Minulla ei ja tuntuu että halkean kohta kun päivästä toiseen omassa mielessään pyörittelee ja pohtii kaikkea. Mies on ja toki kerron sille huolia, murheita, pohdintoja jne mutta hänellä ei ole tarvetta pyöritellä ja pohdiskella asioita, ne vaan on niinkuin on. Pari kaveriakin löytyy mutta nähdään niin harvoin että se aika menee kuulumisten vaihtoon ym, joten ei tule keskusteltua mitään syvällisempää. Surullinen olo tämän takia.
Kommentit (33)
Mikä se syvällinen asia on? Toistaiseksi kohtaamillani ihmisillä on ihan normaaleja ihmisten perus ongelmia. Olen toki ateisti, jos tämä tarkoittaa jotain tuonpuoleisia asioita.
Ei ole, eikä ketään tunnu nykyään enää kiinnostavan moinen.
Ikävä sanoa että ei, vaikka käyn terapiassakin. Terapeutille voi jauhaa niin paljon kun tunnissa ehtii mutta kovin syvällinen hän ei ole
On. Oman itseni kanssa. Tärkeintä että tulee itsensä kanssa toimeen.
Itseni kanssa vain. Mielestäni netti olisi tuohon hyvä väline, mutta kaipaan keskustelua, näkökulmia, huumoriakin, ja uusia juttuja pohsittavaksi, en dissausta ja haukkumista.
On useitakin. Riippuu aiheesta kenen heistä kanssa haluan keskustella syvällisemmin. Tarkoitan, että toisen täytyy tietääkin aiheesta riittävästi voidakseen keskustella syvällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sanoa että ei, vaikka käyn terapiassakin. Terapeutille voi jauhaa niin paljon kun tunnissa ehtii mutta kovin syvällinen hän ei ole
Terapeutin ei ole tarkoituskaan ottaa kantaa muihin kuin hoidon kannalta olennaisiin asioihin. Olisi sangen omituista, jos terapian alussa potilas olisi vasemmistolainen ja terapian jälkeen oikeistolainen. Näissä asioissa rajanveto on äärimmäisen hienovaraista, mutta sen takia terapeutit ovatkin ammattilaisia :)
Minä käytän tähän tarkoitukseen terapeuttia. Ei ole ketään kenelle jutella, joten maksan siitä, että saan tunnin viikossa puhua pelkästään itsestäni ja itseäni kiinnostavista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutin ei ole tarkoituskaan ottaa kantaa muihin kuin hoidon kannalta olennaisiin asioihin. Olisi sangen omituista, jos terapian alussa potilas olisi vasemmistolainen ja terapian jälkeen oikeistolainen. Näissä asioissa rajanveto on äärimmäisen hienovaraista, mutta sen takia terapeutit ovatkin ammattilaisia :)
Se, ettei ole kenelle jutella, saattaa olla se hoidon kannalta olennainen asia. Ongelmat voi poistua ihan sillä että pääsee puhumaan jollekulle
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua kyllästytä kun et saa toisenlaisia näkökantoja tai tunnetta että toinen ihminen ajattelee samoin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä se syvällinen asia on? Toistaiseksi kohtaamillani ihmisillä on ihan normaaleja ihmisten perus ongelmia. Olen toki ateisti, jos tämä tarkoittaa jotain tuonpuoleisia asioita.
Minulle se olisi esimerkiksi maailmanmenon pohdintaa ja elämän merkitystä ylipäätänsä tai ihmissuhteisiin liittyviä asioita. Miksei pohdintaa tuonpuoleisesta ja uskonnoistakin. Ap
On, mun mies osaa jutella syvällisiä.
On mulla kaksi sellaista ystävää. Ei nähdä usein, mutta ystävyys on niin pitkäaikainen, että voi heti mennä syvään päätyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua kyllästytä kun et saa toisenlaisia näkökantoja tai tunnetta että toinen ihminen ajattelee samoin? Ap
Juuri tämä on monen ongelma, pohtiminen on sitä, että toinen myötäilee.
Ihan sama tilanne kuin sinulla ap. Miehen kanssa voin kyllä puhua esim. maailman tilanteesta ja meidän elämän ongelmista, mutta jälkimmäinen on samanlaista vatvomista kahdestaan kuin mitä tekee omassakin päässä. Joltain ulkopuoliselta voisi saada tuoreempia näkökulmia. Maailmasta ja muista asioista puhuminen on enemmän sitä, että minä paasaan tai selitän ja mies vähän kommentoi. Hän taas puhuu lähinnä työstään, työkavereistaan ja sellaisista, ja minä kommentoin. Sen vaikeammat filosofiset pohdinnat on aika poissuljettuja. On kyllä joitakin ihmisiä keille viesteillä tai soittaa, mutta se ei vain ole sama asia.
Kansalaisopistossa saattaisi olla esim filosofian kurssia tms, josta voisi löytyä syvää juttuseuraa. Tai jotain muuta, lähde opiskelemaan/tekemään niitä asioita, jotka puhuttelevat ja ruokkivat tuota syvällistä puolta.
Ei monia edes kiinnosta miettiä syntyjä syviä.
Vaikka kai jossain syvällä meissä jokaisessa silti piilee kiinnostus, mikä on tämä maailma, jossa elämme jne.