Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku mies kertoa, mikä siinä puhumisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
19.01.2022 |

Kovin moni mies on suhteessa se puhumaton. Vaikka mikä mättäisi, ei puhu.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro.. *röhröh*

Vierailija
2/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies, joka on ytimekäs ja suoraviivainen. Hänen ajatusmallilla se menee niin, että hän jo sanoi sanottavansa. Saman asian vatvominen on turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte puhuville miehille pakit?

Vierailija
4/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, "joku mies" ei voi kertoa, miksi juuri sinun miehesi tekee niin kuin tekee. Jollain miehellä ei ole telepaattista yhteyttä sinun mieheesi. Sinä tunnet miehesi paremmin kuin joku mies.

Vierailija
5/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mulla ehlä niin et joittenkin kaa vaan natsaa se puhelu pitkiäkin aikoi. Sit joidenkin kaa kun ei kemiat kohtaa ni se on sellasta väkinäistä. Voi tietty olla hitaasti lämpeävä mitä puheeseen tulee ja juttelée myöhemmin paljon. Mä oon huomannut et joidenkin kaa se juttelu sujuu luonnostaan. Ja on hyvä olla. Tulee mukava olo kun jonkun kaa tulee aidosti juuttuun.

Vierailija
6/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä on sellaista kuulustelunomaista miinakentällä tepastelun tuntua? Samalla kun tietää, ettei tosipaikan tullen pysty taistelemaan tietään ulos edes märästä paperipussista.

Vierailija
7/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja mulle puhuminen on joskus vaikeaa. Siis, tunteista puhuminen. En jaksa kauaa vatvoa tunneasioita, varsinkin jos se on sellaista, että niihin jäädään jumiin ja väännellään ja käännellään.

Haluan mennä eteenpäin enkä vatkata jotain mikä tuli tehtyä jne. En vaan jaksa sellaista yhtään.

Vierailija
8/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja puhun.

Olen tasavertainen keskustelija, siksi se onnistuu ja yleensä tuntuu helpoltakin.

Yleensä naiset ovat verbaalisesti taitavampia kuin miehensä. Tämä johtaa helposti siihen, että nainen kykenee keskustelemaan erityisesti tunteista paremmin kuin mies, ja usein myös perustelemaan tarpeensa monipuolisemmin kuin mies.

Mies jämähtää helposti stereotyyppisesti insinöörimäiseen analyyttiseen ajatteluun ja loogiseen päättelyyn. Miehelle on usein vaikeaa ymmärtää puhumista puhumisen vuoksi, siis stereotyyppisesti "ajattelemista ääneen".

Kaikki ovat yksilöitä ja yksilöllisiä eroja on paljon, mutta tilastollisesti näin. Miehelle on usein vaikeaa, jos nainen käyttää valtaa enemmän kuin hän. Tasa-arvosta ollaan vieläkin kaukana.

80 % pojista lukee todella vähän. Se on yksi merkki siitä, että sanavarasto ja kommunikaatiotaidot jäävät suppeiksi.

Etsi mies kirjastosta, niin sinulla on parempi mahdollisuus saada keskustelemisesta nauttiva mies.

Vierailija
9/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus naisten keskustelutyylistä. Nainen suuttuu. Mies kysyy, mikä vaivaa. Nainen vastaa, että sinun pitäisi tietää kyllä, hän ei ala selittelemään.

Vierailija
10/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu puhumista eikä siitä oikein ollut mitään hyötyä minkään suhteen.

Vierailija
11/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät välitä miesten kamppailuista, vaan valitsevat maaliviivalta voittajan.

Jos miehellä on ongelmia, älä kerro niitä naiselles, vaan terapeutille.

Vierailija
12/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko naiset vaihteeksi keskustella?

Vierailija
13/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun toisaalta naisille sanotaan että "pitää puhua suoraan, miehet eivät osaa lukea ajatuksia", mutta kuitenkin melko yleinen kokemus on, että miehet eivät puhu tai keskustele.

Vierailija
14/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhuminen käy ja sujuu.

Mutta kuunteleeko toinen ajatuksella. Se tuntuu olevan se ongelma.

Vierailija
15/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät välitä miesten kamppailuista, vaan valitsevat maaliviivalta voittajan.

Luuletko, että miehet mielellään terapoivat uutta kumppania heti kättelyssä? No eivät eikä tarvitsekaan.

Kumppania ei ole tarkoitus ottaa sitä varten, että sitä saa pitää valitusautomaattina ja huoltajana. Ihmiset jotka dumppaavat kaiken maailman murheensa toisen niskaan suunnilleen ensitapaamisella ovat raskaita.

Vierailija
16/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaus naisten keskustelutyylistä. Nainen suuttuu. Mies kysyy, mikä vaivaa. Nainen vastaa, että sinun pitäisi tietää kyllä, hän ei ala selittelemään.

Jostain boomereille suunnatusta sarjakuvastako tämän kliseen vedit?

Vierailija
17/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että miehet mielellään terapoivat uutta kumppania heti kättelyssä? No eivät eikä tarvitsekaan.

Kumppania ei ole tarkoitus ottaa sitä varten, että sitä saa pitää valitusautomaattina ja huoltajana. Ihmiset jotka dumppaavat kaiken maailman murheensa toisen niskaan suunnilleen ensitapaamisella ovat raskaita.

Niin just! kannattaa kiukutella anonyyminä tälle palstalle tuhansia wee tee ym viestejä ja nauttia kun saa kusta toisten päälle.

Vierailija
18/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain boomereille suunnatusta sarjakuvastako tämän kliseen vedit?

Sinun äitiäsi konsultoin.

Vierailija
19/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun sitten kun on asiaa, tai joku ratkaisuehdotus käsillä olevaan ongelmaan.

En saa mitään irti tunnehumppailusta tyyliin "en pidä asiasta X" tai "minulla on paha olo koska Z".

Vierailija
20/126 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän nainenkin odottaa että mies lukee ajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi