Mieheni rakastaa minua 2%
Onkohan tässä enää mitään pelastettavaa? Kriisä pukannut jo jonkin aikaa ja nyt kun juttelin mieheni kanssa niitä näitä ja kysyin paljonko rakastaa minua vastaus kuului (tivaamisen jälkeen) 2%. Kysyin tuota siksi, että muutama päivä sitten sanoi, ettei rakasta minua enää. Kauheasti vaivannut asia, mutta koko ajan olen vain odottanut, että hän tulee sanomaan, että kyllä hän nyt kuitenkin rakastaa. Käytöksestä olen osannut tuon päätellä, mutta en ole sitä todeksi uskonut/halunnut uskoa/tajunnut. Kai se on pakko uskoa, kun ei edes mitään riitää nyt ole, ihan tuosta vain totesi. Tuntuu ihan kauhealta ja epätodelliselta.
Kommentit (12)
Se on äärettömän monta kertaa enemmän kuin nolla prosenttia!
2% on enemmän kuin 0% ! On varmaan vain väsynyt ja vihainen sinulle ! Oletko ollut lutka? ( hutsigutsi )? Onko hänellä syy olla vihainen tai pettynyt ?!
Toihan on hieno insinöörin vastaus. Ei mitään epämääräisiä häilyviä sanoja, vaan tarkat lukemat pöytään. :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:06"]
Toihan on hieno insinöörin vastaus. Ei mitään epämääräisiä häilyviä sanoja, vaan tarkat lukemat pöytään. :D
[/quote]
No ei tuo nyt järin tarkka ole ottaen huomioon, että 1 rakkaus tai rakastaminen on kyllä todella heikosti numeerisesti määritelty käsite.
Toi on kyl paha. Mä lovesin mun poikaystävää yhes vaiheessa vaan 20%, mut nyt se on kyl kasvanu jo 63%.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:10"]
[/quote]
No ei tuo nyt järin tarkka ole ottaen huomioon, että 1 rakkaus tai rakastaminen on kyllä todella heikosti numeerisesti määritelty käsite.
[/quote]
Minusta prosenttiluku on hyvinkin vahvasti määritelty käsite. Jos 0% on "ei rakasta laisinkaan" ja 100% on "rakastaa täydellisesti", niin eipä siihen jää tulkinnanvaraa. Jokainen voi siihen janalle sijoittaa oman rakkauden asteensa.
Jos se on insinööri niin sehän on jo aivan rakkautensa äärirajoilla. Ei oikea insinööri edes suostuisi tuollaisen typerän määreen määrää arvioimaan, koska koko muuttuja on mahdoton määritellä.
Olisko helpompi kysyä tunteiden määrää esim. lämpötilana? Miten kuumat sun tunteet on asteikolla nollasta sataan? Avantouinti, räntäsade, löylyvesi, kuuma kahvi?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:10"]
[/quote]
[/quote]
Minusta prosenttiluku on hyvinkin vahvasti määritelty käsite. Jos 0% on "ei rakasta laisinkaan" ja 100% on "rakastaa täydellisesti", niin eipä siihen jää tulkinnanvaraa. Jokainen voi siihen janalle sijoittaa oman rakkauden asteensa.
[/quote]
Mutta kuinka paljon on rakastaa täydellisesti? Äärettömästi? Koska jos otamme lähtökohdaksi valmiiksi äärettömän määrän rakkautta, 2% siitä on edelleen äärettömästi.
Ja ikää oli?