Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus! En tiedä mitä haluan tehdä työkseni tulevaisuudessa.

Vierailija
19.05.2015 |

Eli tilanne on se, että olen lukion ja ammattikoulun käynyt. Olen nyt amisopintojeni alalla. Olen alusta asti tiennyt että ei tämä tule olemaan loppuelämäni ammatti ja nyt se on alkanut tympiä oikein kunnolla. Seuraavaksi pitäisi siis hakea joko amk tai yliopistoon. Mutta kun en yhtään tiedä mihin tai mitä alaa? Täysipäiväisesti en voi heittäytyä opiskelemaan, koska on asuntolainaa ja muutenkin menoja jo tässä vaiheessa elämää. Lisäksi haluaisin tehdä vähän kaikkea, minua kiinnostaa tosi moni asia ja en yhtään hahmota millaista työtä milläkin koulutuksella lopulta voikaan tehdä. Tietenkin hyväpalkkainen ala olisi aina plussaa, kun nyt kitkuttelen aivan paskalla palkalla.

Mitä muut ovat tehneet tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tein ainakin viisi erilaista ammatinvalintatestiä putkeen ja kaikista eri tulos. Yksi käski lähteä yliopistoon lukemaan valtiotieteitä, seuraava viestintää ja media-alaa. Yksi oli ehdottomasti sitä mieltä että teknillistä koulutusta insinöörinä erilaisiin prosessiteollisuuden hommiin ja toinen että proviisori tai hammasteknikko olisivat kaikista sopivimmat ammatit. Yritäpä siitä päättää. :D -ap

Vierailija
22/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa aikuinen joka ei vieläkään tiedä mitä haluaa tehdä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja opiskelen jo 3. Tutkintoa 35veenä :) opiskelin työn ohella toisen ja tämä kolmaskin on aikuislinja AMK:ssa. Suosittelen siis työn ohella opiskelua, on paljon mukavampaakin, kun ei tarvitse 40h viikossa istua koulussa.

Vierailija
24/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että haluat tehdä 3000,e /kk. Tavat ja keinot vaan vaihtelee, mutta 3 tonnia aina tavoitteena.

Vierailija
25/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä viihtyisin ihan koulussa päivittäin, olisi huomattavasti helpompaa kuin tämä töissä käynti, mutta ei tuo omakotitalo itse itseään maksa. -ap :D

Vierailija
26/27 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoidon opiskelija (jätin opinnot kesken) muotoilija, hiihdonopettaja (parasta aikaa elämässä), poliisi, hallintotieteiden opiskelija (hidas sellainen): siinä on minun opiskelut sekä ammatit, joihin olen opiskellut. Poliisin hommat ei kiinnosta enää ollenkaan (varsinkin, kun eteneminen takkuaa) ja hallintotieteiden opiskelu tökkii rankasti. Mitäpä tehdä seuraavaksi elämälläni? Vai puurtaako hallintotieteiden maisterit kasaan ja etsiä komisarion paikka? Ei vaan huvita sitten millään. Aikaisemmin olin hyvin päättäväinen ja eteenpäin pyrkivä, mutta se, miten alan tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja johtaminen toteutuvat, ovat sammuttaneet roihunneen liekin, mikä hädin tuskin jaksaa kyteä lähes sammuneena hiilloksena. Mitä siis seuraavaksi? Ei hajuakaan. Ei kertakaikkiaan. Voihan se olla, että opintojen myötä saadun uuden pätevyyden tuomat erilaiset työtehtävät sytyttävät uudelleen. Ehkä.

Vierailija
27/27 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittävää riittää kirjoitti:

Sairaanhoidon opiskelija (jätin opinnot kesken) muotoilija, hiihdonopettaja (parasta aikaa elämässä), poliisi, hallintotieteiden opiskelija (hidas sellainen): siinä on minun opiskelut sekä ammatit, joihin olen opiskellut. Poliisin hommat ei kiinnosta enää ollenkaan (varsinkin, kun eteneminen takkuaa) ja hallintotieteiden opiskelu tökkii rankasti. Mitäpä tehdä seuraavaksi elämälläni? Vai puurtaako hallintotieteiden maisterit kasaan ja etsiä komisarion paikka? Ei vaan huvita sitten millään. Aikaisemmin olin hyvin päättäväinen ja eteenpäin pyrkivä, mutta se, miten alan tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja johtaminen toteutuvat, ovat sammuttaneet roihunneen liekin, mikä hädin tuskin jaksaa kyteä lähes sammuneena hiilloksena. Mitä siis seuraavaksi? Ei hajuakaan. Ei kertakaikkiaan. Voihan se olla, että opintojen myötä saadun uuden pätevyyden tuomat erilaiset työtehtävät sytyttävät uudelleen. Ehkä.

No olet kyllä aikaansaava ihminen ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän