Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus! En tiedä mitä haluan tehdä työkseni tulevaisuudessa.

Vierailija
19.05.2015 |

Eli tilanne on se, että olen lukion ja ammattikoulun käynyt. Olen nyt amisopintojeni alalla. Olen alusta asti tiennyt että ei tämä tule olemaan loppuelämäni ammatti ja nyt se on alkanut tympiä oikein kunnolla. Seuraavaksi pitäisi siis hakea joko amk tai yliopistoon. Mutta kun en yhtään tiedä mihin tai mitä alaa? Täysipäiväisesti en voi heittäytyä opiskelemaan, koska on asuntolainaa ja muutenkin menoja jo tässä vaiheessa elämää. Lisäksi haluaisin tehdä vähän kaikkea, minua kiinnostaa tosi moni asia ja en yhtään hahmota millaista työtä milläkin koulutuksella lopulta voikaan tehdä. Tietenkin hyväpalkkainen ala olisi aina plussaa, kun nyt kitkuttelen aivan paskalla palkalla.

Mitä muut ovat tehneet tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku on pahoittanut mielensä ja alapeukuttanut kaikki. :D

Vierailija
2/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tehnyt mitään ammatinvalintatestejä? Tiiätkö mikä suunnilleen voisi kiinnostaa? Sairaanhoitaja ja talotekniikan insinööri kun on aika erilaisia aloja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab on is superfood =D

Vierailija
4/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:46"]

Ootko tehnyt mitään ammatinvalintatestejä? Tiiätkö mikä suunnilleen voisi kiinnostaa? Sairaanhoitaja ja talotekniikan insinööri kun on aika erilaisia aloja...

[/quote]

Minä tein testin ja vastaukseksi tuli "näyttää siltä, ettet ole vielä löytänyt itseäsi kiinnostavaa alaa". Jesjes..

t. toinen hukassa oleva

Vierailija
5/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut...

Vierailija
6/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä töihin. Työttömänä on paljon mukavampaa. Voit tehdä mitä haluat välittämättä tiukoista aikatauluista eikä muutenkaan tarvitse olla porvarin orjana tuottamassa porvarille lisää varallisuutta.

Vierailija
7/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:46"]Ootko tehnyt mitään ammatinvalintatestejä? Tiiätkö mikä suunnilleen voisi kiinnostaa? Sairaanhoitaja ja talotekniikan insinööri kun on aika erilaisia aloja...
[/quote]

Sieltä tulee yleensä ihan huuhaa-aloja kuten tanssija, taiteilija ja muita joilla minä en ikinä itseäni työllistäisi. Ennemmin opiskelisin insinööriksi kuin sairaanhoitajaksi. Lisäksi kouluaikoina reaaliaineet kuten historia olivat aina kaikista mielekkäimpiä. Myös esimerkiksi aineenopettajaa olen pohtinut. Joku kiva helppo tehdastyö vaikka nyt insinöörinä olisi alkuun varmasti aivan jees, mutta jaksaisinko tehdä sitä muka sen 40 vuotta? -ap

Vierailija
8/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede.

Vierailija
9/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:43"]Lääketiede.
[/quote]

No siihen ei kyllä minulla rahkeet riitä. -ap

Vierailija
10/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä alalla olet nyt? 

Vierailija
11/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ainakaan lääkkeitä noin vaan saa alkaa tekemään, vaikka olenkin "löytänyt" keinoja esim ihottumieni hoitamiseen jota lääketiede ei tunnusta... sama kartellimeno on monella alalla ei haluta oikeaa kilpailua joten ei synny kehitystäkään.. Ympäristö on se joka meidät innoittaa tekemiseen ainakain minut ja huomaan että kun jostain innostun en ole ainoa.

Ongelma on ettei oikeasti haluta kehitystä koska se vaarantaa olemassa olevia rakenteita, jotka ovat meidän toimintaympäristö ja siten ei tule oikeaa kehitystä. Oravanpyörä on monessa mukana sääli ettei se liiku mihinkään vaan pyörii jämähtäneenä paikoillaan.

Minä tekisin alkoholia työkseni jos kokisin turvallisen ympäristön sen tekemiseen..

Vierailija
12/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta 40 ja yrittänyt päästä koulutukseen uutta ammattia varten, mutta kun ei edes pääse mihinkään kouluun sisään, on ihan hemmetin hankala hankkia uutta ammattia.

Vierailija
13/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30v ja mietin mitä haluaisin tehdä työkseni. Mistä sen tietää?
Samassa veneessä ollaan:)
Tiedän vaan etten halua toimistotyötä, vaan työn joka käytännön läheistä, erilaisia päiviä ja olishan se suht hyvä palkkaki hyvä.

Vierailija
14/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:08"]millä alalla olet nyt? 
[/quote]

Kauneudenhoitoalalla. -ap

Vierailija
15/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina myös jo pelattu "monopoli" on täynnä kartelleita ja siten hankala ympäristö uusille pelaajille. Tarvitaan paljon pääomaa jotta voidaan tuottaa kilpailukykyinen määrä tuotetta ja se vaatii useammalle osapuolelle orjaantumista(pankille,sijoittajille).. peli on mielenkiinnoton jo ennenkuin se alkaakaan...

Vierailija
16/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Pari kertaa olen harhaillut ammattikorkeassa, mutta eivät tuntuneet oikeilta aloilta. Psyka on suurin mielenkiinnonkohteeni ja varmaan pääsisin sisäänkin, mutta jaksanko pitkän rankan opiskelun? Mitä teen sen jälkeen? En tiedä haluanko psykologiksi, tutkijaksi tai opettajaksi. No opettajaksi en ainakaan. Ajattelin nyt kuitenkin hakea ja ehkä opiskelujen aikana asiat selviää.

Vierailija
17/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:58"]

Olenko ainoa aikuinen joka ei vieläkään tiedä mitä haluaa tehdä? :D

[/quote]

Mä olen jo nelikymppinen, eikä mulla ole koskaan ollut mitään erityistä alaa mitä haluaisin tehdä. On sitten pitänyt valita ammatti muilla perusteilla. Valitsin sen perusteella, mistä todennäkösiesti saisi ok palkkaa ja jossa olisi töitä. Valitsin it-alan silloin aikoinaan, ja hyvä on ollut valinta. Ei tämä minulle intohimo ole, kuten ei olisi mikään muukaan työ, mutta ei vastenmielistäkään. Kaikilla vain ei ole, eikä koskaan tule, mitään kutsumusammattia jota haluaisi tehdä.

Vierailija
18/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin aikoinani moraalisin perustein valitsemaan alaa... huomasin pian ettei moraali paina moniakaan samalla alalla olijoita, sain ihottumat alalta johon olin sokeana sitoutunut en kuitenkaan kokenut saavani vastiketta "hyville" teoilleni vaan palkkani oli ihottumat... nykyään tiedän jo paremmin mitä en halua tehdä ja se on muiden auttaminen... syy puuttuu.

Vierailija
19/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy talosi, pakkaa vähän tavaraa mukaasi ja muuta thaimaahan. :) miksi pitäisi miettiä elämänsä polku vain sen työn kautta? Sulla on yksi ainoa elämä, älä mieti mitä työtä sen ajan tekisit, mieti mieluummin kaikkea mitä et voi tehdä sen ajan kun juokset täällä oravanpyörässä. Matkailu myöskin avartaa, saatat kokea ahaa-elämyksen ihan vaan maisemaa vaihtamalla.

Vierailija
20/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:25"]Myy talosi, pakkaa vähän tavaraa mukaasi ja muuta thaimaahan. :) miksi pitäisi miettiä elämänsä polku vain sen työn kautta? Sulla on yksi ainoa elämä, älä mieti mitä työtä sen ajan tekisit, mieti mieluummin kaikkea mitä et voi tehdä sen ajan kun juokset täällä oravanpyörässä. Matkailu myöskin avartaa, saatat kokea ahaa-elämyksen ihan vaan maisemaa vaihtamalla.
[/quote]

En halua kyllä jättää miestäni ja koiraamme sen takia että lähtisin Aasiaan. :D Matkailu on ihan kiva harrastus lomilla, mutta en kyllä tahdo enää heittäytyä mihinkään reissaaja elämään kun muutaman vuoden päästä olisi haaveissa lapsiakin hankkia. Minä ihan nautin tavallisesta elämästäni ilman suurempia elämyksiä. Työ vaan on niin iso osa elämää että kun se tympii niin se vie myös intoa pois vapaa-ajasta. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä